Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Albert Heijn misleidde klanten met kristalglas

10-02-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Albert_Heijn_04.jpg
Albert Heijn heeft klanten ten onrechte het idee gegeven dat ze via een spaaractie op een goedkope manier aan kristallen glazen konden komen. Dat heeft de Reclame Code Commissie bepaald.
Klachten
Albert Heijn maakte rond zijn inmiddels afgeronde actie reclame voor de mogelijkheid om te sparen voor kristalglas. Volgens het supermarktbedrijf werd daarmee voldoende duidelijk gemaakt dat het niet ging om hoogwaardiger kristallen glazen. Diverse klanten voelden zich echter bekocht toen bleek dat zij niet spaarden voor 'echt kristal' en dienden klachten in bij de Reclame Code Commissie.
Voorkennis
Die bepaalde dat Albert Heijn met de aanduiding kristalglas te veel voorkennis veronderstelt van de klanten. De Reclame Code Commissie bestempelde de reclame daarom als misleidend en adviseert het bedrijf ,,niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken''. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!