Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wie is er aansprakelijk

Geplaatst door: read op: 12-02-2010 19:06
@@@ Het komt nogal eens voor, dat bij een koop op afstand de verkoper/verzender beweert dat hij de bestelling verstuurd heeft en de koper zegt dat hij het produkt niet heeft ontvangen. De vraag is dan wie er verantwoordelijk is bij de afleveringsprocedure van de bestelling? Tip: De afzender (de verkoper dus) blijft verantwoordelijk tot het moment van de feitelijke overdracht van het produkt. Dit heeft niets te maken met de postwet, maar wèl met de consumentenwet BW7:9. Er is immers een koopovereenkomst afgesloten tussen een consument en een professionele verkoper en dan dient de verkoper het produkt binnen 30 kalenderdagen te leveren Ook maakt het niet uit of het via de gewone post verstuurd is door de verkoper of aangetekend. Het risico van de aflevering blijft liggen bij de afzender/verkoper en ligt dus niet bij de koper. Zie: [url=http://www.wetboek-online.nl/wet/Burgerlijk%20Wetboek%20Boek%207.html#55: BW7:9[/url: ReadAC.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!