Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

pukcode mobiele telefoon

Geplaatst door: vinfin op: 09-08-2010 19:19
De volgende website beweerd mensen te helpen aan de pukcode van hun simkaart van bijna alle mobiele aanbieders. De logo's van de mobiele aanbieders zijn ook geplaatst op de website waardoor het lijkt alsof dit een betrouwbare website is. Ze beweren in drie stappen jou te helpen aan je pukcode. Hiervoor moet je beginnen met het betalen van 5 euro via Ideal, 0900 of Wallie. Na het betalen kom je op een internetpagina waar je een bestand kan downloaden. Als je het bestand hebt gedownload krijg kom je op een internetpagina met daarop een overzicht van alle klantenservices van bijna alle mobiele aanbieders. Er staat dan bij dat je het met de klantenservice van de aanbieder moet regelen. Dit lijkt mij consumenten bedrog aangezien ze stellen de pukcode te leveren en de logo's van alle mobiele aanbieders ook op de website plaatsen. Vervolgens krijg je die niet, maar een link naar de klantenservice van de aanbieder waar je het moet regelen. Probeer het zelf. De website is: http://www.puk-code.nl/puk-code-kwijt-vraag-hem-nu-op?gclid=CNvuuPnvrKMCFRIqDgod2zF43Q Als je op google zoekt op het woord pukcode, krijg je ook direct de gesponsorde link van de pagina te zien. (aan dit bericht heb ik een foto van de internetpagina waar je dus 5 euro voor betaald toegevoegd)
Reactie door brui0929 op 13-08-2010 22:13
Als u een mobile telefoon koopt ligt er onder in de doos een grijze enveloppe met een Witte balk waar in de tekst PUCCODE staat deze heeft een scheur rand en hierin bevindt zich uw PUCCODE. Deze dient u te bewaren hij hoort bij uw toestel en hiermee reset u uw telefoon voor een eventuele nieuwe pincode.
Reactie door albertdwayne op 27-08-2010 18:16
De site: http://www.puk-code.nl is echt geheel bullshit, echt belachelijk dat hiertegen niets ondernomen wordt. Weet iemand hier misschien meer over? Die site moet gewoon down, en alle mensen die 5 euro betaald hebben zouden het gewoon direct terug moeten krijgen!. En voor iedereen die erin getrapt is: Let voortaan op beter op oplichterij!!!! (helemaal op internet). Bij twijfel vraag een deskundige of bel je betreffende provider.
Reactie door carolah op 06-11-2012 23:34
e website www.pukcodes.nl/www.puk-code.nl handelt in strijd met boek 6 van het Burgerlijk Wetboek, Afdeling 3A Oneerlijke handelspraktijken (Artikelen 193a-193j). Daar er wel geleverd wordt (na de transactie ontvangt men een e-mail met daarin de bevestiging van de bestelling, tezamen met een link), is er geen sprake van oplichting en kan men geen aangifte doen. Er is wel sprake van misleiding, wat inhoudt dat er een juridische procedure gestart kan worden. In verband met de bijkomende kosten, die niet in verhouding staan tot het door misleiding verloren bedrag, zien mensen hier vanaf. Helaas is dit precies waar de maker van de website (die in het verleden ook met websites als www.tvopjepc.nu mensen heeft misleid) op hoopt en vanuit gaat. Het laffe 'brein' achter de website noemt zich Thomas R. Smit, afgaande op zijn e-mailadres: thomas.r.smit@gmail.com. Een Amerikaans dichter deelt deze naam, het is dan ook zeer aannemelijk dat dit een valse naam is. De website zelf verstrekt geen informatie over het 'bedrijf' of bestuur. Betalingen gedaan via de website worden ontvangen op het volgende rekeningnummer bij de ABN Amro: 61 22 05 029 ten name van Beheer derdengelden PayP. Men betaalt via iDeal, waardoor storneren niet mogelijk is. Zoals gezegd, zien veel mensen af van een dure juridische procedure. Dit is jammer, maar begrijpelijk. Wat men wel zou kunnen overwegen te ondernemen, is het volgende. Doordat de website handelt in strijd met de wet en een bankrekeningnummer van ABN Amro gebruikt om de opbrengsten van zijn misleidende handel op te ontvangen, handelt deze ook in strijd met de algemene voorwaarden van de ABN Amro bank. Op grond hiervan is de bank gerechtigd de gebruikte rekening te blokkeren. Stelt u de bank op de hoogte van uw bevindingen; een enkele melding zal niet voldoende zijn, maar na meerdere meldingen zal de bank toch een nader onderzoek instellen. Ook de overeenkomst tussen iDeal en de website wordt door de website geschonden, doordat deze zich niet aan de wet houdt. Laat ook iDeal weten wat u is overkomen. Het lijkt aannemelijk dat iDeal alert zal zijn op misbruik, dit brengt immers hun goede naam in gevaar, en vertrouwen van de consument is juist voor een bedrijf als iDeal van het grootste belang. De website draait op een server gehost door een Amerikaans bedrijf: Softlayer. Dit bedrijf is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de website. Toch zal het bedrijf niet blij zijn met frauduleuze en onwettige praktijken van websites op de servers van Softlayer. Softlayer heeft dan ook een speciaal e-mailadres waar misbruik gemeld kan worden: abuse@softlayer.com. De domeinnaam van de website is geregistreerd door Godaddy.com. Dit Amerikaanse bedrijf heeft een digitaal formulier waarmee men misbruik van door Godaddy.com geregistreerde dommeinnamen kan doorgeven (https://supportcenter.godaddy.com/Abuse/SpamReport.aspx?ci=22420). Godaddy.com heeft inhoudelijk niets met de misleidende websites te maken. Tot slot kunnen de misleidende praktijken gemeld worden bij de consumentenautoriteit, dat kan via de website www.consuwijzer.nl (via de blauwe knop 'hoe dien ik een klacht in?'). Iedere melding is er één, wat uiteindelijk zal leiden tot een niet te negeren signaal. Laten we hopen dat het misleidend handelen deze 'meneer Smit' snel onmogelijk wordt gemaakt! PS de kans om een eventuele juridische procedure te winnen is groot, en daarmee ook de kans op vergoeding van de proceskosten door de tegenpartij!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor