Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

telefoon terreur

Geplaatst door: astrids op: 12-11-2009 12:52
IK wil iedreen de tip geven om je (groot) ouders aan te melden bij www.bel-me-niet.nl ouders worden overvallen door medewerkers van call center, die zeer misleidend zijn, ouderen weten niet waar ze JA op zeggen, en zitten zo vast aan een of ander abbonment Het is mijn ouders 84 en 88 overkomen :( Aangezien de meeste ouderen geen computer hebben . DUS kinderen ... meld niet alleen je zelf aan... maar ook je ouders!!!!
Reactie door pieter puik op 23-11-2009 01:24
gouden tip voor een idee met een gouden hart, Bedankt!
Reactie door condor op 25-11-2009 13:12
Ik wilde ook iemand aanmelden die zelf geen internet heeft. Eerst gevraagd hoe dat kon. Dit was het antwoord: Heeft u of een naast familielid geen beschikking over Internet dan kunt u het volgende doen: U kunt via het nummer (0900) 666 1000 (€ 0,25 p.m.) telefonisch via een computerregistratie inschrijven voor Telemarketing (telefoon vast en mobiel) of Direct Mail (post). U kunt een brief sturen naar: Stichting Infofilter Postbus 666 1000 AR AMSTERDAM Vermeld s.v.p. uw naam, adres, postcode, woonplaats en telefoonnummer. Vermeld ook via welk medium u geen reclame meer wenst te ontvangen. Vergeet niet de brief voldoende te frankeren. Om u alleen aan te melden om benadering voor telefonisch marktonderzoek tegen te gaan, kunt u ook 0900-666 5000 bellen (€ 0,25 p.m.). Dit antwoord kwam van consumenten@bel-me-niet.nl
Reactie door paul27 op 25-11-2009 13:17
Je kunt bijn het aanmelden meerdere telefoonnummers opgeven, dus het nummer van (groot)ouders kun je gewoon invullen, de naam is toch niet belangrijk.
Reactie door ceeteewee op 25-11-2009 13:41
Ik heb een emai adres voor mijn moeder van 82 gemaakt op gmail. Is simpel en nu kan ze gewoon meelezen op onze laptop. Zo helpen wij haar nu ook met het internet bankieren.
Reactie door marleenvanh op 25-11-2009 13:46
Ja, goed idee, maar "gewoon" een ander telefoonnummer invullen dat lukt dus niet, want dat heb ik geprobeerd. Het moest om te beginnen het zelfde kengetal zijn. Wonen je ouders dus in een andere plaats, dan vergeet het maar. Je moet voor je ouders (of andere ouderen die je wilt helpen,) dus wel weer "een briefje sturen". Het is nog verre van perfect want juist de ouderen, die het meest last hebben van deze telefoon terreur hebben het het moeilijkst om zich af te melden.
Reactie door vuurvlinder op 25-11-2009 13:51
Ik snap helemaal niets van dat bel-me-niet register. Ik me 6 weken gelden aangemeld en een bevestiging hiervoor ontvangen. Ik heb nog nooit zoveel van die ongewenste spamtelefoontjes ontvangen, dan naar die aanmelding. TOT NU TOE! Dit werkt helemaal averechts!?
Reactie door johanna.2010 op 25-11-2009 14:40
Ik heb mijn vader van 84 begin dit jaar aangemeld bij infofilter. Het telefoongedeelte is het bel me niet register geworden. Je kan je daar ook aanmelden voor postfilter. dit is ook een handige tip voor oudere mensen.
Reactie door condor op 25-11-2009 14:50
Nog even een aanvulling: Aanmelden bij Infofilter kon tot 1 oktober 2009. Hebt u zich al eerder ingeschreven bij Infofilter? Dan wordt uw registratie automatisch overgezet naar het Bel-me-niet register. Daar hoeft u niets voor te doen. Let wel op: uw inschrijving bij Infofilter is drie jaar geldig. Na omzetting naar het Bel-me-niet register zal uw inschrijving nog steeds na deze termijn stoppen. U kunt uw inschrijving wel verlengen. Hierdoor zal uw registratie in het Bel-me-niet register voor altijd gelden. Totdat u zich weer zelf uitschrijft.
Reactie door dvdonck op 25-11-2009 15:45
Ik heb zelf meerdere e-mail adressen en heb er daar 1 van gebruikt voor mijn oma (die geen computer heeft een geen flauw benul heeft van wat internet is). Overigens lijkt het me wel aan te bevelen dat iedereen eerst even met (groot)ouders praat hierover, en ze niet zo maar 'afsluit'.
Reactie door dvdonck op 25-11-2009 15:47
@vuurvlinder Je krijgt eerst een mail dat je info binnen is, en weken later de bevestiging dat je gegevens verwerkt zijn. Weet je zeker dat je die laatste bevestiging ook al hebt gehad? Ik werd voorheen regelmatig gebeld, maar sinds ik de bevestiging heb gehad helemaal niet meer.
Reactie door inburger op 25-11-2009 19:18
Mijn registratie op Info-Filter zou automatisch overgeschreven worden op Bel-me-niet, had ik begrepen. Desondanks word ik nog regelmatig gebeld. Van de week nog door een allervriendelijkst meisje, over mobiele telefonie. Toen ik haar vroeg hoe het zat met mensen die op Bel-me-niet stonden geregistreerd, en waarom ik nu toch gebeld werd, gaf ze toe dat die lijst nu juist wordt gebruikt om telefoonnummers op te zoeken en te bellen… Misschien sprak ze haar mond voorbij… maar zo zei ze het echt!
Reactie door vuurvlinder op 25-11-2009 19:30
@dvdonck In antwoord op jou vraag, ik heb volgende bevestiging gehad. Dit was het eerste en ook enigste bericht dat ik ontvangen heb. U heeft zich op 2009-10-06 19:53:24 met onderstaande gegevens in het Bel-me-niet Register ingeschreven. Met de volgende deelblokkades: • Auto en toebehoren ja • Boeken en muziek ja • Energie ja • Financiën (banken, verzekeraars) ja • Goede doelen ja • Horoscopen ja • Kranten en tijdschriften ja • Loterijen ja • Telecommunicatie en computers ja • Thuis winkelen ja U ontvangt binnen enkele weken de gegevens om uw persoonlijke gegevens, telefoonnummers en blokkades op de website aan te kunnen passen. Tot die tijd blijven bovenstaande gegevens actief. Met vriendelijke groet, Uw Bel-me-niet beheerder
Reactie door dvdonck op 25-11-2009 19:55
@vuurvlinder Da's inderdaad de juiste. Vreemd dat je dan nog telefoontjes krijgt. Je zou eens kunnen gaan dreigen. In principe is elk bedrijf dat jou nu nog belt in overtreding van de wet. Als je dreigt met aangeven houden ze wellicht op? Je hebt trouwens gelijk over maar 1 mailtje. Ik heb de terugmelding van begin oktober verward met de mails die ze nu sturen (is iets anders).
Reactie door koningsjpc op 26-11-2009 10:11
OOk ik heb me enige tijd geleden aangemeld bij het bel-me-niet-register. Ik heb bij deze aanmelding ALLE vinkjes aangekruisd, m.a.w., ik wilde door geen enkele instantie/bedrijf gebeld worden.Heb een bevestiging binnengekregen. Vorige week telefoontjes gehad van o.a. Staatsloterij en Libelle, dit ondanks het feit, dat ik door hen niet gebeld wilde worden. Heb inmiddels een klacht ingediend. Het register werkt dus niet voor 100%. J.Konings
Reactie door abvan op 26-11-2009 16:04
Hallo, Ook ik had mijn bejaarde schoonmoeder geregistreerd bij "infofilter" o.a. om niet gebeld te worden. Toen ik van de week e.e.a. voor de zekerheid checkte bij "belmeniet", bleek mijn schoonmoeder daar wel geregistreerd te staan, echter zonder vermelding van het telefoonnummer. M.a.w. de vermelding gaat dus niet helemaal automatisch over van infofilter naar belmeniet. Nu alsnog zelf het tel.nr. van mijn schoonmoeder in het belmenietregister gezet. Mijn eigen tel.nr. ook maar bij haar erin gezet, want het lukte mij niet om mijzelf te registreren met hetzelfde (mijn) emailadres, dat ik voor haar registratie had gebruikt. Beide tel.nrs. hebben wel hetzelfde netnr., dus ik weet niet of dit ook mogelijk is, wanneer je in een andere regio woont.
Reactie door mamsie68 op 08-02-2011 21:37
Als je niet in het telefoonboek vermeld staat, word je ook niet lastig gevallen met dergelijke telefoontjes. Doorgaans word je alleen nog gebeld door de bedrijven waar je klant bent. Zelfs daar kun je een verzoek achterlaten om je niet te bellen.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!