Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Senseo lampje knippert

Geplaatst door: joeywies op: 01-01-2013 20:16
In het waterreservoir zitten twee flottertjes. Als je niet ontkalkt gaan deze vastzitten. Ik gebruik een magneet aan de rechterkant, zodat het lampje niet knippert en een magneet tegen het andere flottertje voor twee kopjes. Want het lampje voor het tweede kopje brandt ook vaak niet. Dus, gewoon goede magneten gebruiken.
Reactie door de eelco op 05-01-2013 09:45
waarom zo moeilijk doen met magneten??...gewoon regelmatig je censeo ontkalken en je koffie smaakt vele malen beter....
Reactie door cordenhollander op 10-08-2014 23:56
Als het lampje knippert komt dit door de drijver waarin een maneetje zit die in de senseo een magneetschakelaar bedient. Er vanuit gaand dat er voldoende water in het reservoir zit en de driver ruim 1 cm van zijn laagste punt bevindt( deze wil omhoog) dan schakelt de senseo in. Echter dit drijvertje is niet geheel waterdicht gemaakt. Dan komt er op den duur water in en wordt zo het drijfvermogen steeds minder. Op het laatst blijft de drijver op de bodem staan en blijft het lampje ,doordat er steeds meer water in komt,. knipperen.Dit is erg eenvoudig blijvend op te lossen. Was voor philips schijnbaar te moeilijk? Verwijder met een spaak of zoiets het rvs klemmetje wat de drijver gevangen houdt op het railsje.. Gewoon eraf trekken. Dan komt de drijver vrij.Bekijk de drijver goed en zie dat er een klapdekseltjeop zit. Door aan een zijde in de gaatjes met een cocktailprikker te steken gaat het dekseltje open. In het midden zit een sterk rond magneetje. Onthoud hoe deze is geplaatst. Verwijder de twee rubbertjes aan weerszijden van de magneet. Als de drijver bruin is van roest maak dit schoon met een beetje Jiff en een oude tandenborstel. Snijd met een stanleymes twee dunne plakjes styropor ( piepschuim) die in de smalle gleuven passen aan weerszijde van de magneet. Waar piepschuim zit kan geen water komen en zal de drijver altijd goed naar boven willen als deze onder water zit.Dekseltje weer dicht en dan , zonder reservoir , de losse drijver langs de plek halen waar de schakelaar zich bevindt. En zie, het lampje blijft op een gegeven moment branden. Zoniet het mangeetje omdraaien i.v.m. met de noord/zuid polarisatie. Zodra dit werkt de drijver weer terugplaatsen en het klemmetje met een houten lepeltje en een stukje tape weer op het paaltje plaatsen. Door het lepeltje te draaien komt de tape los en blijft het klemmetje zitten. Eventueel het klemmetje vastzetten met een druppel bisonkit. Dus het heeft nits met ontkalken te maken.Het is wel een veilige methode om droogkoken te voorkomen. Succes.
Reactie door jos49 op 01-11-2015 09:12
Ik heb het geprobeerd dmv. de middelpuntvliedende kracht. door het water uit het reservoirtje proberen te zwiepen. pak het reservoir aan bovenzijde vast. houd het reservoir (leeg) hoog boven je hoofd en zwaai je gestekte arm zo snel mogelijk naar beneden en doe dit meerdere malen (min.6 x). bij mijn eerste poging was het probleem verholpen nu 4 maanden geleden.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!