Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

neem nooit geen Tele-2

Geplaatst door: carin1964 op: 24-03-2014 13:23
Neem nooit geen Tele-2.... Ik heb sinds 3 weken een tv/internet/telefoon aansluiting en al 3 weken géén tv.... Wel (apart van elkaar) een ander modem, een andere decoder en een andere internetkabel toegestuurd gekregen maar géén tv, sterker...geen signaal. Tele-2 verwacht nu dat ik een monteur (voor nieuwe!!!!) apparatuur inschakel en dat gaat me 69 euro kosten... En ja...alles is goed aangesloten en mijn tv niet oud...
Reactie door thaorchid op 24-03-2014 14:20
Nooit geen.......... Dus altijd wel.
Reactie door carin1964 op 24-03-2014 14:24
je hebt gelijk...beetje dubbel-op,dus ....
Reactie door thaorchid op 24-03-2014 14:38
Quote: carin1964 schreef op maandag 24 mrt 2014, 14:24: je hebt gelijk...beetje dubbel-op,dus ....einde Quote Was ook met een knipoog, hoor het veel mensen zeggen.
Reactie door zoekster op 24-03-2014 17:52
Wat u kunt doen is van te voren bedingen dat als het niet aan u ligt dat de tv het niet doet, maar aan de apparatuur van Tele2, dat de kosten dan komen voor Tele2. Dat is overigens ook juridisch juist.
Reactie door carin1964 op 24-03-2014 18:07
Beste zoekster, Dank voor uw advies... dat had ik telefonisch al gedaan. Op een schriftelijke klacht krijg ik geen antwoord. Klacht via de site verdwijnt wel alszijnde verstuurd maar hoor ik ook niets op terug. Dame van de klantenservice zegt: we hebben de modem, decoder en internetkabel omgeruild, de lijn gecheckt en kunnen verder niks doen. Vandaar mijn frustratie. Inplaats dat ze nou gewoon ff een monteur op hun kosten sturen....
Reactie door zoekster op 24-03-2014 18:13
Quote: carin1964 schreef op maandag 24 mrt 2014, 18:07: Inplaats dat ze nou gewoon ff een monteur op hun kosten sturen....einde Quote Maar als dan blijkt dat het niet aan de apparatuur ligt, dan zouden die kosten onterecht voor rekening komen van Tele2.
Reactie door thaorchid op 24-03-2014 18:23
Quote: zoekster schreef op maandag 24 mrt 2014, 18:13: Quote: carin1964 schreef op maandag 24 mrt 2014, 18:07: Inplaats dat ze nou gewoon ff een monteur op hun kosten sturen....einde Quote Maar als dan blijkt dat het niet aan de apparatuur ligt, dan zouden die kosten onterecht voor rekening komen van Tele2. einde Quote Denk dat tele2 een vooronderzoek wil doen om te kijken waar het probleem ligt. Dat vooronderzoek kost dus wat maar indien het toch aan tele2 ligt dient u ook die onderzoekskosten terug te krijgen. Mits niet aan de apparatuur gerommeld is en blijkt dat het niet aan tele2 ligt, dan dient u toch echt zelf te moeten betalen . Veel mensen rommelen zelf even aan alle apparaten om de ontvangst beter te krijgen (ik heb zo'n man) maar dan vervalt ook meteen je recht op gratis reparatie/gratis monteur..
Reactie door 1953 op 24-03-2014 19:30
Was mij allang bekend dat Tele2 instabiel is en onbetrouwbaar.
Reactie door tijger1 op 25-03-2014 10:59
Hebt u wel zelf even voor de zekerheid een andere tv geprobeerd? Ik neem aan dat internet en telefoon wel goed werken?
Reactie door carin1964 op 25-03-2014 11:30
tijger1....dank je wel voor de tip, tv is vrij nieuw en het ligt niet aan de tv, decoderkastje geeft geen signaal, ligt kennelijk aan de adapter maar die laat ook op zich wachten. Het is een nieuwe aansluiting, nieuwe apparatuur, al modem en decoder omgewisseld, lijn is gecheckt en nu zegt tele-2 dus...wacht na 3 weken aansluiting maar lekker op de adapter en wij sturen wel een monteur maar...die mag ik zelf betalen
Reactie door tijger1 op 25-03-2014 11:34
Volg het advies van gister van Zoekster op.
Reactie door generix666 op 29-08-2014 17:40
het is wel al een wat ouder post maar ben het eens tele 2 pleegd contracktbreuk ze beloven je bv zenders en dingen iunn het het extra pakket en het zit er niet in als je 1 maal je aansluiting heb dan wand idd de eerste 2 maanden werkt het gewoon niet o ja tele 2 is ook zo arm dat ze nieuwe klanten twede hand deffecte en bekraste stinkende kastjhe toe sturen zonder kabels en hdmi ect lees mijn klachten maar na op klacht nl mensen bedenk je 10 voordat je in zee gaat met de mafiose van tele 2

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!