Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

prijskaartjes lezen

Geplaatst door: akino op: 20-01-2010 19:14
Bij de supermarkt is het van belang dat u de prijskaartjes leest, omdat het kan voorkomen dat de prijs anders is, dan de produkten moesten aangeven. Ik heb het meerdere keren meegemaakt dat 2 verschillende produkten van één merk anders werden geprijsd en bij nader onderzoek door de hoofdcasiérre bleek dat zij de fout erkende. Ik kreeg daardoor mijn geld terug wat ik anders teveel zou hebben betaald en als service van deze winkel één extra produkt van het merk wat ik wilde hebben. Daarom als tip: als u op let, kunt u óók geld verdienen en de winkel van uw gade helpen bij wat service.
Reactie door eclipse op 17-02-2010 13:44
ook al opgevallen dat de verpakkingen wat kleiner zijn ....
Reactie door gabriele op 17-02-2010 14:21
je moet altijd op letten want niet altijd is de goede prijs in de kassa opgeslagen en die meisjes weten ook niet alle reclame al meerdere keren meegemaakt !!!!
Reactie door plebpleb op 17-02-2010 16:16
't Is vandaag 17 februari 2010...Dus u heeft zelf 'n foutje gemaakt!!!!! Koopjes zijn er nu helemaal niet meer.....We worden gewoon voor de gek gehouden....Producten zijn ofwel kleiner verpakt ofwel hebben een andere omhulsel met minder inhoud....Als je daar zou opletten, merk jezelf dat we toch duurder zijn...Door de slinksheid van de supermarkten betalen we dus meer voor onze produkten....
Reactie door akino op 18-02-2010 22:37
Op de bovenstaande antwoorden die ik "Akino" krijg, verbaas ik me, dat mensen het over iets anders hebben dan waar ik het over heb. Ik had het over één en het zelfde merk, die 2 verschillende produkten blijken te zijn en als prijs dan ook dezelfde prijs hebben. Dat is iets anders dan verpakkingen te bekijken of die groter zijn dan eerder het geval. Dat heeft niets met dit onderwerp te maken. Ook heeft dit niets met koopjes te maken. Graag een antwoord op mijn vraag.
Reactie door read op 20-02-2010 10:52
Dag akino, Klopt wat je zegt. Daarom kijken wij altijd heel goed de kassabon door en er gaat geen maand voorbij of wij constateren wel een verschil in prijs. Daarna doen we ons beklag bij de service desk (die overigen heel behulpzaan zijn) en plaatsen altijd de opmerking "en het is altijd in ons nadeel". Soms krijgen we dan een produkt gratis, en dat is ook weer meegenomen. Groeten, ReadAC.
Reactie door akino op 20-02-2010 20:23
Read: Je bent het wel met de stelling eens, maar beklaag je dat de medewerkers(sters) een opmerking plaatsen. Dan krijg je een gratis produkt mee, wat je niet betreurt. Ik zou dan zeggen: Jij bent al positief tegen deze medewerkers(sters), omdat je wel inziet dat ze behulpzaam zijn. Dus ben blij met zo'n supermarkt. Een bon moet je altijd nakijken! Akino
Reactie door discovery op 22-02-2010 11:43
Ik kijk ook altijd mijn kassabon na en het gebeurt regelmatig dat er iets niet klopt. Ik krijg ook altijd mijn geld terug, dat is geen probleem, maar aan klanten die het niet opmerken verdienen ze veel geld. Vorige week was het helemaal erg, toen was het artikel twee voor 1 prijs en hadden ze i.p.v. 72,2 ct 7,22 in de kassacomputer staan. Dat scheelde dus bijna 13 euro!!! Ik heb trouwens nog nooit een gratis product ontvangen, maar dat terzijde. Groet, Discovery
Reactie door akino op 22-02-2010 19:35
Discovery, Lees opnieuw de stelling. altijd de bon controleren is goed, maar dat was de stellig niet. Succes. Akino
Reactie door akino op 08-12-2010 08:47
Eclipse, Bij jouw antwoord komt nu naar voor, wat jij óók ervaren hebt, dat de inhoud niet altijd overeen komt met wat op de verpakking staat. Zo bijvoorbeeld met een vanish van 1 kg bij het kruidvat waar ze deze week mee adverteren, terwijl er maar 940 gram in zit. Hun reactie is dan heel gemakkelijk: Er is een drukfout in de folder gemaakt, maar er blijft in de bus 940 gram zitten, waarvan de klant géén cent terug ontvangt. Akino

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!