Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nefit laat klanten in kou staan

Geplaatst door: marcel50 op: 22-02-2010 22:43
Negen jaar geleden hebben we gekozen voor de combi-installatie van Nefit EcomLine HR Classic. Dat hebben we vooral gedaan voor de kwaliteit: Nefit beloofde 15 jaar garantie op de warmtewisselaar, dus dat moest wel snor zijn. Dat was ook het geval tot afgelopen januari, toen we een lekkage kregen in het boilervat. Bij de vervanging bleek dat het grootste deel van de kosten voor onze rekening kwam. Nefit beroept zich op een aflopende coulance garantieregeling op basis van 12 jaar. In ons geval kwamen daarom 9/12 van de vervangingskosten voor onze rekening. Ik heb Nefit er schriftelijk op gewezen dat dit geen coulance is, maar een wettelijke plicht. Bovendien moet worden uitgegaan van de economische levensduur van de combi-installatie in z'n geheel. Indien Nefit 15 jaar garantie geeft op de wamtewisselaar, dan is dat op z'n minst ook de economische levensduur van het hele apparaat. Dat was bij de afdeling consumentenservice van Nefit echter aan dovemansoren gericht. Toen ik vervolgens telefonisch contact zocht, presteerde de medewerker het om na een minuut domweg de hoorn op de haak te gooien. Ik heb vervolgens de directie van Nefit aangeschreven, maar ook daar wil men kennelijk niet reageren. Mijn punt is dat voor iets sulligs als een onderhoudsvrij boilervat dat binnen relatief korte tijd spontaan scheurt, de consument niet voor de grootste kosten zou hoeven op te draaien. Immers, hier is sprake van een fabricagefout. Bovendien geeft het geen pas om klanten op een dergelijke schofferende wijze te behandelen. Mijn volgende warmwatertoestel zal niet meer van de firma Nefit zijn.
Reactie door anlumar op 24-02-2010 15:11
Ook wij hebben minder goede ervaringen met een Nefit geiser. Ging na 5 jaar kapot. Heel waterballet in de bijkeuken.... Onderdeel vervangen door monteur installatiebedrijf. Rekening 225 euro. Probleem was een bekend euvel van Nefit zei hij. 1 jaar later hetzelfde probleem. Nefit neemt echter geen verantwoordelijkheid, heeft de schade, na protest en contact via Consumentenbond, wel gratis verholpen, maar over een jaar kan het weer gebeuren.... Vertrouwen in Nefit is weg!
Reactie door marianne56 op 27-09-2010 15:04
marianne56 ook ik heb hetzelfde probleem met de Nefit Ecomline HRC. De boiler lekt al geruime tijd en Nefit beroept zich op de coulanceregeling van 12 jaar. Omdat de ketel in 2004 is geplaatst kom ik nu zelf voor 6/12 van de vervangingskosten te staan. Wat is ook alweer de kreet van Nefit........o ja, Nefit voor eindeloos warm water
Reactie door janny59 op 13-10-2010 08:44
wij zijn ook op zoek naar een nieuwe cv ketel ,zijn ook geinteresseerd in een Nefit . hebben ons ook verteld van die garantie ,die je mijns inziens zelf betaald door middel van een contract . en als ik deze reacties lees is het allemaal niet positief . denk toch dat we maar voor een andere ketel gaan .

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!