Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Adidas opent sms-meldpunt voor misstanden

06-05-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
adidas_logo.jpg
Sportkledingfabrikant Adidas wil uitbuiting van werknemers bij zijn Aziatische toeleveranciers te lijf gaan met een sms-meldpunt. Dat zegt Frank Henke, bij het Duitse bedrijf verantwoordelijk voor de portefeuille maatschappelijk verantwoord ondernemen, in een zondag gepubliceerd interview met het dagblad Handelsblatt.
Doel systeem
Adidas heeft het sms-systeem al met succes uitgeprobeerd in een productievestiging in Indonesië. Inmiddels is voor nog vier fabrieken in dat land en een in Vietnam een meldpunt opgetuigd. Het is de bedoeling dat de sportkledingmaker daardoor misstanden bij toeleveranciers eerder op het spoor komt.
Hulporganisaties
Volgens Henke is het meldpunt een uitstekende manier om de mensen die de kleding en schoenen van Adidas produceren, op een eenvoudige en directe wijze te bereiken. ,,De meeste werknemers hebben inmiddels een mobiele telefoon'', aldus de directeur. De sms'jes komen in eerste instantie terecht bij hulporganisaties, die indien nodig meteen in actie kunnen komen, maar Adidas heeft ook zelf toegang tot de gegevens. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!