Alle providers digitale telefonie op een rij
20-05-2006
• leestijd 2 minuten
Wat hadden de providers ter verdediging te vertellen op alle klachten? Bekijk per provider het weerwoord. Het publiek in de studio bepaalt, per stemkastje, hoe geloofwaardig het verhaal van de woordvoerders is.
Wanadoo
Minder klachten dan vroeger, maar nog steeds klachten over de Livebox en de telefoonverbindingen, verder: het plotseling ingevoerde starttarief en geen compensatie voor niet geleverde diensten.
Bekijk het Wanadoo-fragment:
Scarlet
Veel klachten over niet-werkende telefoon- of internetverbindingen. Klachtenservice deugt niet – je moet eindeloos bellen en mailen en nota’s kloppen niet.
Bekijk het Scarlet-fragment:
Tiscali
Storingen in de verbindingen of soms helemaal geen verbinding. Dure helpdesk (30 ct – was gratis) die klachten soms slecht afhandelt.
Bekijk het Tiscali-fragment:
KPN
Ook hier storingen of soms helemaal geen verbinding. Je kunt niet per mail klagen, alleen per telefoon, maar hoe moet dat als je telefoon eruit ligt?
Bekijk het KPN-fragment:
UPC
Klachten gaan over de verbindingen maar ook veel factuurproblemen, dat zijn we gewend van UPC.
Bekijk het UPC-fragment:
Casema
Een enkele technische klacht, maar het is vooral de administratie waar het een en ander mis is.
Bekijk het Casema-fragment:
@Home
Bij @Home lijkt het goed mis te gaan: heel veel klachten over geen of slechte verbindingen, het nieuwe modem geeft problemen en de wachttijden bij de helpdesk zijn enorm.
Bekijk het @Home-fragment:
TELE2 (voorheen Versatel)
Ook bij deze provider problemen met de verbindingen, mensen hebben geen telefoon, of geen internet of alle twee niet, en dat zou vooral te maken hebben met het modem. Omdat TELE2 niet naar de studio komt, gaat Felix zelf langs bij het bedrijf.
Bekijk het TELE2-fragment: