Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

AH test voetbalinzicht mannen en vrouwen

24-05-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
voetbal-computer-groot_03.jpg
Albert Heijn (AH) wil komend EK te weten komen wie meer voetbalinzicht heeft. Zijn dat mannen of vrouwen? Om antwoord te krijgen op die vraag organiseert de supermarktketen op Facebook de Mannen tegen de Vrouwen Pool. Voorspellen de vrouwen een wedstrijduitslag goed, dan krijgen de dag na het duel vrouwen korting op een vrouwenproduct. Winnen de mannen, dan kunnen alle mannen van Nederland een korting verwachten.
In de rust van de duels wordt telkens bekendgemaakt welk seksegerelateerd artikel voordeliger verkrijgbaar is voor de winnende sekse. Via deze actie wil de keten te weten komen of de aanname klopt dat mannen het spelletje beter in de smiezen hebben dan vrouwen. ,,Met een knipoog naar de eeuwige strijd tussen de seksen voegen we deze zomer een spannende wedstrijd aan het EK toe'', schetste AH-directeur Sander van der Laan donderdag.
Om de uitslagen beter te kunnen voorspellen heeft voetbalplaatjesfabrikant Panini een speciaal verzamelalbum voor AH gemaakt. Daarin staat veel informatie over de tegenstanders van Oranje en statistieken uit het verleden. Bij iedere 10 euro aan boodschappen krijgen klanten een zakje met vijf plaatjes van Oranje-opponenten. In totaal zijn er 246 verschillende plaatjes te sparen.
ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!