Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Alleen jongeren en senioren willen kopen

05-03-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
winkelwagentje_prijsverhogingen_195x117.jpg
Meubelwinkels, autoverkopers en makelaars moeten het dit jaar hebben van de jongeren en de senioren. Deze groepen geven aan dat zij meer bereid zijn om een grote aankoop te doen, blijkt uit vrijdag gepubliceerd onderzoek van de Universiteit van Tilburg onder tweeduizend Nederlandse consumenten.
Onder mensen tussen de 35 en 44 jaar is de koopbereidheid juist sterk gedaald in vergelijking met een peiling vorig najaar. Ook in de groep van 45 tot 54 jaar is er minder behoefte om de portemonnee te trekken voor nieuwe meubels, een auto of een huis.
Bij 65-plussers is de kans op een grote aankoop groter geworden, maar het gaat hier wel om lage percentages. Jongeren tot 34 jaar zijn het meest kooplustig. Meer dan een kwart verwacht nieuw interieur aan te schaffen en rond de 12 procent wil een auto kopen. In de leeftijd van 25 tot 34 jaar is er grootste groep mogelijke huizenkopers (bijna 12 procent).
Bron: ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!