Opzeggen ANWB lidmaatschap
Geplaatst door: mcguyver66 op: 07-10-2014 12:10
Mede n.a.v. afgelopen Kassa uitzending wilde ik mijn ANWB-lidmaatschap opzeggen. Al twee dagen hoor ik na het bellen van het nummer 088-2692888 een automatisch bericht dat het momenteel erg druk is en dat me verzocht wordt het later eens te proberen. Na daar een aantal keren in te zijn getrapt ben ik de laatste keer eens aan de lijn gebleven. Na een aantal seconden kreeg ik opnieuw het keuze menu. Na wederom keuze 1 te hebben ingetoetst hoorde ik de normale toon als de telefoon bij de ander over gat en kreeg ik binnen enkele seconden een meneer aan de lijn waar ik mijn lidmaatschap bij kon opzeggen. Ik krijg nu de indruk dat een ieder die belt standaard eerst te horen krijgt dat het te druk is maar als je je terug laat verbinden met het keuze menu en dan wederom de juiste optie kiest dat je wordt doorverbonden. Waarschijnlijk denkt men dat als de storm over een weekje of wat geluwd is dat de mensen niet meer aan opzeggen denken en hun lidmaatschap toch maar door laten lopen.
Reactie door mahadma op 07-10-2014 13:01
Bellen is niet de enige optie om op te zeggen.
Reactie door tijger1 op 07-10-2014 16:23
Wat een onzin veronderstelling.
Reactie door mcguyver66 op 07-10-2014 18:34
Quote: mahadma schreef op dinsdag 7 okt 2014, 13:01: Bellen is niet de enige optie om op te zeggen. einde Quote
Ik had gehoopt dat het ook online kon door in te loggen in je account. Tot mijn verbazing werd daar aangegeven dat je enkel telefonisch kon opzeggen. Het zal ongetwijfeld ook per brief kunnen maar dat had ik als uiterste optie achter de hand.
Ook op de ANWB site staat als je naar "opzeggen" zoekt (wat ik dus gedaan heb) dat je kunt bellen met het 088 nummer.
Reactie door mcguyver66 op 07-10-2014 18:35
Quote: tijger1 schreef op dinsdag 7 okt 2014, 16:23: Wat een onzin veronderstelling.einde Quote
Dat dacht ik nou precies toen ik jouw reactie las. Maar misschien wil je motiveren waarom het een onzin veronderstelling is?
Reactie door tijger1 op 07-10-2014 18:43
Dus u denkt werkelijk dat men u bij de ANWB laat hangen zodat u na een week vergeten bent dat u wilt opzeggen? Kinderachtige veronderstelling.
Reactie door mcguyver66 op 07-10-2014 18:58
Quote: tijger1 schreef op dinsdag 7 okt 2014, 18:43: Dus u denkt werkelijk dat men u bij de ANWB laat hangen zodat u na een week vergeten bent dat u wilt opzeggen? Kinderachtige veronderstelling.einde Quote
Ik sluit werkelijk niet uit dat op dit moment heel veel mensen hun lidmaatschap op zeggen en dat men dit bij de ANWB thans goed voelt. Omdat ik al wat langer consumentenprogrammaś zoals Vara's Kassa en Tros Radar volg weet ik dat een bekende truuk is het onderbemannen van een callcenter voor klachtenafhandeling.
Maar doe er mee wat u wil, mijn tip is enkel gericht op mensen die mogelijk dezelfde ervaring hebben als ik en bedoeld om hen verder te helpen.
Ik zie niet in waarom dit een kinderachtige veronderstelling zou zijn maar ik begin nu na uw tweede reactie wel te begrijpen warom de kat in mijn avatar een stuk vrolijker kijkt dan die van u ;)
Reactie door 1953 op 07-10-2014 19:15
Mahadma had op woensdag 1 oktober jl. een topic gestart. Link: [url=http://kassa.vara.nl/tips/tips-detail/tipdetail/anwb-opzeggen-1/?vHash=c749c73j&cHash=6213741c8047955d17a11dfabe4129f9: Topic van Mahdama woensdag 1 oktober 2014![/url:
Wederkerend jaarlijks als tip bij tips!
Reactie door tijger1 op 07-10-2014 19:17
Maar u kunt ook per mail opzeggen, nog veel beter, is kosteloos. ;-)
Ik had een hele strenge kat ;-)
Reactie door mcguyver66 op 07-10-2014 19:21
Quote: 1953 schreef op dinsdag 7 okt 2014, 19:15: Mahadma had op woensdag 1 oktober jl. een topic gestart. Link: [url=http://kassa.vara.nl/tips/tips-detail/tipdetail/anwb-opzeggen-1/?vHash=c749c73j&cHash=6213741c8047955d17a11dfabe4129f9: Topic van Mahdama woensdag 1 oktober 2014![/url:
Wederkerend jaarlijks als tip bij tips!
einde Quote
Dank voor uw opmerking, had ik gelezen, vandaar mijn reactie eerder onder zijn item.
Reactie door kathy1978 op 13-10-2014 19:04
ik wil ook mijn lidmaatschap opzeggen. Ontzettend druk aan de telefoon en het lukt niet. Nu bedacht ik mij ik ben het in de winkel aangegaan dan kan je het daar ook wel opzeggen. Dus ik naar Dordrecht vanmiddag. Blijkt dat niet te kunnen. Ja, alleen telefonisch. Rare zaak hoor. Oja zij de medewerker je kon ook via een contactformulier. Das lekker. Zorgen dat je onbereikbaar bent en dan zo zorgen dat mensen niet kunnen opzeggen. Ik heb het contactformulier toegestuurd en een bericht op facebook achtergelaten, waar iemand blijkt ook al 3x een half uur gebeld heeft. Uiteindelijk heb ik zelfs een mijnanwb account aangemaakt om het op te zeggen.
Lukt ook niet. Alleen wijzigingen. Is het nu zo moeilijk om daar ook een knopje opzeggen te maken. Het lijkt bijna wel van die vakantiekaarten, daar kom je ook nooit meer vanaf doordat de organisatie niet bereikbaar is.
Reactie door mcguyver66 op 13-10-2014 21:05
Quote: kathy1978 schreef op maandag 13 okt 2014, 19:04: ik wil ook mijn lidmaatschap opzeggen. Ontzettend druk aan de telefoon en het lukt niet. Nu bedacht ik mij ik ben het in de winkel aangegaan dan kan je het daar ook wel opzeggen. Dus ik naar Dordrecht vanmiddag. Blijkt dat niet te kunnen. Ja, alleen telefonisch. Rare zaak hoor. Oja zij de medewerker je kon ook via een contactformulier. Das lekker. Zorgen dat je onbereikbaar bent en dan zo zorgen dat mensen niet kunnen opzeggen. Ik heb het contactformulier toegestuurd en een bericht op facebook achtergelaten, waar iemand blijkt ook al 3x een half uur gebeld heeft. Uiteindelijk heb ik zelfs een mijnanwb account aangemaakt om het op te zeggen.
Lukt ook niet. Alleen wijzigingen. Is het nu zo moeilijk om daar ook een knopje opzeggen te maken. Het lijkt bijna wel van die vakantiekaarten, daar kom je ook nooit meer vanaf doordat de organisatie niet bereikbaar is.einde Quote
Reactie door mcguyver66 op 13-10-2014 21:11
Je bevestigt mijn ervaring, heb je geprobeerd via het belmenu opnieuw te kiezen zoals ik beschreef? Ben benieuwd of dat bij jou ook werkt.
Het blijkt nu dan ook dat de zogenaamde wijsheden van tijger1 en mahadma op niets gebaseerd zijn. Enkel de stelling poneren dat anders opzeggen kan zonder te motiveren of dat zelf te hebben vastgesteld hoe dat dan ook daadwerkelijk moet en enkel ongefundeerde kritiek uiten lijken mij dan ook meer interressant willen doen dan ergens daadwerkelijk verstand van hebben. Als je een constructieve bijdrage wil leveren doe dan een 'reply' zoals kathy1978 i.p.v. het orakel uit te hangen.
Reactie door tijger1 op 13-10-2014 21:16
Kent u het bestaan van een brief nog? Zo ja, stuur er een, men gaat toch niet uren asn een telefoon hangen.
En als iemand naar de ANWB winkel kan gaan om op te zeggen, kan hij daar ook een brief afgeven. Opgezegd, klaar.
Reactie door mcguyver66 op 13-10-2014 22:08
Quote: tijger1 schreef op maandag 13 okt 2014, 21:16: Kent u het bestaan van een brief nog? Zo ja, stuur er een, men gaat toch niet uren asn een telefoon hangen.
En als iemand naar de ANWB winkel kan gaan om op te zeggen, kan hij daar ook een brief afgeven. Opgezegd, klaar.einde Quote
Ik begrijp inmiddels dat l e z e n niet uw sterkste kant is. Wanneer ik stel dat de ANWB zegt dat het ENKEL TELEFONISCH kan omdat ze dat zelf zo vermelden en kathy1978 tot dezelfde conclusie komt dan zo het misschien zo kunnen zijn dat dat ook zo is. U kunt nog zo graag gelijk willen hebben, u hebt het niet.
Blijft u vooral brieven sturen, en vergeet ze vooral niet aan te tekenen voor 7,95 euro ;)
Maar ben eens constructief. Post hier nu eens het adres (en niet het algemene ANWB adres) van de afdeling waarvan bekend is dat u op kunt zeggen per brief. Dat adres wat kennelijk alleen bij u bekend is, want de ANWB deelt het niet mede, want het kan volkgens hen ALLEEN TELEFONISCH.
Dus stop met het poneren van loze beweringen en voeg iets constructiefs toe.
Ik wed dat u niet eens lid bent van de ANWB maar iemand met heeeeeeel veel tijd en heeeeel weinig te doen. En klik eens op dit linkje: http://www.anwb.nl/wegenwacht/service/opzeggen en print het uit en kijk er regelmatig naar. Maar blijf vooral vasthouden aan het feit dat het ook schriftelijk kan ;) Want U heeft namelijk altijd gelijk, ook als u dat niet heeft.
Reactie door mcguyver66 op 13-10-2014 22:26
[IMG: http://i57.tinypic.com/2vdh0z7.png[/IMG:
Reactie door tijger1 op 13-10-2014 22:42
Uiteraard kunt u schriftelijk opzeggen, maar u mag het ook in de winkel gasn roepen hoor.
Reactie door mcguyver66 op 13-10-2014 22:45
Quote: tijger1 schreef op maandag 13 okt 2014, 22:42: Uiteraard kunt u schriftelijk opzeggen, maar u mag het ook in de winkel gasn roepen hoor.einde Quote
Adres van de betreffende afdeling?
Reactie door tijger1 op 13-10-2014 22:53
Te beroerd om zelf te zoeken?
Tik in het zoekvak rechtsboven in: Wat is het possdres van de ANWB Klantenservice, en u weet het.
Reactie door mcguyver66 op 14-10-2014 07:11
Quote: tijger1 schreef op maandag 13 okt 2014, 22:53: Te beroerd om zelf te zoeken?
Tik in het zoekvak rechtsboven in: Wat is het possdres van de ANWB Klantenservice, en u weet het.einde Quote
Na contact te hebben gehad via de chat met een medewerker van de ANWB is mij medegedeeld dat het opzeggen enkel via de telefoon kan. Ik ga geen tijd meer aan u verspillen met uw boute veronderstellingen. Reageer a.u.b. hieronder nog een keer zodat u in ieder geval het laatste woord hebt, ik zal er dan niet meer op reageren want uw reacties zijn inhoudelijk niet meer dan "kinderachtige veronderstellingen".
Reactie door tijger1 op 14-10-2014 08:49
U begrijpt er niets van, dat kan de ANWB niet eisen. Dus stuur een brief.
Reactie door herbie2606 op 12-11-2014 11:53
Ook ik kan het bevestigen wat mcguyver66 heeft geschreven. Voor 12-11-2014 ben ik al 2 weken bezig geweest om ANWB op te opzeggen. Eerst via internet twee maal een formulier ingevuld en tot heden geen reactie gekregen vervolgens 4 dagen achter elkaar gebeld via 088-2691000 en vervolgens optie 4 voor opzeggen. Gewoon niet doorverbonden. op de 4e dag zelfs om 8:30 uur gebeld (openingstijd van klantenservice) zelfs op dat moment was het heel druk heel erg dubieus.
En inderdaad nogmaals gebeld via 088-2691000 optie 1 aanmelden en je wordt meteen geholpen.
Een simpel google actie ben ik erachter gekomen dat het klachten regent indien het om opzeggen gaat bij de ANWB.
Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat dit geen bewuste actie / strategie is van de ANWB. Al ben ik ervan overtuigd dat dit op lange termijn alleen maar klanten gaat kosten. Net zoiets als de duurste service pakket aanbieden en hiervan een acceptgiro meesturen terwijl hierom niet is gevraagd.
Eerlijk is eerlijk met de wegenservice ben ik vaak goed geholpen. Maar het proces om op te zeggen dat kan echt niet.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!