Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mycom veiling

Geplaatst door: daniel de forum op: 14-12-2011 16:41
SLECHT - SLECHT - SLECHT 2 producten die ik tot nu toe heb besteld op de veiling hadden beide als omschrijving "nieuw". ik was blij dat ik een paar tientjes van de nieuwprijs eraf had gekregen (minus de veilingkosten), dus het was de moeite waard geweest van het speuren, het online zijn etc. echter bleken beide gebruikt/geretourneerd te zijn. de "nieuw" omschrijving was achteraf een "foutje", aldus Mycom. maar dan wel de veiling met de nieuwprijs beginnen, he... oftewel, je betaalt dus (haast) de nieuwprijs voor een reeds gebruikt product dat ook nog 's veel minder garantie heeft (3mnd ipv 3 jaar). Mycom zal er overigens "in de toekomst beter op letten" goh, das een harde garantie zeg... en trouwens, een bod vd klant is toch ook bindend? dus zou Mycom ook gewoon moeten leveren volgens afspraak = een nieuw product met een paar tientjes korting. maar nee hoor, als compensatie (bij de gekochte tablet) wordt een sleeve aangeboden. dus een 2e hands tablet voor 340,- (nieuw 370,-), met 3mnd ipv 3jr garantie. maar dan krijg je er wel een sleeve bij! wow! dus ofwel heel onkundig of echt schandalig. welke zal het zijn...? dus vd 2 ervaringen met een veilingaankoop, 2x een slechte ervaring = 100% negatieve score! ik zeg: veiling: NIET DOEN!
Reactie door haarp op 20-12-2011 10:18
Hallo daniel de forum, Vervelend voor jou maar kan het wel begrijpen dat je je bedrogen voelt Ik doe al sinds het begin mee aan de veiling bij MyCom en ben tevreden. Er gaat geen maand voorbij zonder dat ik een artikel op de veiling koop. Slechts 3x heb ik mij bedrogen gevoelt. Een videokaart, een voeding en een moederbord welk als nieuw zijnde stond genoteerd doch later bleek het om een RMA te gaan. Ik heb deze kavels onder vermelding v/e RMA terug gestuurd. MyCom heeft mij na ontvangst van mijn artikel meteen een nieuw gestuurd. Ook heb ik al enkele keren mijn twijfel gehad dat een gewonnen kavel nieuw was doch het artikel niet teruggestuurd daar het 100% werkte. Alleen de verzend kosten voor het terug sturen van een artikel kreeg ik niet vergoed. Dit laatste vind ik belachelijk doch binnen een paar dagen had ik gelukkig wel mijn nieuw artikel. Ik heb al zeer goede koopjes gedaan op deze veiling en hoef ik mij geen zorgen te maken als er iets fout gaat.
Reactie door holpen op 31-01-2012 21:03
Als MyCom zaken neerzet als "nieuw", dan is het m.i. niet meer dan pure oplichting als je een eerder gebruikt product krijgt geleverd. Volgens mij heb je als consument dan ook gewoon recht op een daadwerkelijk nieuw product.
Reactie door haarp op 01-02-2012 18:21
Quote: holpen schreef op dinsdag 31 jan 2012, 21:03: Als MyCom zaken neerzet als "nieuw", dan is het m.i. niet meer dan pure oplichting als je een eerder gebruikt product krijgt geleverd. Volgens mij heb je als consument dan ook gewoon recht op een daadwerkelijk nieuw product. einde Quote Iedereen is vrij om te bieden op een gebruikt dan wel een nieuw product. Tevens is er een garantie van 3 maanden op alle artikelen. Ben je niet tevreden dan kun je het product retourneren dmv een RMA. Ook de wet koop op afstand is hier van toepassing. In al de tijd dat deze veiling bestaat heb ik slechts 3 maal een verkeerd product ontvangen. De klantenservice is goed opgezet wetende dat je probleem altijd snel wordt opgelost. Ik heb nog nooit gebruikte artikelen als nieuw zijnde ontvangen en ben al jaren actief van wege de koopjes. Alleen worden die koopjes steeds moeilijke daar er momenteel meer vaste bieders zijn. De MyCom veiling is uniek in Nederland, doch klagers heb je overal. Een tip: er is een forum speciaal voor de veiling. Dit forum wordt gebruikt om de veiling te verbeteren.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor