Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

KPN verhoogd kosten acceptgiro met ruim 97%

Geplaatst door: jozo op: 23-09-2015 01:54
KPN verhoogd achteloos op haar Factuur Zakelijk Bellen de kosten voor het gebruikmaken van een acceptgiro van 1.05 naar 2.07 excl. BTW. Dit is een verhoging van ruim 97%. Incl.. BTW. is dit van 1,27 naar 2.50. Schande, zeker ik nergens kan terug vinden in mijn administratie dat ze dit op enige wijze gecommuniceerd hebben. Buiten het afgeven van een machtiging dat ze het factuur bedrag kunnen afschijven van mijn rekening, kan ik niet vinden dat KPN een alternatief bieden om toch controle te houden wanneer ik mijn rekening betaal. Zoals een aantal andere bedrijven waarbij ik een abonnement heb dit wel doen. Zij bieden de rekening digitaal aan en ik kan zelf de datum bepalen wanneer ik deze betaal. KPN heeft hierin nog een langen weg te gaan. Hadden ze vroeger toen het nog een staatsbedrijf was de image : Putje graven Tentje bouwen Tukkie doen (PTT). Is het nu Klanten zijn en Pijn in de Nek dat niet te veel moeten zeuren, dit is hoe ik de service van KPN ervaar.
Reactie door 1953 op 23-09-2015 03:13
Tsja...die acceptgiro! Kosten van het gebruik van de acceptgiro rijzen de pan uit. Overal wordt gemiddeld € 2,00 per acceptgiro gevraagd. Acceptgiro is voor het bedrijf ook niet gratis. Het bedrijf betaalt ook verwerkingskosten, aanmaakkosten en verzendkosten. Voor niets gaat de zon op. Wat let het u om nog niet tot automatische incasso over te gaan? Controle kunt u altijd behouden met automatische incasso, dat heet storneren! U uitte zich wel heel erg negatief uit over KPN, het is aan u om uw 'bedrijfskosten' acceptabel mogelijk te maken. Hoe doet het o.a. met de zakelijke energie, watervoorziening e.d.?
Reactie door chris74 op 23-09-2015 08:37
Quote: jozo schreef op woensdag 23 sep 2015, 01:54: KPN verhoogd achteloos op haar Factuur Zakelijk Bellen einde Quote Tip gaat over zakelijk bellen op een consumenten site???
Reactie door tijger1 op 23-09-2015 09:20
@jozo U bent vergeten de tip neer te zetten. "Betaal per automatische incasso".
Reactie door pieterwolters op 24-09-2015 11:26
Quote: jozo schreef op woensdag 23 sep 2015, 01:54: Zij bieden de rekening digitaal aan en ik kan zelf de datum bepalen wanneer ik deze betaal. einde Quote Dan ben ik blij dat ik jou niet als klant heb. Ook als je geen automatische incasso doet, moet je gewoon voor een afgesproken datum betalen. Daar zit totaal geen verschil in, behalve dat zelf overmaken meer tijd kost. En aangezien het in jouw geval blijkbaar een zakelijk abonnement betreft kost die tijd ook geld.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!