Wij, de afdeling Data Innovation & Development (DID), zijn verantwoordelijk voor de creatie en optimalisatie van álle online producten van BNNVARA en de technische architectuur achter al dat moois.

Cultuur

Team DID staat vóór: 

Impact

BNNVARA staat vóór vooruitgang, vrijheid en verandering. Door verrassende programma’s te creëren wil de omroep een positief effect hebben op de samenleving. Team DID ondersteunt deze missie door digitale producten te creëren waar we trots op zijn. Ze voldoen aan de nieuwste technische standaarden en zijn bereikbaar voor alle gebruikers. Op deze manier delen wij content van merken zoals #BOOS, Over Mijn Lijk en Kassa met de hele wereld. 


Zelforganisatie

Team DID bestaat op dit moment uit 3 scrumteams. Elke team bestaat uit designers, data-analisten, front-enders, back-enders, een product owner en een SCRUM master. Met zoveel slimme koppen bij elkaar, geloven wij dat de meeste beslissingen beter kunnen worden neergelegd bij de teams van DID dan bij een manager die boven ons staat.  Om zoveel mogelijk beslissingen te leggen bij de teams gaan wij methodisch te werk en reflecteren continue om na te gaan hoe we nog beter kunnen samenwerken. Zo proberen wij allen onze teams nog volwassener te maken via ons eigen opgestelde "ownership model". 
ownershipmodel

Experimenteren

Werken moet leuk zijn. Om dit te faciliteren hebben de individuen van team DID ruimte om te creëren en experimenteren. Zo mag je twee dagen per maand zelf bepalen waar jij je tijd aan besteedt. Experimenteer bijvoorbeeld met een nieuwe technologie of zet zelf een nieuw project op. Tijdens deze "Fail Forward Fridays" zijn al verschillende projecten ontwikkelt die uiteindelijk in productie zijn genomen,  zoals de 3 op Reis Dropping app voor Google Home.
Naast experimenteren op werk, doen we ook leuke dingen buiten werkuren om. Onze bar is iedere donderdag open met feestjes die tot in de late uurtjes door kunnen gaan.
kerstmarktbnnvara-118-800x430