Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

tringg prijsverhoging

Geplaatst door: gwiedoo op: 21-04-2010 19:31
ik kreeg deze mail van Tringg : Beste Tringger, Bedankt dat je onze klant bent! Mede dank zij jou is Tringg in korte tijd een succes geworden. Tringg is en blijft de eerste en enige dienst die je helpt om je telefoonkosten echt goed te beheersen: royale belbundels voor een bescheiden bedrag en geen onverwachte hoge rekeningen als je een keer wat meer gebruikt. We zijn blij dat onze klanten dit waarderen. We willen Tringg graag zo houden maar worden net als alle bedrijven in de mobiele telecom geconfronteerd met prijsverhogingen. Daarom zijn we gedwongen een aantal wijzigingen door te voeren. Dit houdt in: • De maandelijkse bedragen gaan met €5,- omhoog. Ondanks dat blijven we de aanbieder met de laagste minuutprijs! • De lengte van gesprekken wordt voortaan per minuut afgerekend. Omdat de Tringg bundels zo royaal zijn maakt dat eigenlijk alleen iets uit voor degenen die extreem veel bellen. De gemiddelde gebruiker zal er niets van merken. • Deze wijzigingen gaan per 1 Mei 2010 in. Ook na deze aanpassingen blijft Tringg de beste deal. We kunnen we ons echter ook voorstellen dat je het niet met deze wijzigingen eens bent. Daarom stellen we je in de gelegenheid om je Tringg-abonnement met ingang van je eerstvolgende serviceperiode kostenloos te annuleren. Bijvoorbeeld: je Tringg SIM is geactiveerd op 15 januari 2010; je besluit op 25 april dat je wilt opzeggen; de opzegging gaat dan in per 15 mei omdat dat de startdatum van de eerstvolgende serviceperiode is. Dit kun je doen via de Tringg website. We zetten dan je SIM stil en stoppen de automatische incasso. Opzegging gaat zo: • Ga naar de website en log in op My Tringg • Vul het opzegformulier in • We sturen je dan een automatische mail met het verzoek deze te bevestigen • Als je deze bevestiging stuurt wordt de opzegging afgehandeld Vanzelfsprekend willen we dat je klant blijft, vandaar dat we je binnenkort een leuke aanbieding zullen doen om je Tringg contract te verlengen. In de zomer van 2010 introduceren we Tringg All In, als opvolger van de bestaande Tringg-services. Nadere bijzonderheden volgen, maar we zijn er nu al zeker van dat je Tringg All In interessant zult vinden. We hopen dat je nog lang een tevreden Tringg gebruiker zult zijn! Met vriendelijke groet, Tringg Volgens mij mag dat helemaal niet zomaar of wel ????!!! Dus ik antwoord die mail met het volgende : Goedendag, Ik vind het belachelijk !!! Jullie zullen het wel uitgedokterd hebben of dat jullie dit zomaar mogen doen maar ik ga het toch controleren. Heb ik net een abonnement bij tringg aangesloten met aansluitkosten van ca. € 35 euro !!! gaan jullie ineens wat niet afgesproken is de prijs flink omhoog gooien Met 5,- en ook nog een die prijzen per minuut gaan berekenen is ook heel veel !! Jullie zeggen dat het de gemiddelde gebruiker niet zal merken maar ik weet dat wel zeker !! Jullie hebben nu gewoon even een prijsverhoging van ca. 30 % !!!! Niet normaal echt niet en kan het gewoon niet geloven eigenlijk !! Ik ga ook mailen naar tros radar en kassa !! Dit is nog geen opzegging maar ik denk dat die volgt . Ik neem aan dat dan ook de aansluitkosten terugverrekend worden ???!!!!! Groeten Guido van Erp Wie weet wat je hieraan kunt doen ??
Reactie door winston100 op 22-04-2010 10:45
Gelokt, misleid en opgelicht. En dat al na 2 maanden abbonee te zijn. Extra kosten betaald voor nummerportering, aansluitkosten en simlock vrij maken. De mogelijkheid om direkt op te zeggen is dus gewoon een dode mus. Eerder prijsverhogingen meegemaakt, o.a. Ziggo maar dan worden de prijzen nagekomen van de contractperiode. SCHANDELIJK!!!!!! Ga in ieder geval protest aantekenen en bij geen resultaat de geschillencomissie inschakelen. ZO GA JE IN EEN BESCHAAFDE WERELD NIET MET JE KLANTEN OM!
Reactie door sminetti op 22-04-2010 11:13
jaja, ik heb gisteren ook de mail gehad van tringg. ik heb gelijk actie ondernomen; ben naar de site van consuwijzer gegaan. We staan in ons recht om protest aan te tekenen! De telecommunicatiewet bepaalt nl dat klanten MINIMAAL 1 maand van te voren op de hoogte moeten worden gesteld van wijzigingen, wat dat betreft is tringg dus in gebreken. Teken protest aan. Misschien krijgen we dan voor elkaar dat we ons contract zonder wijzigingen kunnen voortzetten. Op de site van consuwijzer staat een voorbeeldbrief, heb 'm net zelf opgesteld, print 'm straks uit en stuur 'm aangetekend op. Ik zit zelf ook pas ca. 3 maanden bij tringg, heb juist bij hun een abonnement afgesloten omdat je per sec. betaald en een ruime bundel krijgt. Tot nu toe maak ik alle minuten die je per maand krijgt schoon op, het zou een behoorlijke drain zijn als ik ineens per minuut moet gaan betalen. Was zo pissig toen ik gisteravond die mail las, ik dacht nog bij mezelf dat ik best €5,- meer zou willen betalen zolang ik maar per seconde kan blijven betalen. dit is een typisch gevalletje van "first get them hooked, than make them pay".
Reactie door sminetti op 22-04-2010 11:18
nog ff dit: zodra ik meer weet of een reactie van tringg krijg zal ik dat hier op de kassa site laten weten. en oh ja, heb vanochtend ook nog gebeld met consuwijzer en daar werd mij verteld dat er al meer mensen over tringg hadden gebeld. schrale troost ik weet 't maar toch...
Reactie door tessa1983 op 22-04-2010 13:24
Ik kreeg gister ook deze mail en ik vind het ook belachelijk! Heb ook meteen een boze email teruggestuurd. Ik heb een contract getekend voor 25 euro per maand en in dit contract staat niks over tussentijdse prijswijzigingen. En kom op! Meteen 5 euro ook! Dit slaat echt nergens op! Ik heb de afgelopen maand al meerdere klachten ingediend over; onbereikbaar zijn, geen gehoor krijgen, verkeerd verbonden worden. En nu gaan ze ook nog eens de prijzen verhogen?! Dus slechtere service voor meer geld! Mag dit zomaar??

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor