Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

xs4all draait u een poot uit

Geplaatst door: muphoff op: 24-02-2011 19:15
Heeft dan niemand door hoe onbehoorlijk we getild worden met dat nieuwe starttarief van xs4all dat 2 april ingaat? Nergens heb ik gelezen dat het gesprekstarief per minuut lager wordt, dus dat tikt lekker door voor Xs4all. Ik heb het eens doorgerekend: Zeer korte gesprekken (minder dan een minuut): 170% duurder Korte gesprekken (1 tot 5 minuten): 74% duurder Langere gesprekken (5 tot 15 minuten): 23% duurder Lange gesprekken (15 tot 60 minuten): 7% duurder Ook alle andere prijsaanpassingen leiden tot verhoging van de kosten, geen enkele is voordelig voor de consument. En wat staat daar tegenover? Niets.. Ik zie alleen maar een provider die de laatste jaren in kwaliteit en klantbejegening aan het achteruitboeren is. Als een grutter zulke prijsverhogingen laat zien lopen de mensen de winkel uit, waarom kan een provider er dan wel mee wegkomen?
Reactie door mastag op 24-02-2011 19:56
Als een grutter zulke prijsverhogingen laat zien lopen de mensen de winkel uit, waarom kan een provider er dan wel mee wegkomen? U kunt toch ook gewoon opzeggen? Dat staat gelijk aan het weglopen bij de grutter. Mastag
Reactie door nbw op 25-02-2011 02:58
Weet het antwoord wel. Er is geen alternatief.Andere providers doen exact hetzelfde en vaak nog erger. Dus weglopen is zinloos net als schande spreken. Wat wel helpt is gewoon niet meer meedoen. Opzeggen internet en mobiele telefonie. Echter dat is onmogelijk. We zijn massaal verslaafd en een mobieltje is haast tot1e levensbehoefte verworden. Kijk maar eens heel goed naar alle mensen om je heen. Van oud tot jong is mobiel heilig. En 90 % van dit verkeer is smalltalk. En ik ben absoluut niet wereldvreemd en ik heb een simpele prepaid voor noodgevallen.
Reactie door rosenthal op 03-03-2011 12:40
Ik ben, ben en spek mijn provider elke maand met 2,99 euro en daar mag ik dan ook nog iedere maand 50 minuten gratis bellen. Providers genoeg die een goede prijs hnteren. Gewoon even shoppen.
Reactie door reacteur op 03-03-2011 12:42
Kom dan maar eens met een betere provider die er niet alleen goedkopere, maar ook uitgebreidere abonnementen aanbiedt. Waarom is XS4all.nl dan steeds de beste/betere provider in klantvriendelijkheid en kwaliteit? En bieden andere providers ook gratis beveiliging software zoals antivirus en antispam, verder ook nog gratis hotspots door heel Nederland en een gratis modem? XS4all biedt een uitgebreidt pakket aan welke completer is dan bij andere providers met een goedkoper, maar een uitgekleed pakket. Bij zulke providers moet je uitbreiding van je pakket erbij kopen zodat je achteraf vaak zelfs duurder uit bent. Ik ben al jaren bij XS4all en heb nooit problemen ondervonden en wat ze doen is te vergelijken met andere providers, maar dan achteraf. Dat betekent dus dat als je verhuisd naar een andere provider er nooit een eind aan komt en je een "zwerfbeller/surfer" wordt die nergens en nooit tevreden zal zijn. Trouwens, het belgedrag heb je zelf in de hand.
Reactie door robm op 03-03-2011 13:27
Heeft niemand dan in de gaten dat XS4ALL een dochter is van KPN. KPN is synoniem voor ellende en voor hoge prijzen. Alleen al daarom wegwezen. Denk eens aan Voipbuster. Als je een Fritz!box modem hebt van XS4ALL is dit relatief eenvoudig te installeren en heel erg veel goedkoper dan KPN/XS4ALL telefoontarieven. (30 euro per jaar en gratis bellen in Nederland)
Reactie door jaa op 03-03-2011 14:49
Beste robm, Kun je de lezer een beetje op weg helpen ? Hoe gaat het gratis bellen in z'n werk ? Is daar iets extra's voor nodig ? Het zou voor mij een geweldige aanvulling zijn op mijn Fritz!Box. Waarschijnlijk ook names de andere lezers, bvd.
Reactie door gsm op 03-03-2011 15:09
XS4ALL is, net als zoveel andere providers tegenwoordig, eigendom van KPN. Concurrentie op ADSL gebied lijkt daardoor ver te zoeken. Als je alle negatieve berichten over KPN op een rijtje zet, dan zou je al gauw tot de conclusie kunnen komen dat KPN een wedstrijd pootuitdraaien best zou kunnen winnen om zo de titel "Kampioen Pootuitdraaier van Nederland" te verdienen.
Reactie door rosenthal op 03-03-2011 16:40
QUOTE Kom dan maar eens met een betere provider die er niet alleen goedkopere, maar ook uitgebreidere abonnementen aanbiedt. Waarom is XS4all.nl dan steeds de beste/betere provider in klantvriendelijkheid en kwaliteit? Dat is niet zo moeilijk. XMSnet is beter, sneller daar je dan op het glasvezelnetwerk zit en de glasvezel op het modem is aangesloten. Je krijgt dan internet, telefoon, tv/radio. Down en uploaden gaat even snel met een snelheid van 100 mb per seconden. Dit alles voor de prijs vanaf 54,95 euro per maand.
Reactie door jaap58 op 03-03-2011 17:02
Beste mensen, wat jullie zeggen klopt allemaal (we worden gewoon getild) MAAR ER IS GEWOON GEEN ALTERNATIEF!!!! Als we toch een poot uitgedraaid worden, dan maar door de minst slechte!!! Er is maar één redding........ en dat is de politiek.........................!!!!!!!!!!!! Dus dat word ook niks.
Reactie door henk100 op 03-03-2011 17:54
Hallo, Iedereen kan bijna gratis bellen (wereld rond). Hoe gaat het in zijn werk: Je neemt een account bij JUSTVOIP. Vervolgens laat je, je vaste (kpn) nummer porteren naar BELBUDGETPHONE COMPANY. Bij deze laatste bedrijf neem je een prepaid abonnement ( €10,- per jaar) Hier wordt je op gebeld. Met justvoip bel je uit. Geen starttarief en 9 cent naar een mobiel nummer. Bij Justvoip betaal je €10,- per 120 dagen. Je hebt dan Free days. (gratis bellen) De betaalde nummers ( Mobiel) wordt van deze 10 euro afgetrokken. Mocht je na 120 dagen nog tegoed over hebben, worden de zeer lage tarieven van Justvoip berekend. Je kunt dus weer nieuwe freedays kopen voor 10 euro. Deze manier van bellen kost je dus ongeveer 40 euro per jaar! Bij telfort internet hoef je ook geen lijnhuur te betalen. Bij sommige providers wel. Bij de kabel tv maatschappijen hoef je ook geen lijnhuur te betalen. Hier moet je dus wel goed naar kijken. Daarna voor je, je sip gegevens is in, in bijvoorbeeld een Zyxel wireless adsl2 + voip IAD P-2b02hw modem en klaar!! Bellen maar!! voor een paar tientjes per jaar!! Ook een linksys ata kastje kan gebruikt worden. Je moet dus wel een kastje hebben waarin 2 providers gecombineerd kan worden. De Zyxel (ADSL) is prima aan te bevelen. Succes ermee. Nog vragen??
Reactie door wimmi20 op 04-03-2011 01:19
REACTEUR, een naam die we hier nog nooit hebben gezien. Ach, natuurlijk. Deze grote lofzang op XS4all komt vast uit de pijplijn van een XSvoorallemaal medewerker die even snel een alias heeft bedacht. REACTEUR, ik heb je door !! Quote: reacteur schreef op donderdag 3 mrt 2011, 12:42: Kom dan maar eens met een betere provider die er niet alleen goedkopere, maar ook uitgebreidere abonnementen aanbiedt. Waarom is XS4all.nl dan steeds de beste/betere provider in klantvriendelijkheid en kwaliteit? En bieden andere providers ook gratis beveiliging software zoals antivirus en antispam, verder ook nog gratis hotspots door heel Nederland en een gratis modem? XS4all biedt een uitgebreidt pakket aan welke completer is dan bij andere providers met een goedkoper, maar een uitgekleed pakket. Bij zulke providers moet je uitbreiding van je pakket erbij kopen zodat je achteraf vaak zelfs duurder uit bent. Ik ben al jaren bij XS4all en heb nooit problemen ondervonden en wat ze doen is te vergelijken met andere providers, maar dan achteraf. Dat betekent dus dat als je verhuisd naar een andere provider er nooit een eind aan komt en je een "zwerfbeller/surfer" wordt die nergens en nooit tevreden zal zijn. Trouwens, het belgedrag heb je zelf in de hand.einde Quote
Reactie door tinus12 op 04-03-2011 14:55
Ga naar scarlet daar heb je een voordelig tarief
Reactie door pinguin1 op 05-03-2011 13:37
Wij hebben al aardig wat providers achter de rug. Veel storingen, dagen geen internet, rekeningen die niet klopten en ga zo maar door. Wij maken gebruik van een Kpn kast, die overvol is. Komt er een abonnee bij, dan vervalt ons internet. Dit is de conclusie van Kpn na onderzoek. Sinds meer dan 2 jaar zijn we nu aangesloten bij XS4All en ons internet is stabiel. niet optimaal, daarom hebben we de start gekozen, maar geen storingen meer, we worden er ook niet meer iedere keer uit gegegooid. Daarbij kloppen de facturen en kunnen we in heel Nederland gebruik maken van de hotspots.( b.v. in hotels). Heb je een probleem, dan bel je een 020- nummer ipv een 0900- nummer en wordt je correct geholpen. Complimenten voor de gemotiveerde medewerkers. Al met al wij blijven zeker klant. Hopelijk gaan ze over op glasvezel en wordt ons internet ook sneller. En nee, ik werk wel bij een telecomprovider, die ook internet aanbied (en dat ook problemen gaf ) en niet bij XS4All.
Reactie door gvdamn op 22-07-2012 19:13
N.a.v. de bovenstaande opmerkingen over VoipBuster en JustVoip het volgende: Beide zijn merken van het bedrijf Dellmont Sarl. Dit bedrijf heeft minimaal 60 verschillende merken voor Voip-bellen. Op deze website vindt u een overzicht van (vermoedelijke alle) Dellmont Sarl voip-merken. De site laat het aantal freedays (helemaal boven aan de tabel) en de bel-tarieven per land zien. De landen die onder de freedays vallen verschillen overigens per merk. Hou er overigens rekening mee dat bijvoorbeeld VoipBuster zonder enige aankondiging of onderbouwing gedurende de freedays toch gewoon geld kan afboeken van uw account. Bij navraag komt er alleen een verwijzing naar de algemene voorwaarden, waar je verder niets wijzer van wordt. Onze ervaring is dat het risico hierop groter wordt wanneer je dichter tegen de wekelijkse limiet (van ik meen 500) vrije belminuten (binnen je freedays) zit. Verwacht dus niet al te veel service en klantvriendelijkheid. De volgende site claimt de goedkoopste voip-providers per land te tonen. (Freedays worden daar niet in meegenomen.) Deze neemt dus niet alleen de merken van Dellmont Sarl mee in het overzicht.deze websitevolgende site
Reactie door tmpbw2 op 14-12-2012 10:16
Justvoip voorwaarden: veel beperkter dan op site aangegeven: Justvoip is net als bijvoorbeeld voipbuster een label van Dellmont in Luxemburg. De voorwaarden (terms of use) spreken van 300 minuten vrij per week bellen. Dit wordt echter nooit gehaald. Er is sprake van een onduidelijke Fair User Policy (FUP). Dat wil zeggen dat je gaat betalen als je te veel belt. Je begint onder andere te betalen als: - je meer dan ongeveer 100 minuten per week naar hetzelfde nummer belt - je binnen een uur opnieuw belt (ook als de verbinding verbroken werd hetgeen regelmatig gebeurt) - soms wordt gewoon gewoon zonder reden FUP in je beloverzicht getoond Het kan dus goedkoper zijn maar alleen als je af en toe belt en op de site zeer goed de afrekeningen in de gaten houd. Krijg je steeds FUP meldingen in het beloverzicht en moet je betalen doe het dan 7 dagen rustig aan met bellen (zie onder). Nooit automatisch bedragen door hen laten afboeken! Altijd pre-paid. Ik ga zelf waarschijnlijk over naar "Budgetphone Free": voor 12,50 per maand 1500 minuten naar buitenland, 500 minuten naar NL mobiel, onbeperkt NL vast en bestaand nummer voor 10 euro geporteerd. Dit geeft meer zekerheid en minder rompslomp. Hieronder een mailtje dat ik hierover van de Justvoip/Dellmont helpdesk kreeg: helpdesk 28-11-2012 Dear customer, In order to offer you the best and cheapest service, we have to use a Fair Use Policy. We try to prevent that customers with normal calling/texting behavior are bothered by the FUP restrictions. However when you make a long phone call or many calls in a short period you could get a normal charge afterwards because of the FUP restrictions (the average threshold lies between a maximum of 100 to 330 minutes over the last seven days depending on the destination). Here are a couple of tips to avoid being restricted by our Fair Use Policy; - Using the call option called "Phone to Phone" via the website and client (pc app) can cause a double call (because this feature calls your phone and the destination number and then connects both lines), this way you can be restricted sooner than you think. - Call attempts (to the same number) are also registered as calls. If you cannot reach the destination number, wait a while before trying again. - Calls to many different numbers in a short time period. - Do not make simultaneous calls. When two calls are started at the same time, one is always charged ! Remember, the FUP restriction is temporarily and looks at the last 7 days. So just wait a few days and you can benefit from free calls again. Regards, Customer service
Reactie door gvdamn op 16-12-2012 18:10
Justvoip geeft zo te zien meer duidelijkheid dan Voipbuster wanneer je klaagt over de fair use policy (FUP), maar ze lijken wel sneller over te gaan tot het berekenen van kosten onder diezelfde FUP dan Voipbuster. Ben benieuwd naar je ervaringen met "Budgetphone Free" !

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!