Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

'Agenten bang om geweld te gebruiken'

14-07-2015
leestijd 1 minuten
Politie2_30.jpg
Agenten durven niet in te grijpen bij geweld, omdat ze bang zijn berispt te worden. Daarvoor waarschuwen politiebonden in het AD. Mogelijk trok een agent in burger die zaterdag in Leerdam werd gestoken, daarom niet zijn wapen.
Terughoudendheid
Vakbondsvoorzitter Geert Priem van de ANPV laat in het midden of de agent voor zijn wapen had moeten gaan om te voorkomen zelf gewond te raken. ,,Ik ben echt bang dat agenten terughoudend worden, omdat ze het idee hebben dat ze worden gestraft."
Wilma Noordergraaf van vakbond ACP onderschrijft dat. ,,Collega’s zijn heel erg beducht voor stappen die tegen hen kunnen worden ondernomen.”
Bron: ANP/AD

Meer over:

politie, diginieuws
Delen:

Reacties (0)

Kassa

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA wij zijn voor