Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

wettelijke "garantie" in de eerste zes maanden

Geplaatst door: read op: 13-02-2010 23:05
@@@ Soms gaat een produkt in het eerste halve jaar kapot. Welke rechten heb je dan als consument en hoe zit dat dan precies met de bewijslast? TIP Als een nieuw product binnen een half jaar na aankoop een gebrek vertoont, dan mag je het vermoeden hebben dat dat gebrek er al was toen je het product kocht. Als de verkoper het hier niet mee eens is, dan ligt de bewijslast bij hem. Hij moet dan bewijzen dat het gebrek niet aanwezig was toen je het product kocht. Wanneer hij dit bewijs niet kan leveren, dan moet hij het defect kosteloos repareren of een nieuw exemplaar geven en als hij dat niet kan of wil, dan dient hij de aankoopsom terug te betalen. Zie: [url=http://www.wetboekonline.nl/wet/BW7/18.html: BW7:18[/url: ReadAC.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!