WAARSCHUWING! Hotelkamerveiling.nl (weer!)
Geplaatst door: rk12 op: 26-06-2011 19:47
Op deze site heb ik al meerdere malen negatieve ervaringen gelezen over de website hotelkamerveiling.nl
Ook ik kan de tip geven om absoluut niet mee te bieden op deze site! Het is gewoonweg oplichting!
Op hotelkamerveiling heb ik flinke tijd geleden een hotelovernachting 'gewonnen' voor Hotel Oranjeoord te Hoog Soeren, voor 23 euro (plus 7,50 extra kosten). De enige voorwaarde was dat het hotel maximaal 5 dagen van te voren te boeken was, prima voorwaarde leek me zo. Dus het bedrag netjes overgemaakt.
Nu heb ik deze bon echter al vele keren in willen wisselen, maar het hotel blijkt altijd vol te zitten, terwijl er op de website van het desbetreffende hotel nog meerdere (vaak tevens de goedkoopste) kamers beschikbaar zijn!!
Ik weet niet of dit te wijten valt aan hotelkamerveiling.nl of aan het hotel zelf, of wellicht dat de 2 gewoonweg onder een hoedje spelen.
Mijn bon verloopt over 2 weken en nog steeds staan alle data telkens op 'rood' (oftewel; niet beschikbaar!!).
Ik vind het schandalig dat de site op zo'n manier met betalende klanten omgaat! Ik raad dus iedereen aan om hier absoluut niet in te trappen; dit is gewoonweg pure [edit - redactie: !!!!!
Reactie door annie44 op 27-06-2011 21:21
Ook ik heb dezelfde ervaringen opgedaan met de hotelkamerveilingen
zelfs willen boeken 5 dagen tevoren om 24:00 uur en ja hoor alles was al weer vol dus geen kans.
Wat gebeurt er met het geld dat betaald is voor deze boekingen, steekt dat het hotel of de organisatie in eigen zak?
Ik ben op deze manier al het een en ander misgelopen en kom dus ook niet meer op hotelkamerveilingen, Ik houd het voor gezien.
Reactie door rk12 op 28-06-2011 13:51
Waarom wordt het laatst woord van mijn tip ge-edit? 'Oplichting' is toch gewoon een fatsoenlijk Nederlands woord?
Reactie door rk12 op 28-06-2011 14:12
Nu zijn er na een klacht bij kassa ineens wel enkele groene data (2, vandaag en morgen, waarop ik beide niet kan). Nu zijn de data na 30-6 echter helemaal niet meer beschikbaar (niet eens rood), terwijl mijn bon toch echt tot 8-7 geldig zou zijn.
Scheelt dus ook nog eens 8 dagen (niet dat het iets uitmaakt; boeken was toch onmogelijk...)
Weer een van de geintjes van hotelkamerveiling.nl?
Iemand daar ook evaringen mee?
Reactie door supporthkv op 29-06-2011 09:22
Beste RK12,
Hartelijk dank voor uw bericht, wij vinden het vervelend dat u niet tevreden bent. Wij vernemen graag de klachten van onze klanten, op deze manier kunnen wij het probleem inventariseren en zoeken naar een schikte oplossing.
Wij hebben het hotel benaderd en zij hebben de beschikbaarheid aangepast, u kunt uw waardebon gaan verzilveren. Mocht u verder nog vragen hebben, dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice.
Onze klantenservice staat 7 dagen per week voor u klaar support@hotelkamerveiling.nl of 0900-4584357 (€ 0,25 p/m).
Reactie door tenormin op 20-07-2011 19:03
Quote: rk12 schreef op dinsdag 28 jun 2011, 13:51: Waarom wordt het laatst woord van mijn tip ge-edit? 'Oplichting' is toch gewoon een fatsoenlijk Nederlands woord?einde Quote
helemaal met je eens dat oplichting een fatsoenlijk woord is; vooral na je verhaal. Misschien is redactie ietwat voorbarig, nou niet misschien: het is jouw verhaal en jij voelt je opgelicht, dus....+ het verhaal over deze mensen staat niet op zichzelf.
Reactie door swerkman op 21-07-2011 15:13
Ook wij hebben al twe keer een bon moeten laten verlopen omdat er nooit plek is in het hotel
wij doen dan ook niet meer mee en boeken nu zelf een hotel rechtstreeks
Altijd plek
Reactie door tenormin op 21-07-2011 15:31
Quote: supporthkv schreef op woensdag 29 jun 2011, 09:22: Beste RK12,
Hartelijk dank voor uw bericht, wij vinden het vervelend dat u niet tevreden bent. Wij vernemen graag de klachten van onze klanten, op deze manier kunnen wij het probleem inventariseren en zoeken naar een schikte oplossing.
Wij hebben het hotel benaderd en zij hebben de beschikbaarheid aangepast, u kunt uw waardebon gaan verzilveren. Mocht u verder nog vragen hebben, dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice.
Onze klantenservice staat 7 dagen per week voor u klaar support@hotelkamerveiling.nl of 0900-4584357 (€ 0,25 p/m).
einde Quote
RK12,
Waarom zou het nu ineens wél kunnen? Heb je zelf gebeld of gemaild of is Hotelkamerveiling een beetje bang om "af te gaan" op de KASSA site? Wel, het aanbod is nog geldig tot 8 juli, misschien dat je er toch nog gebruik van kunt of wilt maken, het is echter wel kort dag en je moet maar net kunnen. Het vervelende is echter dat, toen het je wel goed uitkwam, alles vol leek te zitten en anderen hadden ook dat probleem. Ik hoop dat het op een fatsoenlijke manier voor je wordt opgelost. Geld kun je altijd beslissen zelf "weg te gooien" en niet iets te kopen wat je, naar later blijkt, bijna niet kan verzilveren.
Reactie door peterus op 22-07-2011 14:52
U heeft niet iets gewonnen!
U bied op een pruduct en heeft zodoende een hotelbon gekocht als hoogste bieder.
Data's om uw voucher/hotelbon in te wisselen kunt u op de veiling site van te voren zien welke dagen zijn gesloten om te boeken van welk hotel dan ook.
Dat mensen willens en wetens persee 1 bepaalde data willen om te gaan verblijven verbaasd mij telkens weer als het hotel al (bijna) vol zit.
Een beetje hotel eigenaar kiest dan voor de hoogste opbrengst en is erg logisch te noemen.
Bezint eer ge begint met bieden.
Reactie door jlsimons op 05-09-2011 19:40
Wanneer ik dit allemaal lees,kan ik mij niet voorstellen dat er niet een klant van hotelkamerveiling eens geprobeerd heeft om juridische stappen te ondernemen.Het kan toch niet zo zijn dat hier geen juristen bij zitten.
Je kan soms sommige mensen bedriegen,
Maar je kan niet altijd alle mensens bedriegen.Wij zijn pas 3 weken aan het proberen om een kamer te boeken bij van der Valk in Houten en zijn het nu al tamelijk zat.Wij hebben rechtsbijstand en zullen zeker in beraad gaan met onze advokaat.
Wordt ongetwijfeld vervolgd. John
Reactie door rk12 op 25-09-2011 14:52
Nog even een reactie met het verdere verloop.
Het was inderdaad pas na een klacht bij hotelkamerveiling.nl dat er ineens wel dagen op 'groen' kwamen te staan, maar helaas was dat te laat aangezien de nu ineens wel beschikbare dagen doordeweeks waren en we dan werken.
Erg typisch, dit was dus nadat er eerst bijna een jaar lang alleen maar 'rode' dagen waren wanneer ik keek (dat was in iedere schoolvakantie en ook heb ik voor diverse weekenden proberen te kijken; geen enkele groene datum gezien! Daarom de laatse maanden dagelijks gekeken en ook geen enkele beschikbare datum, totdat ik de officiele klacht indiende via mail én ook mijn mening op deze site heb gegeven)
Jammer genoeg is de bon dus verlopen (zonder deze te kunnen verzilveren) en het was dus weggegooid geld. Daarom benadruk ik nogmaals mijn waarschuwing; TRAP ER NIET IN! Zelfs al lijken de voorwaarden niet verkeerd; het blijkt nu wel dat ze je dan op andere manieren weerhouden de bon te kunnen verzilveren!
Wij raden het dus iedereen af om op hotelkamerveiling.nl mee te bieden.
Nog een extra opmerking; volgens hotelkamerveiling.nl kan het hotel zelf de datums op beschikbaar en niet beschikbaar zetten. Hotel Oranjeoord te Hoog Soeren zal dus ook nooit meer op een bezoek hoeven rekenen van ons (en we zullen het mensen ook absoluut afraden).
Reactie door rk12 op 25-09-2011 14:58
Quote: peterus schreef op vrijdag 22 jul 2011, 14:52: U heeft niet iets gewonnen!
U bied op een pruduct en heeft zodoende een hotelbon gekocht als hoogste bieder.
Data's om uw voucher/hotelbon in te wisselen kunt u op de veiling site van te voren zien welke dagen zijn gesloten om te boeken van welk hotel dan ook.
Dat mensen willens en wetens persee 1 bepaalde data willen om te gaan verblijven verbaasd mij telkens weer als het hotel al (bijna) vol zit.
Een beetje hotel eigenaar kiest dan voor de hoogste opbrengst en is erg logisch te noemen.
Bezint eer ge begint met bieden.einde Quote
Het was me inderdaad duidelijk dat het om een veiling ging. De voorwaarden waren goed in acht genomen. Ik heb er dus alle begrip voor als een hoteleigenaar voor de gasten kiest die meer voor een kamer betalen.
Het is echter onwaarschijnlijk dat het hotel het hele jaar lang helemaal volgeboekt is.
Tevens vond ik het uitermate typisch dat de kamers op de website van Hotel Oranjeoord te Hoog Soeren WEL beschikbaar waren (zelfs de goedkoopste kamers!), maar dat ik mijn bon desondanks telkens niet kon verzilveren!
Reactie door ed02 op 15-12-2011 17:03
Quote: jlsimons schreef op maandag 5 sep 2011, 19:40: Wanneer ik dit allemaal lees,kan ik mij niet voorstellen dat er niet een klant van hotelkamerveiling eens geprobeerd heeft om juridische stappen te ondernemen.Het kan toch niet zo zijn dat hier geen juristen bij zitten.
Je kan soms sommige mensen bedriegen,
Maar je kan niet altijd alle mensens bedriegen.Wij zijn pas 3 weken aan het proberen om een kamer te boeken bij van der Valk in Houten en zijn het nu al tamelijk zat.Wij hebben rechtsbijstand en zullen zeker in beraad gaan met onze advokaat.
Wordt ongetwijfeld vervolgd. Johneinde Quote
John,
Ik ben benieuwd of je contact gehad hebt met je advocaat.
Je hoeft overigens geen afgestudeerd jurist te zijn om te analyseren wat er aan de hand is. Met voldoende kennis van het Verbintenisrecht kom je al een heel eind. HKV maakt zich niet direct schuldig aan oplichting, althans dat is moeilijk te bewijzen, maar wel aan verduistering. En dat is zonneklaar.
Reactie door willyvera op 14-02-2012 16:42
Het is inderdaad waar dat je hier wordt opgelicht.Er wordt altijd meegeboden, je krijgt nl nooit een kamer onder de €25,=.En dan het allerverveeldste, er is NOOIT plaats.TIP: Boek gewoon rechtstreeks.
Reactie door madelijn! op 22-08-2012 20:59
Ik heb in de afgelopen jaren verschillende keren bij diverse hotels met een voucher gelogeerd. Ben echt heel tevreden. Je moet goed lezen waar je op biedt en altijd even op de eigen site van het hotel kijken wat de normale prijzen zijn. Ik bied nooit boven de 22 euro en kom dan incl. 7,50 niet boven de 30 uit. Vind ik een hele mooie prijs voor 2 personen incl. ontbijt. Regelmatig krijg ik een voucher voor 18 a 20 euro.
Met verzilveren heb ik zelden een probleem, even bellen met het hotel als t er vol uit ziet en ze helpen je met de beschikbaarheid.
Als je begrijpt hoe t systeem in elkaar steekt dan begrijp je ook dat er geen sprake van oplichterij is.
Reactie door carmenag90 op 27-08-2012 18:03
Ook ik ben erg tevreden al meerdere keren een veiling gewonen. Wel moet er bij het reserveren de juiste gegevens ingevuld worden, zo kan je op een tweepersoonskamer geen kind bij reserveren. Wordt het wel gedaan dan geeft de site een foutmelding.
Reactie door zwanenveld op 08-11-2012 16:21
Wanneer je van plan bent een hotelbon te kopen via hotelkamerveilng kijk dan eerst of dit wel mogelijk is bij het betreffende hotel. Bij veel hotels staan n.l. bij beschikbaar alle hokjes in het rood en dat blijft dan ook meestal in het rood staan. Vaak willen hotels n.l. de kamers alleen via een upgerade verkopen Dan zijn alle hokjes meestal groen. Je denkt dus dat je een koopje hebt voor b.v. 30,00 Euro maar die bon kan je dan alleen verzilveren als je het hotel nog eens 20,00 of 30,00 Euro extra betaald. Je kan het natuurlijk niet bewijzen en weet je het niet zeker maar het is wel opvallend. Als je Hotelkamerveiling er op aanspreekt krijg je vaak ook geen antwoordt terug of ze zeggen dat de regulieren kamer geboekt zijn. Maar vaak boek je voor een overnachting in het betreffende hotel en staat er niet bij dat de bon alleen voor de regulieren kamers is.
Reactie door wordailay op 23-11-2012 23:56
Ik heb een maand geleden ook een veiling gewonnen waar ik 16 euro voor had geboden. Nadat ik had gewonnen en het geld wou overmaken moest ik opeens nog 7,50 euro 'veilingkosten' betalen. Na dit ook gedaan te hebben bleek het zo te zijn dat je maar maximaal 5 dagen van te voren kunt reserveren. Ik ben precies om 00:00 uur gaan reserveren en dit is ook gelukt! Nadat je denkt dat je van al dit gedoe af bent, krijg je een bevestigingsmail, hierin stond ook gelijk dat ik nog 15 euro moest betalen om de kamer te huren en nog 5 euro 'gemeentelijke heffing' moest betalen. Na deze kosten heb ik de coupon ontvangen en stond er ook nog op de coupon zelf dat er nog 7,50 euro per persoon per nacht wordt gerekend op de vrijdag en zaterdag. (Ik verblijf op de zaterdag) Er stond ook 'verblijfsbelasting' niet inbegrepen, ik zie morgen wel wat dat is. KORTOM, DIT IS OPLICHTERIJ.
Ik voel me belazerd en ik vind dit gewoon absurd, voor 30 euro per persoon per nacht kan je bij elke valk hotel verblijven zonder al deze moeite i.p.v. dat je in totaal 58,50 + reiskosten betaalt.
Reactie door tenormin op 24-11-2012 12:16
wordailay, ik zou sowieso nooit meer met zoiets als Hotelkamerveiling meedoen. Net zoals je schrijft, bij de Toekan zijn er altijd wel aanbiedingen, VASTE PRIJZEN, en ze zitten in heel Nederland. Ja, ook op hun prijs komt toeristenbelastingen, maar dat moet nu eenmaal. Alle hotelkamerveilingen en aanverwante artikelen, ik vind het maar niks, men zou eens beter moeten uitrekenen en zich niet blind staren op "alleen maar €15,00". Bedrag klinkt goed, maar komt nooit overeen met uiteindelijk prijs, als ze al een kamer hebben.
Reactie door piete242 op 24-01-2013 13:48
Ook ik heb dezelfde ervaring dat er geen mogelijkheid was om te boeken wanneer ik wilde. Echter staat er meestal bij het winnen van de bon bij dat er een aantal dagen vrij te boeken is, bijvoorbeeld binnen 2 weken. Daarna is het moeilijker en soms bijna niet meer mogelijk.
Ik heb echter ook de ervaring dat er hotels zijn waar je via mail nog wel kan boeken ook na de afloopdatum, dat mag ook gezegt worden.
Verder zijn wij mensen vaak zo dat we voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten wat vaak ook kan. Dat het soms risicos met zich meeneemt lijkt me logisch.
Gewoon opletten waar men op biedt en soms heeft men pech en dan nooit meer op dat hotel bieden.
Al met al toch meestal een leuk hotel voor weinig geld.
Hotelkamerveilingen heeft daar niets mee te maken behalve dat ze de site hebben met de aanbiedingen. Wel een klacht daar leggen lijkt me en dan maar hopen dat ze daar iets mee doen.
Reactie door augusta57 op 09-02-2013 08:40
Ik lees net alle verhalen over vakantieveiling.
Wij hebben meerdere keren een kamer via hun gehad en altijd oke dus ik zou zeggen lees eerst de voorwaarden van het hotel dan worden de mensen ook niet teleurgesteld
Wij zijn door vakantieveiling altijd goed behandeld
Bij een fout boeking van onze kant werd er niet moeilijk gedaan het werd door vakantieveiling direct geannuleerd.
Ik begrijp best dat als je niet leuk behandeld wordt door vakantieveiling of hotel bel dan even met hun dan kan het opgelost worden
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!