Actie KPN-klanten tegen kopernetwerk
19-02-2013
• leestijd 1 minuten
Een paar honderd klanten van KPN hebben zich gemeld bij advocatenkantoor Loonstein in verband met problemen met de internetaansluiting.
Het kantoor trof onlangs een schikking met het telecombedrijf toen bleek dat KPN enkel een aansluiting via het kopernetwerk leverde, terwijl betaald werd voor een veel snellere glasvezelverbinding. Het lijkt er nu dus op dat veel meer klanten dit probleem ervaren.
Lagere snelheid
Hierdoor bereiken zij een veel lagere internetsnelheid dan KPN had beloofd. De klanten vinden nu dat zij te veel abonnementsgeld hebben betaald en claimen het verschil terug. In een reactie erkent KPN het probleem. Het zou gaan om de gemeenten Roosendaal, Apeldoorn, Oosterhout, Hengelo en Zoeterwoude. In deze plaatsen heeft KPN verzuimt de internetaansluitingen zonder onderbrekingen met het glasvezelnetwerk te verbinden. De verdeelkast in de betrokken wijken was wel voorzien van een glasvezelaansluiting, maar het laatste stuk tussen verdeelkast en consument was een minder snelle koperverbinding.
KPN geeft toe dat het bedrijf mogelijk diensten heeft berekend die niet zijn geleverd. Als blijkt dat mensen te veel hebben betaald zal het bedrijf de klanten volledig compenseren. Deze klanten zullen persoonlijk door KPN worden benaderd.
Bron: Telegraaf