Suzuki-polis (polis-direct) autoverzekering + 61% Duurder
Geplaatst door: johnsalden op: 03-09-2012 11:02
Beste consumenten,
Mijn dochter heeft 3 jaar het rijbewijs en heeft 2 jaar geleden een nieuwe Suzuki Alto gekocht, via de garage zijn we terecht gekomen bij SUZUKI-POLIS een dochter onderneming van POLIS-DIRECT.
Deze verzekering leek ons goed in orde en betrouwbaar, tot nu.
Augustus 2011 had zij 50% No-Claim en moest voor een All-Risk verzekering € 696,44 betalen.
Zij heeft GEEN schade gereden en kreeg dus dit jaar 55% No-claim en zou dus als er geen verhoging was minder betalen.
Vorige week kreeg ze de nieuwe polis met rekening.
Alles was hetzelfde gebleven en ze kreeg inderdaad 55% No-claim maar het te betalen bedrag was iets anders.
Haar nieuwe jaar-premie bedroeg nu € 1124,76 en was dus € 428,32 duurder wat overeenkomt met een verhoging van 61% ondanks dat ze 5% meer korting kreeg.
Dit vonden we schandalig en hebben de verzekering dan ook per direct opgezegd want het premie-jaar was bijna om, we kregen netjes een bevestiging en omdat we al 2 jaar klant zijn moest ze nog even € 20,-- poliskosten betalen.
We hebben aan suzuki -polis doorgeven dat we dat niet zouden betalen en melding zouden maken bij de AFM (autoriteit Financieele markten) en het bedrag zou laten stoneren als ze het afschreven.
Hier heb ik nog geen reactie op ontvangen (wordt dus nog vervolgd)
IK SCHRIJF DIT VERHAAL VOOR HUIDIGE EN EVENTUELE TOEKOMSTIGE KLANTEN van SUZUKI-POLIS zodat ze weten hoe deze verzekeraar te werk gaat, dus controleer uw polis en rekening als u deze ontvangt, en doe u uw voordeel met deze info.
PS De Alto loopt wel fijn ?
Vriendelijke Groet,
John
Reactie door ramonnetje op 03-09-2012 12:00
Ik dacht dat het gebruikelijk was dat bedrijven van tevoren een aankondiging moeten sturen als voorwaarden of prijzen veranderd worden. Ik vind een verhoging van 700 naar 1100 toch wel een forse verhoging.. Zijn er misschien kleine lettertjes die je over het hoofd hebt gezien? (zoiets als: Als nieuwe klant krijgt u de eerste 2 jaar zoveel procent korting blahblah etc).
Ik stap overigens nooit over op een verzekering van/via een garage.. Die mensen verdienen aan de verkoop van zo'n polis (commissie) dus zij bieden je echt niet het beste of voordeligste product aan..
Reactie door johnsalden op 03-09-2012 12:12
Quote: ramonnetje schreef op maandag 3 sep 2012, 12:00: Ik dacht dat het gebruikelijk was dat bedrijven van tevoren een aankondiging moeten sturen als voorwaarden of prijzen veranderd worden. Ik vind een verhoging van 700 naar 1100 toch wel een forse verhoging.. Zijn er misschien kleine lettertjes die je over het hoofd hebt gezien? (zoiets als: Als nieuwe klant krijgt u de eerste 2 jaar zoveel procent korting blahblah etc).
Ik stap overigens nooit over op een verzekering van/via een garage.. Die mensen verdienen aan de verkoop van zo'n polis (commissie) dus zij bieden je echt niet het beste of voordeligste product aan..einde Quote
Hoi, Nee niets van gelezen, wel heb ik andere premie's laten berekenen van andere verzekeringen bij mijn agent en kwam deze er inderdaad voordelig uit met goede voorwaarden, totdat je hem opzegt wegens die idiote verhoging, bedankt voor je reactie
Reactie door tot15karakters op 12-09-2012 19:25
Als je in het lopende jaar stopt mogen er kosten berekend worden.
Bij opzeggen aan einde looptijd wegens premie verhoging niet.
De korting valt buiten deze regel dus of je nu meer korting kreeg of schade had maakt niets uit.
Poliskosten zijn normaal bij afsluiten en niet bij opzeggen tenzij ze ooit dit duidelijk vooraf bekend hebben gemaakt dus lees deze eens goed door.
Vele goedkopere hebben dit soort vreemde helaas toegestane regels dus lees eerst voor je ergens iets afsluit en vaak zijn de goedkoopste alleen maar klanten lokker voor het eerste jaar en dan worden
ze wegens teveel schade duurder, ook als je No Claim omhoog ging.
Zelf leuke en goede ervaring met www.premie.nl die goedkope aanbied maar ook die eerst goed en volledig doorlezen en neem er de tijd voor.
Reactie door johnsalden op 13-09-2012 13:10
Quote: tot15karakters schreef op woensdag 12 sep 2012, 19:25: Als je in het lopende jaar stopt mogen er kosten berekend worden.
Bij opzeggen aan einde looptijd wegens premie verhoging niet.
De korting valt buiten deze regel dus of je nu meer korting kreeg of schade had maakt niets uit.
Poliskosten zijn normaal bij afsluiten en niet bij opzeggen tenzij ze ooit dit duidelijk vooraf bekend hebben gemaakt dus lees deze eens goed door.
Vele goedkopere hebben dit soort vreemde helaas toegestane regels dus lees eerst voor je ergens iets afsluit en vaak zijn de goedkoopste alleen maar klanten lokker voor het eerste jaar en dan worden
ze wegens teveel schade duurder, ook als je No Claim omhoog ging.
Zelf leuke en goede ervaring met www.premie.nl die goedkope aanbied maar ook die eerst goed en volledig doorlezen en neem er de tijd voor.
einde Quote
bedankt voor je reactie, ik heb reeds van Suzuki bericht gekregen nadat ik hen het verhaal had gestuurd dat de poliskosten een foutje van de computer was !!!! ik hoef ze dus niet meer te betalen.
Ik heb nu de verzekering afgesloten bij mijn eigen verzekeringsagent, en betaal nu dus evenveel als vorig jaar bij Suzuki, we hebben er wel van geleerd nooit meer een verzekering bij de dealer af te sluiten maar gewoon op het vertrouwde adres.
groetjes,
John
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!