Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ongelovelijk!!

Geplaatst door: martiii92 op: 16-11-2010 23:07
Goede avond! Bij deze wil ik iedereen er op wijzen dat een abonnement toch gevaarlijk kan zijn. dit is mijn verhaal: Ik ben 18 jaar en heb vorig jaar december een abonnement aangevraagd, de eerste maanden ging het lekker ik kwam niet over mijn abonnement heen had nergens last van! tot augustus jl. ik had een vreselijk hoge rekening waar ik vreselijk van schrok! Na contact met vodafone bleek dat ik heel veel had gesmst. maar zoveel! dat had ik niet verwacht ik betaalde de rekening en ging meteen minder smsen! de maand september was voorbij en kreeg weer een hoge rekening, ik vond het onmogelijk! toch weer betalen en nog minder mijn telefoon gebruiken maar de kosten bleven aan houden tot over de 100euro en dat is veel voor een student! 15 november was mijn hoogtepunt bereikt ik was klaar om zoveel te betalen! en ging al mijn rekeningen bekijken van internet en wat bleek?! er waren onder mijn nummer allemaal abonnementen afgesloten tot dvd's tot video's ik wist niet wat me overkwam! nummers die ik niet kende smsjes die ik zou moeten hebben ontvangen die ik nooit heb gehad! ik had direct contact opgenomen met vodafone en die zeiden jij hebt je aangemeld voor allemaal abonnementen ik kon alles stoppen maar ik keek vandaag weer op mijn online rekening en wat bleek? ik had weer geld betaald aan iets waar ik niks van af weet.. ik heb mijn abonnement geblokkeerd en weiger nog een cent uit te geven! de laatste maanden heb ik meer dan 1000 euro uitgegeven aan telefoon rekeningen van augustus tot november.. hoe iemand dit heeft kunnen flikken is mij helemaal onduidelijk en vind het maar eng! hierbij wil ik iedereen waarschuwen en ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe iemand zo iets kan doen en wat ik hier aan kan doen ik zit op moment met handen in mijn haren.. hoe kan je nog iemand vertrouwen zo??? Met vriendelijke groeten, G.M.M. van den Bosch
Reactie door tp op 16-11-2010 23:46
Dus jij wil beweren dat je door simpelweg het doorgeven van een mobiel telefoonnummer allerlei abonnementen bent aangegaan? Hebben ze dan geen andere gegevens nodig? Hier is meer aan de hand......
Reactie door robert11 op 17-11-2010 11:43
De tip..... Verwijderd je simkaart uit de toestel en zet een goedkoop prepaid kaart in je gsm! Na een maand moet je een duidelijkere overzicht hebben van je sms kosten. Minpunt: je moet weer al je vrienden etc weer invoeren in verband met een nieuwe telefoonnummer, maar het is wel degelijk goedkoper dan met je vodafone simkaart. Het is idd mogelijk telefoon(gsm) te hakken en misbruik van maken! Deze tip komt van een vriend met hetzelfde probleem!
Reactie door marcel75 op 17-11-2010 13:06
Robert11, Je kunt ook gewoon alle nummers naar het geheugen van de telefoon kopieren. Hoef jij dus niets te veranderen. Een simkaart die niet in de telefoon zit, kost ook geld. Het gaat immers om een abonnement. Zou het om een prepaid gaan, dan kan ik je advies volgen. Is het tegoed immers op, dan is het gebeurt. Zolang het abonnement loopt, lopen de kosten ook door.
Reactie door robert11 op 17-11-2010 17:42
Quote: marcel75 schreef op woensdag 17 nov 2010, 13:06: Robert11, Je kunt ook gewoon alle nummers naar het geheugen van de telefoon kopieren. Hoef jij dus niets te veranderen. Een simkaart die niet in de telefoon zit, kost ook geld. Het gaat immers om een abonnement. Zou het om een prepaid gaan, dan kan ik je advies volgen. Is het tegoed immers op, dan is het gebeurt. Zolang het abonnement loopt, lopen de kosten ook door. einde Quote Hallo marcel75, ik was mij van bewust dat een student het beter weet dan wij qua mobiel instellingen en heb dus het niet geschreven. Ook met een abonnement, en indien de gsm simlokvrij is, kan men een prepaid kaart inzetten...zij het met een andere tel. nummer. Haal men de simkaart van het abonnement uit de toestel, kan alléén de abonnementkosten betaald worden!!! De registratie gsm/simkaart is niet meer in gebruik!
Reactie door marcel75 op 17-11-2010 17:57
Robert11, De SMS-abonnement en al dat soort ellende blijft gewoon doorlopen. Dat jij die berichten niet ontvangt omdat je sim uit het toestel of het toestel uit staat maakt daarvoor niet uit. Ze zijn wel verzonden naar je nummer. Alle abo's stop zetten dus is het enige dat helpt.
Reactie door robert11 op 17-11-2010 19:22
Nou Marcel, het is niet zo moeilijk te bedenken dat de abonnementen uiteraard afgezegd moeten worden...het zijn tenslotte abonnementen. Die gsm/simkaart van martiii92 is degelijk misbruikt door iemand anders dan hem zelfs!
Reactie door tp op 17-11-2010 21:53
Quote: robert11 schreef op woensdag 17 nov 2010, 19:22: Die gsm/simkaart van martiii92 is degelijk misbruikt door iemand anders dan hem zelfs!einde Quote Ben je daar dan bijgeweest? Zo niet, dan ben ik benieuwd naar je bewijs van deze loze kreet.....
Reactie door marcel75 op 18-11-2010 08:36
Robert11, Wel eens geprobeerd om van die sms-abo's e.d. af te komen? Als je een prepaid hebt, is het advies van de gemiddelde gsm-verkoper: "Neem een nieuwe simkaart, je komt er namelijk niet van af." Als je je voor nummer 1 afmeld, krijg je ineens berichten van nummer 2. Blijkt dat daar hetzelfde bedrijf achter zit. Heb je een gsm-abonnement, dan helpt alleen dat abonnement opzeggen en nieuw nummer nemen.
Reactie door robert11 op 18-11-2010 11:01
Quote: tp schreef op woensdag 17 nov 2010, 21:53: Quote: robert11 schreef op woensdag 17 nov 2010, 19:22: Die gsm/simkaart van martiii92 is degelijk misbruikt door iemand anders dan hem zelfs!einde Quote Ben je daar dan bijgeweest? Zo niet, dan ben ik benieuwd naar je bewijs van deze loze kreet.....einde Quote Bewijs heb ik niet. Mijn dochter werk bij een provider en erkend het bekend probleem. Een vriend hetzelfde gebeurd. Advies van mijn dochter: haal je simkaart van je abonnement uit je gsm nadien de abonnementen zijn opgezegd. Neem een goedkoop prepaykaard en ga verder met de gsm. Controleer volgende maand de factuur van de abonnement op onregelmatigheid bla bla bla... Verder hoef ik niks verder te schrijven, schijnbaar zijn er mensen die het altijd beter weten ondanks dat andere mensen dezelfde probleem ANDERS heb opgelost! (niet ik dus)....
Reactie door marcel75 op 18-11-2010 11:05
Robert, Je legt nog steeds niet uit hoe jij dan aan de provider kunt aantonen en bewijzen dat de nota niet klopt nadat je de simkaart uit het toestel hebt gehaald, dat je je niet hebt aangemeld voor al die service-sms-berichten en andere abonnementen en dat je je daarna wel hebt afgemeld voor alle abonnementen? Met die vragen zit ik dus nog steeds. Zet je toestel maar eens een maand uit en daarna weer aan. Gegarandeerd krijg je dan alsnog alle berichten op je toestel omdat ze al verzonden waren in die maand. En dus betaal je er nog gewoon voor. Ik zou eerst maar eens kaart brengen welke abo's er allemaal lopen en die opzeggen.
Reactie door robert11 op 18-11-2010 11:55
@Marcel, Nog een keer. Zodra het simkaart uit de gsm verwijderd is, en de lopende abonnementen zijn opgezegd, kan het daarna geen nieuwe abonnementen komen op de simkaart, daar deze verwijderd is en dus geen contact heeft met de provider. Als de maand daarna alsnog abonnementen zijn aangesloten, (te zien op de rekening) ondanks dat de simkaart verwijderd was, is er duidelijk een oplichting aanhand, en het bewijs dat TS zich niet geabonneerd heeft hierop! Vanaf hier is aangifte mogelijk van oplichting mogelijk. Is dat het geval, abonnement opzeggen en verder de abonnementkosten (provider) betalen tot het einde contract. Jammer, maar zo gaat het! Mijn dochter, werken (belcompany) en wonende in België , had hier in Nederland een NL abo van vodafone met onverklaarbare rekening en diversen abo's op haar naam! Na 3 maanden heeft zij de simkaart eruit gehaald en nooit meer problemen gehad...behalve dat ze 2 jaren lang de abonnement door moest betalen omdat vodafone een abonnement niet beëindigd! (toen)! Normaal gesproken kan er geen extra onkosten komen als de simkaart is verwijderd uit de gsm!!! ...ten overvloed wil mededelen dat providers zeer sterk staan in hun schoenen en bijna nooit iets willen accepteren die hun nadeel kan werken!
Reactie door marcel75 op 18-11-2010 12:05
Robert, En hoe kan de provider dan zien dat jij de simkaart uit het toestel hebt gehaald. Niet namelijk. Een energieleverancier kan namelijk ook niet zien of je de stekker uit een lamp hebt gehaald. Zo kan een GSM-aanbieder dus ook niet zien waar de sim-kaart zich bevindt. Je kunt de telefoon dus ook een maand uit laten staan. Ik heb ook nergens gezegd dat er geen nieuwe abo's meer kunnen komen, wel nieuwe berichten. Die moet je wel betalen. En aangezien je nummer gewoon verhandeld wordt, zit je vaak niet aan maar 1 abo vast, maar meteen aan een stuk of 10. Met allemaal verschillende afmeldcodes. Op internet is gelukkig wel te vinden hoe je moet afmelden, maar gaat vaak nog mis. Ook als je je hebt afgemeld zoals het hoort, krijg je nog steeds berichtjes, services etc. Klagen bij de Opta wil dan nog wel eens helpen. Die kunnen het betreffende nummer volledig afsluiten als er veel klachten komen (is ook al eens gedaan).
Reactie door bubbels op 31-03-2011 16:03
robert11 schreef De tip..... Verwijderd je simkaart uit de toestel en zet een goedkoop prepaid kaart in je gsm! Na een maand moet je een duidelijkere overzicht hebben van je sms kosten. Minpunt: je moet weer al je vrienden etc weer invoeren in verband met een nieuwe telefoonnummer,..... Als jij jou kaart vervangt met een andere, dan ben jij ook niet meer in de lucht en dan kun je ook niets meer kopen met jou ( gehackte )nummer. Mocht het toch nog gebeuren, dan kan jij zeggen dat jij een andere kaart hebt gebruikt en de provider kan zien dat jij geen gebruik hebt gedaan van hun netwerk/ jou abonnement. En dan is het aan de provider om uit te zoeken hoe het toch allemaal kon gebeuren. Hou bij wat er allemaal namens jou is gekocht etc. Succes
Reactie door marcel75 op 31-03-2011 16:10
Bubbels, Dat invoeren van je telefoonnummers is niet nodig. Sla gewoon je contacten op in het geheugen van je telefoon en kopieer vervolgens alles weer naar je sim.
Reactie door anoussie93 op 20-06-2011 18:19
Ik wil hier graag op reageren ik ben zelf ook een student van 18 jaar ik zit bij vodafone sinds febrauri 2011 en alles ging ook prima zat geen enkele maand over me abbonement maar tot dat ik vorige maand op me rekening ging kijken en zag dat ik ineens een rekening had van 151 euro waar ik nooit aan heb kunnen komen want ik heb deze maand amper gebeld en gesmst en zelfs die andere maanden dat ik veel had gebeld en gesmst zat ik er ook niet overheen. ik kan hier echt niet met me hoofd bij. als je belt zeggen ze gewoon dat je het hebt opgebeld en gesmst nou geloof me dat heb ik toch echt zeker niet ik heb hiervoor bij hi gezeten en daar heb ik nog nooit problemen gehad wel is erover heen maar gewoon reddelijk waarvan ik dacht ja dat klopt wel. dit moet gewoon stoppen. ik raak hierdoor dik in de schulden en heb straks een BKR omdat Vodafone naait en een BKR op je achtiende is niet echt een pretje en daar wil ik zeker niet mee beginnen in mijn leven. ook mijn moeder en broer zitten bij vodafone en bij hun precies hetzelfde verhaal. ook zei hebben rekeningen waarvan het onmogelijk is dat ze dat hebben opgebeld en zo'n rekening hebben ze ook nog nooit gehad bij een andere provider DIT MOET STOPPEN !!!!!!!!!!!!!!!!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor