Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Akkoord in DSB-affaire

09-10-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
2454578.jpg
DSB Bank en de Stichting Steunfonds Probleemhypotheken hebben donderdag een akkoord getekend over de manier waarop klachten over de bank worden afgewikkeld. Dit maakten beide partijen bekend.
Ze kunnen zich vinden in de aanbeveling van de Ombudsman Financiële Dienstverlening, Jan Wolter Wabeke. Hij boog zich over klachten van mensen die zeiden gedupeerd te zijn door de bank, en voerde intensief overleg met de directie van DSB Bank en met het Steunfonds.
De ombudsman doet aanbevelingen over de manier waarop tot een oplossing kan worden gekomen. Het gaat daarbij onder meer over de wijze waarop (opnieuw) de waarde van een woning wordt vastgesteld en de maximale leencapaciteit. Ook beveelt de ombudsman aan dat klanten kapitaalverzekeringen en koopsompolissen kunnen beëindigen.
Het akkoord komt een dag nadat de Stichting Hypotheekleed van Pieter Lakeman, die ook opkomt voor gedupeerden, zei aan te sturen op een faillissement van DSB Bank. Dat zou ertoe moeten leiden dat de gedupeerden, als schuldeisers in het faillissement, geld terug zouden krijgen van de bank. (ANP)

Meer over:

diginieuws
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!