Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Lidl 12,5 jaar kassabon opsturen Garantie weg

Geplaatst door: no-enjoy op: 23-09-2010 21:46
Let Zeer goed op bij het opsturen van je Kassabon naar de 12,5 Jarige Lidl actie want je kassabon opgestuurd dikke pech je garantie ook weg! En de Oh zo Vriendelijke Lidl laat je lekkers met je kapotte spullen zitten geen coulance van deze vriendelijke supermarkt NoT! Enige wat zij melden is dat je geen aanspraak kunt maken op de garantie van het door u gekochte artikel daar u niet meer beschikt over uw kassabon.Dus weet waar je aan begint met je kassabon opsturen !!!
Reactie door no-enjoy op 23-09-2010 21:47
Quote: no-enjoy schreef op donderdag 23 sep 2010, 21:46: Let Zeer goed op bij het opsturen van je Kassabon naar de 12,5 Jarige Lidl actie want je kassabon opgestuurd dikke pech je garantie ook weg! En de Oh zo Vriendelijke Lidl laat je lekkers met je kapotte spullen zitten geen coulance van deze vriendelijke supermarkt NoT! Enige wat zij melden is dat je geen aanspraak kunt maken op de garantie van het door u gekochte artikel daar u niet meer beschikt over uw kassabon.Dus weet waar je aan begint met je kassabon opsturen !!!einde Quote
Reactie door bond007 op 24-09-2010 08:07
Waar gaat dit over ? kassabonnetjes opsturen ? kapotte spullen ? Blijft een beetje een raadsel zo... Merk de laatste tijd dat mensen die deze vraag&antwoord-rubriek gebruiken, nauwelijks de moeite nemen om hun vraag (was 't dat wel trouwens ?) toe te lichten en wat meer essentiele rand-informatie geven... En dat nog los van het gebruik van de nodige leestekens om het e,e.a. overzichtelijk en leesbaar te houden. m.vr.gr. Bond007
Reactie door bond007 op 24-09-2010 08:18
Mijn excuses ! Zag dat deze bijdrage in de rubriek TIPS stond i.p.v. de rubriek Vraag&Antwoord, dus mijn opmerking daarover was onterecht, sorry daarvoor. Blijft natuurlijk wel dat een beetje (meer) aandacht om zo'n Tip goed te doen overkomen bij het gros van de mensen op z'n plaats is.. m.v.r.gr. Bond007
Reactie door f.weele op 24-09-2010 11:15
ook bij tips mag je reageren. Fotokopie maken van de bon! Wordt zelfs bij die andere prijsvechter(Ald....) bij de kassa medegedeeld. Ook i.v.m. het vervagen van de opdruk. (Thermisch papier). m.vr.gr. Quote: bond007 schreef op vrijdag 24 sep 2010, 08:18: Mijn excuses ! Zag dat deze bijdrage in de rubriek TIPS stond i.p.v. de rubriek Vraag&Antwoord, dus mijn opmerking daarover was onterecht, sorry daarvoor. Blijft natuurlijk wel dat een beetje (meer) aandacht om zo'n Tip goed te doen overkomen bij het gros van de mensen op z'n plaats is.. m.v.r.gr. Bond007 einde Quote
Reactie door sonjaatje op 24-09-2010 11:16
Maak je toch een kopie. Die hou je of stuur je op.,
Reactie door carolinedeligt op 24-09-2010 13:10
Als je iets koopt bij een supermarkt waar garantie op zit zorg dan altijd dat je het apart afrekend en niet samen met je boodschappen. Vraag altijd een kopiebon. Dus een extra bon, deze kan de cassiere gewoon uitdraaien (ik heb zelf bij de Lidl gewerkt en heb de klanten altijd een 2e bon megegeven en het verhaal verteld van het ervagen van de bon) . Maak een kopie van de bon omdat deze na verloop van tijd vervaagd en deze niet meer is te lezen. Heb je het hoofdkantoor al gebeld? (0900LIDLHELPT) als dit niet het geval is zou ik dat direct doen en als ze moeilijk doen zeggen dat je er werk van gaat maken bij KASSA en/of de consumentenbond. Doordat de lidl nu een aktie heeft ter ere van het 12,5 jaar bestaan moet je je kassabon opsturen om prijzen te winnen, en als je dus op de bon iets hebt staan waar garantie opzit ben je je bon kwijt, vandaar een dubbele bon vragen!!!!
Reactie door nbw op 25-09-2010 01:47
Heb een betere tip teneinde eindelijk af te zijn van al onleesbare bonnen die je garantie moeten beloven en die je nooit terug kunt vinden indien nodig. Pin de artikelen waar garantie op zit apart. Deze betaling vind je terug op afschrift van de bank met datum/tijd/bedrijf. Betaal je contant bewaar dan de bon op het apparaat met bv plakband uit zicht. Weet dit vult niet alle gaten maar wel de meeste. Stop de rest van de bonnen bijvoorbeeld in een fotoboekje.
Reactie door carolinedeligt op 27-09-2010 16:10
Maak van alle dingen die je koopt en waar garantie op zit een kopie en doe dee in een "garantiemap". zorg altijd dat er bij je orginele bon geen licht bijkomt. als dit namelijk gebeurt vervaagd deze en ben je je garantie kwijt. Kopiebonnen worden niet geaccepteerd als het om garantie gaat. Ik ben benieuwd of je het 0900LIDLHELPT nr. al hebt gebeld en hoe dit verhaal afloopt.... Laat het ons weten?!
Reactie door alexishoop op 29-09-2010 21:41
Quote: carolinedeligt schreef op maandag 27 sep 2010, 16:10: Maak van alle dingen die je koopt en waar garantie op zit een kopie en doe dee in een "garantiemap". zorg altijd dat er bij je orginele bon geen licht bijkomt. als dit namelijk gebeurt vervaagd deze en ben je je garantie kwijt. Kopiebonnen worden niet geaccepteerd als het om garantie gaat. Ik ben benieuwd of je het 0900LIDLHELPT nr. al hebt gebeld en hoe dit verhaal afloopt.... Laat het ons weten?!einde Quote kopieen zullen altijd geaccepteerd moeten worden als geldig aankoop bewijs, zolang het maar leesbaar en dus verifieerbaar is met de kassa rol of boekhouding die de ondernemer heeft. pinbetaling idem. zolang deze maar genoeg kenmerken bevat zijn die gewoon rechtsgeldig.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!