Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

KPN wil dat ik Firefox gebruik

Geplaatst door: joukeknijff op: 15-10-2012 23:59
Als ik bij KPN mobiel mijn gegevens wil veranderen bij mijn KPN, in mijn geval een verhuizing, kan ik dat alleen doen met firefox als browser. Daarbij geven ze ook nog de tip dat ik die browser als standaard browser kan instellen. Ik word dus gedwongen firefox te gebruiken. Erg slechte service, daarnaast kan je er bijna wel zeker van zijn dat ze een deal hebben gesloten met Mozilla (firefox).
Reactie door zoekster op 16-10-2012 15:38
Heel interessant wat je daar zegt. Wil je dat KPN je gegevens verandert, moet je meteen een bepaalde browser installeren. Zal gerust zo zijn dat KPN een deal heeft gesloten met Mozilla. Maar heb je het daarom niet gedaan, of heb je Firefox toch maar geïnstalleerd? Daar zit natuurlijk het probleem: het niet meer anders kunnen dan wat zij van je willen. De zogenaamde 'vrije keuze' is weg. Dit is, denk ik althans, wat er langzamerhand steeds meer in zal sluipen. Je hebt een overeenkomst met een dienstverlener en die gaat bepalen welke browser, welke software, welk pc-systeem, welke virusscanner, welke betaalmethode de klant moet accepteren. Zie de laatste discussie over veilig internetbankieren. Ik zie het er van komen dat we straks, afhankelijk van welke bank/dienstverlener met welk bedrijf een overeenkomst heeft gesloten, 'verplicht' worden om naar hun smaak allerhande dingen te installeren. Wil je het niet, dan ga je maar naar een ander, maar die 'ander' heeft ook weer zijn eigen ideeën over waar je aan moet voldoen. Meer iets voor een discussie dan een tip, maar ik vind het wel leuk dat je het 'probleem' aansnijdt. Weet niet of veel mensen er over nadenken, veel zien de ontwikkelingen mbt het internet als een natuurwet die je als het ware overkomt.
Reactie door freya op 20-10-2012 13:09
Lijkt me toch eerder een kwestie van de juiste instellingen van de browser. En sowieso komt het wel vaker voor dat een website met een bepaalde browser niet (goed) wil werken, dat heeft verder niets met een 'deal' te maken.....
Reactie door joukeknijff op 20-10-2012 13:44
Waar het hier voor mij in de kern om gaat is dat KPN en bedrijven in het algemeen service moeten bieden naar hun klanten. Een verhuizing moet je naar mijn mening op verschillende manieren kunnen doorgeven en daarbij moet je niet gedwongen worden een browser te downloaden. En al helemaal niet als daar een deal voor is gemaakt, dat gaat dan ten koste van de service.
Reactie door alexishoop op 20-10-2012 18:28
KPN is een geweldig netwerk bedrijf, maar van techniek hebben ze weinig kaas gegeten. zowel de (android) applicaties als gebruik van de website werkt maar half, bij de apps is volgens kpn de hardware soms niet goed genoeg en voor webpaginas ligt het aan de browser. ik denk dat ze die mensen die daarvoor verantwoordelijk zijn meteen moeten ontslaan, maar verkeerd beleid kun je nu eenmaal moeilijk op straat zetten, als je zelf het probleem niet wil herkennen. ik heb er ook al over geklaagd en meerderen met mij, maar ik krijg niet de indruk dat ze nu luisteren of in staat zijn problemen 123 op te lossen, kennelijk zit er bij elke positieve beslissing een of andere bureaucraat die zulke progressie weer in de kiem smoort.
Reactie door joukeknijff op 20-10-2012 18:39
Ik hoor van mensen dat firefox heel applicatie vriendelijk is, dus het zou ook zo kunnen zijn dat ze voor firefox kiezen om kosten te besparen. Hoe dan ook gaat dat nog steeds ten koste van de service en vind ik dat een slechte zaak.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!