Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Alle ogen op iPad 2

11-03-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
ipad2_03.jpg
Bijna een jaar na de lancering van de iPad, ligt vrijdag de tweede versie van de populaire tablet in de winkel. De Amerikaanse fabrikant Apple hoopt minimaal op een herhaling van april 2010, toen duizenden mensen in de rij stonden om het nieuwste technologische hebbeding in handen te krijgen.
De lancering van iPad 2 vrijdag in de Verenigde Staten wordt als een testcase gezien of er sprake is van een zogenoemde bubble op de tabletmarkt. Analisten achten de kans groot dat aan de hausse snel een einde komt.
Van de eerste iPad-versie gingen er vorig jaar op de eerste dag 300.000 stuks over de toonbank. Na 28 dagen waren er al meer dan 1 miljoen van verkocht. De verwachting is dat iPad 2 dit zal overtreffen.
De nieuwe iPad 2 is lichter, dunner en sneller dan zijn voorganger. Ook heeft het apparaat een camera aan de voor- en achterkant zodat het onder meer geschikt is voor beeldbellen.
Bron: ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!