Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ABN Amro neemt maatregelen tegen 'phishing'

10-02-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
logo_abnamro_02.jpg
ABN Amro gaat samenwerken met Google, Microsoft, Yahoo en XS4ALL om 'phishing' tegen te gaan. E-mails die door ABN Amro verstuurd worden, krijgen voortaan een keurmerk waardoor de aangesloten internetproviders valse e-mails van echte kunnen onderscheiden, maakte de bank maandag bekend.
Persoonlijke gegevens
Bij phishing, een vorm van cybercrime, proberen criminelen via mails persoonlijke gegevens van klanten te achterhalen, zoals rekeningnummers, creditcardnummers, pincodes en wachtwoorden. Met die informatie kunnen ze geld van bankrekeningen halen.
'Minder last voor onze klanten'
,,Consumenten en bedrijven ondervinden dagelijks last van valse e-mails'', zegt Gijs Schreuder, directeur betalen particulieren bij ABN. ,,Door deze nieuwe stap zullen onze klanten daar minder last van krijgen en zal fraude als gevolg van phishing en malware verder afnemen.'' ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!