40.000 ING-klanten krijgen geld terug
28-04-2010
• leestijd 2 minuten
Na het samengaan van de Postbank met de ING, wordt de betaalpas van de Postbank vervangen door een nieuwe ING-bankpas. Veel Postbank-klanten hebben op hun pasje een eigen afbeelding staan, maar de ING-betaalpas heeft een chip waardoor een deel van de foto wegvalt. Daarom kunnen oud-Postbankklanten vóór 21 april gratis hun pasje laten vervangen.
Ook Maarten Damen heeft hier wel oren naar. “Ik kreeg ongeveer twee weken geleden een brief van ING. Op de site van ING kon ik een nieuw pasje met afbeelding aanvragen. Dat heb ik gedaan. Vorige week heb ik mijn pasje ontvangen.” Maar op woensdag 1 april controleert meneer Damen zijn bankafschrift, hij merkt op dat er €9,75 door ING is afschreven voor een nieuwe bankpas. Helemaal niet gratis dus en ook geen 1 april grap!
Maarten neemt gelijk contact op met ING. “Ik heb gelijk gemaild, in eerste instantie kreeg ik een standaard-mailtje terug. Maar op donderdag 2 april kreeg ik nog een mailtje.” ING schrijft dat de pasvervanging inderdaad gratis is en biedt haar excuses aan. Maarten krijgt zijn geld binnen tien dagen teruggeschreven op zijn rekening.
Maarten Damen is niet de enige die klaagt over het afschrijven van 9 euro 75 voor een gratis ING bankpas. Helaas wilde niemand van ING uitleg geven in Kassa, de Verlenging. We kregen een schriftelijke reactie van de persvoorlichter:
“Dinsdag 31 maart ontdekten wij dat we door een technisch probleem ten onrechte €9,75 hebben berekend aan klanten die gebruik hebben gemaakt van het aanbod om hun Mijn Postbankpas gratis te vervangen door een nieuwe Mijn Betaalpas. Het gaat om ruim 40.000 klanten.
Wij bieden onze oprechte excuses aan voor de vervelende fout die is opgetreden. Dit had niet mogen gebeuren. We gaan alles op alles zetten zodat klanten op aanstaande dinsdag 7 april hun geld weer terug op hun rekening hebben staan. Onze klanten hoeven daar zelf niets voor te doen.”