Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Telfort bellen in buitenland

Geplaatst door: bosen73 op: 26-01-2011 15:47
Hallo, Twee maanden terug met mijn nieuwe telefoonabonnement naar Turkijke geweest. Bij aankomst in Turkijke stuurt Telfort een automatische sms met de prijsinformatie van bellen in EU landen. De prijzen vermeld in de sms zijn lager dan 50 cent per minuut. In werkelijkheid deelt Telfort Turkijke in in een zone 2. Kosten 1,20 per minuut. Ik snap best wel dat Turkijke geen EU land is (hoewel ze wel meedoen met het Eurosongfestival.) Maar ik vind dat Telfort klanten (wel of niet) bewust op een verkeerd been zet door een sms te sturen met prijzen van een andere (goedkopere) prijszone. Waarom in hemelsnaam sturen ze deze sms? Stel ik ben in Mexico en Telfort vindt het zinnig om mij te laten weten hoeveel geld het mij kost om te bellen in een eu land... Waarom?? ik ben dan toch niet in een EU land. !!!! Nu heb ik 100 minuten voor 1,20 gebeld. Terwijl ik dacht 100 minuten voor max 0,50 euro cent. Ik ga hier niet bankroet aan maar ik vind het wel erg misleidend. hoop dat mensen dit lezen en goed informeren naar de daadwerkelijke kosten van bellen in het buitenland en speciaal bij mijn telfort vrienden.
Reactie door telfortwbcr op 31-01-2011 14:46
@bosen73, Uiteraard is het niet onze bedoeling om klanten verkeerd te informeren of te misleiden. Graag treden wij met u in contact en zoeken wij uit waar het mis is gegaan. Via http://www.telfort.forum.nl kunt u in een privébericht uw naw-gegevens, e-mailadres en het 06-nummer van Telfort aan ons kenbaar maken. Daphne
Reactie door jhversteege op 23-08-2011 18:49
Bovenstaand bericht is van januari In juli is nog steeds niets gedaan aan deze misleidende sms die wordt gestuurd aan nietsvermoedende Telfort Abonnees die met deze sms op het verkeerde been worden gezet. Je verwacht een bericht dat van toepassing is op je situatie. Ik kwam aan in een zone drie land, waar de tarieven 2 euro zijn per minuut. Mijn schade bedraagt minstens 135 euro Ik heb iets van 40 minuten gebeld ( en gebeld worden) voor 180 euro. Dit had ik nooit gedaan zonder die sms, die me deed denken dat het zo goedkoop was als in de sms. Er werd me gezegd dat vanwege klantvriendelijkheid er 25 euro korting werd geboden? Het sutren van deze sms wetende dat het misleiden is ( zie bovenstaande situatie) en dan toch door gaan, is klant belazerend , die sms moet z.s.m. gestopt worden, gewoon geen sms sturen, want als je gaat sturen hoeveel het kost ( wat eerlijk is) dan wordt er natuurlijk heel weinig gebeld.
Reactie door jhversteege op 23-08-2011 18:52
correctie het was 55 minuten. Maar dat doet niet af aan de absurditeit van deze situatie, hoeveel mensen worden hierdoor niet misleid, en Telfort weet het al een hele tijd.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!