Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Al na drie maanden slijtageplekken in ski-jack

19-04-2010
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
Fallback image for card
In oktober 2009 koopt Agnes Blaauw uit Leusden een nieuw winterjack. De jas kost € 260, maar vanwege een verbouwing krijgt Agnes € 110 korting. Agnes draagt de jas in de maanden december, januari en februari. In deze periode neemt ze ‘m ook mee tijdens een weekje skiën in Frankrijk. Terug van vakantie wil Agnes de jas wassen, maar tot haar schrik ziet ze allerlei gaatjes. Vooral bij de naden in de mouwen, maar ook aan de voorkant en de achterkant van de jas, zitten verschillende plekjes. De buitenstof is daar versleten, en de binnenstof komt er doorheen.
Agnes twijfelt nog even over haar rechten, omdat ze de jas met korting heeft gekocht. Als ze toch besluit naar de winkel te gaan, blijkt daar dat ze haar klacht terecht vinden. De jas wordt opgestuurd naar de fabrikant. Maar als Agnes na twee weken haar jack ophaalt, is alle begrip ineens verdwenen. De fabrikant vindt de jas te vuil, en dat vuil zou voor de slijtage hebben gezorgd.
Agnes is het hier helemaal niet mee eens. En als de winkel niet meer wil bieden dan een tegoedbon van € 25, besluit ze de Belbus te benaderen. Irene Vuijck van het Juridisch Loket is van mening dat een winterjack toch zeker drie tot vier winters mee moet gaan. Ook maakt ze aan Agnes duidelijk dat ze zich geen zorgen hoeft te maken over het feit dat ze de jas met korting heeft gekocht. Haar rechten als consument blijven hetzelfde.
De Belbus brengt Agnes en Irene naar de winkel waar de jas gekocht is: Wim Jaquet Sports in Amersfoort. Als ze daar het probleem uitleggen, horen ze dat er net een brief verstuurd is naar Agnes. Uit die brief blijkt dat de winkel toch van plan was met een oplossing te komen. En de oplossing die uiteindelijk bereikt is, is dat Agnes een toegoedbon heeft gekregen ter waarde van € 150 euro. De winkel heeft laten weten alles te betreuren omdat ze de klantenservice hoog in het vaandel hebben. Ze zullen Agnes persoonlijk uitnodigen als de nieuwe collectie binnen is.
Ook u kunt de Belbus inschakelen door te schrijven naar Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum. Of u mailt naar belbus@vara.nl
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor