Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Probleem met de CI+ module?

Geplaatst door: denvem op: 18-01-2013 09:47
Zoals je op internet ziet zijn er veel problemen met de CI+ modules voor het ontvangen van Digitale televisie. Waar ligt het probleem? Bij de provider, jezelf of de tv? Je kunt veel uitsluiten: Signaal controleren Module laten vervangen Monteur laten komen Kabel vervangen Aansluitpunten controleren. Maar naar deze controles houdt het op en kom je tussen wal en schip. Want als alles goed is, hoe kom je erachter of je module nu goed werkt of niet weer kapot is (wat goed mogelijk kan zijn) of dat de tv een defect vertoond. Hier een TIP dat al een hoop kan uitsluiten. Je kunt de werking van je tv op het gebied van CI+ controleren door bij een SAMSUNG tv (of het overal bij werkt weet ik niet - mijn tv LE32D550) de volgende code in te toetsen: MUTE 247 EXIT. Wanneer deze SUCCES weergeeft is er niets mis met je tuner. Dus daar kan de storing niet liggen. Dan blijven er twee mogelijkheden over die niet zo ingrijpend zijn. Namelijk of de adapter van de module is kapot (TV) of de module (PROVIDER). Beide zijn makkelijk te vervangen. Wanneer je er zeker van bent dat het niet de module is, kun je het verzoek doen bij samsung voor een nieuwe adapter, mits het binnen je garantie is. Deze is zelfstandig te vervangen. Als dit alles is gedaan is er maar één mogelijkheid en dat is dat alles het weer doet. Wanneer er niets is veranderd dan is het probleem veel groter en is de kans dat het opgelost wordt klein. In dat geval kun je beter terugkeren naar een mediabox aangezien die over een eigen tuner beschikt en niet afhankelijk is van je tv...alleen van een goed signaal.
Reactie door sweeterlake op 18-01-2013 21:42
Een hele epistel! Ben al vertrouwd met de module CI+ Neotion Module!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor