KOOP NIET BIJ PHONESPOT UIT ROTTERDAM
Geplaatst door: jvb001 op: 21-02-2013 11:36
KOOP NIET BIJ Phonespot en/of Mecero in Rotterdam.
Het zijn “bedrijven” die niet doen wat zij beloven. Geven op de website aan dat producten OP VOORRAAD zouden zijn en sturen vervolgens via het verre oosten neptelefoontjes op.
Ik kreeg dus een gebruikte imitatiegsm na ruim 2 maanden thuisbezorgd. Ben ontzettend boos op Phonespot en consorten. Zij willen alleen via postbus 21508 in Rotterdam communiceren, want een telefoonnummer hebben zij niet en de mail wordt niet meer beantwoord!!!!!
Heb inmiddels mijn klachtgemeldbij www.consuwijzer.nl
Wie volgt mij?????? Zij moeten gestopt worden.
Reactie door hutch op 21-02-2013 13:24
Via 'PHONESPOT.NL' iets kopen is absoluut zeer risicovol, zoals wel vaker iets kopen via een 'zolderkamerhobbyist'.
De wet schrijft voor dat de verkoper (in deze 'Phonespot.nl') verantwoordelijk is voor haar verzendingen tot aan de aflevering bij de klant (BW7, artikel 11).
Phonespot heeft hier de lak aan en schrijft dat ook zeer duidelijk op haar website:
"De verzendkosten voor het standaard verzenden binnen Nederland bedragen €6,95, uw zending is dan niet verzekerd."
"Let op: Onverzekerd verzenden is in alle gevallen op eigen risico. Brievenbuspost is namelijk niet te traceren waardoor wij geen inkijk hebben op het verzendproces."
"4.3 De verzendkosten voor het aangetekend verzenden binnen Nederland bedragen € 6,95, uw zending is dan niet verzekerd, echter moet er wel worden getekend voor ontvangst."
????
Standaard verzenden is dus 6,95. Dit is volgens henzelf 'aangetekend', dus altijd wel te traceren, want er moet een handtekening gezet worden.
Waarom zou er dan 'verzekerd' verzonden moeten worden?
a - de verkoper is wettelijk verantwoordelijk voor haar verzending tot aan de aflevering.
b - er wordt aangetekend verzonden, dus afgifte na handtekening.
Deze zolderkamerhobbyist mag zijn/haar eigen regeltjes wel eens goed nalezen en niet zomaar wat neerkalken op die website. Hij/zij spreekt zich zelf tegen.
Ook wat de garantiebepalingen betreft, schort er nog wat aan:
mijnheer of mevrouw schrijft bijvoorbeeld dat op accessoires hooguit 30 dagen garantie zit:
"Accessoires worden gedekt tijdens een periode van 30 dagen."
BW7, artikel 18, lid 2 schrijft:
"Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet."
In gewoon NL: 6 maanden garantie, tenzij de verkoper kan aantonen dat de koper verantwoordelijk is voor het defect.
Dan het adres van deze hobbyist:
"Naast het fysieke adres zijn webwinkels verplicht om een KvK-nummer en een BTW-nummer te vermelden."
Dus deze persoon is gewoon verplicht om zijn/haar FYSIEKE adres op die website te zetten. Maar om één of andere wazige reden, zal hij/zij dat wel niet durven.
Dus een postbusnummer is absoluut niet voldoende.
Zie ook: * *
Er mankeert wel meer aan deze 'website'.
Vandaar dat ik ook begon met de opmerking, dat het kopen bij of via deze website van enig product zeer risicovol is.
Amateurisme ten top!!
Reactie door hutch op 21-02-2013 13:44
Lees het volgende ook eens:
klik * *
Reactie door hutch op 21-02-2013 14:06
Je schrikt gewoon van alle negatieve ervaringen van deze 'hobbyist'.
Zie (o.a.): [url=https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=69&t=125201: Tros Radar[/url: - - - -
en * * nog.
Ik vermoed dat Jos S. heel erg druk is met alle klachten, vandaar dat hij zijn adres liever niet op de website zet........
Reactie door specialist22 op 13-03-2013 22:33
[edit - redactie:
Reactie door ellena op 14-05-2013 23:42
Mee eens. ik bestelde een telefoon die er binnen een paar weken zou zijn. dat was voor mij belangrijk omdat het eenkado was en omdat ik naar Nederland was gereisd oa om de telefoon mee te kunnen nemen. ik woon niet in NL maar bestel heel vaak goederen in Nl, als ik dan in Nl ben, dan neem ik ze mee. dit doe ik al 3 jaar en er is nog nooit iets mis gegaan.
behalve nu, bij de aanschaf kreeg ik bericht dat het toestel ruim op tijd bezorgd zou worden. ik had schriftelijk expliciet vermeld dat t toestel binnen een bepaalde periode bezorgd moest worden. dat zou zo zijn, ik kreeg snel bericht dat alles op tijd gepland was.
later kwam er ineens eenbericht dat t langer ging duren. ondanks pogingen de koop te annuleren (want ik zou dan niet meer in Nl zij n) gaf phonespot geen gehoor.
inmiddels zijn er 7 weken voorbij, 500 euro betaald en geen telefoon. Phonespot doet niets uit zichzelf,alleen als ik zelf contact opneem komt er wel een antwoord maar steeds een defensieve reactie en de boodschap dat ik vooral moet afwachten.... geen andere oplossingen! ze doen niet eens echt moeite om mij het gevoel te geven dat ze me serieus nemen,
op grond van de algemene voorwaarden kan ik de koop annuleren maar ook daar wordt gewoon "overheen gemaild". ook pogingen om hen te bellen om het op te lossen stranden. ik krijg geen antwoord als ik hiernaar vraag.
kortom: ik heb 500 euro betaald, over de levering(stij) ben ik misleid en phonespot neemt geen enkele verantwoordelijkheid. ik ben bezig ze juridisch aansprakelijk te stellen, en ik hoop dat dat alsnog iets oplevert. Tips over wat ik nog meer kan doen zijn welkom!
Reactie door hutch op 15-05-2013 13:10
Quote: ellena schreef op dinsdag 14 mei 2013, 23:42: Mee eens. ik bestelde een telefoon die er binnen een paar weken zou zijn. ........ bij de aanschaf kreeg ik bericht dat het toestel ruim op tijd bezorgd zou worden. ......... ik kreeg snel bericht dat alles op tijd gepland was.
later kwam er ineens eenbericht dat t langer ging duren. ondanks pogingen de koop te annuleren (want ik zou dan niet meer in Nl zij n) gaf phonespot geen gehoor...... Phonespot doet niets uit zichzelf,alleen als ik zelf contact opneem komt er wel een antwoord maar steeds een defensieve reactie en de boodschap dat ik vooral moet afwachten.... geen andere oplossingen! ze doen niet eens echt moeite om mij het gevoel te geven dat ze me serieus nemen,
op grond van de algemene voorwaarden kan ik de koop annuleren maar ook daar wordt gewoon "overheen gemaild". ook pogingen om hen te bellen om het op te lossen stranden. ik krijg geen antwoord als ik hiernaar vraag......einde Quote
Hieruit blijkt alweer dat u hier met een amateuristische 'zolderkamerwebshopeigenaar' te maken heeft.
Vóórdat u betaald heeft, van alles beloven en nádat u betaald heeft aangeven dat het toch wel langer duurt.....
Dit persoontje bestelt uw telefoon in het verre China of omstreken pas nádat u betaald heeft. Vaak wachten dergelijke amateurs ook op meerdere bestellingen, zodat die verkoper tegelijk zelf de bestelling in China (of omstreken) kan doen.
Om die reden wordt de klant aan een lijntje gehouden en probeert die verkoper het bestelde toch aan u te leveren, ondanks dat u het wettelijke recht heeft om de koop ongedaan te kunnen maken.
Eerder gaf ik al aan dat het zeer risicovol is, om bij dergelijke hobbyisten iets te bestellen.
Ik blijf mij afvragen waarom iemand niet eerst gaat googelen met de naam van een webshop, vóórdat er een bestelling geplaatst wordt en dan met name de reviews.
Omdat er bij de koopovereenkomst is aangegeven dat u het bestelde binnen een bepaald tijdvak moet ontvangen, vanwege persoonlijke omstandigheden, dient dit 'bedrijfje' zich daar uiteraard ook aan te houden. Nu Jos S. dit niet gelukt is, dient hij het door u betaalde bedrag onmiddellijk en volledig terug te storten.
Succes en sterkte verder met die amateuristische 'hobbyisten'....
Gr. Hutch
Reactie door phonespot op 30-05-2013 17:29
Geachte klant, Beste jvb001,
Afgezien dat wij kunnen aantonen dat al onze producten origineel zijn (u kunt dit zelf ook nagaan door middel van uw IMEI code), willen wij u tevens verzoeken aan te geven of uw klacht reeds is opgelost.
Graag vernemen wij van u of dit het geval is, en indien dit niet het geval is wat wij voor u kunnen betekenen.
U kunt ons bereiken op service@phonespot.nl
Wij zien uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groeten,
Phone Spot
Reactie door hutch op 30-05-2013 20:23
Beste Jos van Phonespot,
even een paar hele simpele vragen:
* Hoe zit het met de verzending van de artikelen en vooral: wie is er volgens u verantwoordelijk voor de bestelde artikelen (zonder die onzinnige en onnodige verzekerde verzending) tot aan de feitelijke aflevering?
* Hoe lang denkt u garantie te geven op accessoires?
* En wat is het fysieke adres van uw bedrijf?
Ben benieuwd, al hoewel ik het antwoord al wel weet.
Reactie door phonespot op 30-05-2013 20:45
Beste Hutch,
- Alle verantwoordelijkheid voor de aflevering is in alle gevallen voor Phonespot.nl, wij belasten de klant dan ook nooit met zoekgeraakte pakketen en beschadigingen in de levering. In dergelijke gevallen bieden wij dan ook aan de bestelling opnieuw te verzenden of het aankoopbedrag terug te storten.
Indien de klant ons verzoekt te verzenden per brievenbuspost, verzoeken wij aan ons kenbaar te maken indien een zending niet is aangekomen binnen 5 dagen na ontvangst van de betaling (en dus verzending), aangezien deze goedkopere verzendmethode als nadeel'; geen track en trace mogelijkheden biedt, stellen wij in onze voorwaarden dat aangegeven dient te worden indien een zending niet binnen deze periode is aangekomen zodat wij waar mogelijk navraag kunnen doen en alsnog kunnen zorgen voor een levering.
- Accessoires geven wij 6 maanden wettelijke garantie op.
- Phonespot.nl is een webwinkel, wij hebben geen bezoekadres, het vestiging adres is echter openbaar te vinden op de website van de KvK.
Ik hoop dat uw vragen hiermee zijn beantwoord.
Met vriendelijke groeten,
Phone Spot.
Reactie door jolanda64 op 30-05-2013 22:34
Ter informatie over wettelijke (Europese) Garantie voorwaarden.
Consuwijzer meldt; " Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.
U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product". Lees meer over wettelijke Europese en of garantie voorwaarden
Rijksoverheid meldt; "Recht op reparatie of vervanging. Het belangrijkste recht uit de Europese richtlijn Koop en garantie is dat u recht heeft op vervanging of reparatie van een product dat bij de aflevering al gebrekkig was. Bijvoorbeeld als het product ongeschikt is voor normaal gebruik of niet de eigenschappen heeft die u mag verwachten. Blijkt een product gebrekkig te zijn, dan heeft u recht op gratis reparatie of vervanging van uw aankoop. Dat moet binnen een redelijke termijn gebeuren en zonder dat u daar ernstige overlast van heeft. Kan dit niet, dan heeft u recht op vermindering van de koopprijs of ontbinding van de overeenkomst'' . Lees meer uw Europese aankoopEuropese garantie voorwaardenEuropese aankoop
Reactie door hutch op 30-05-2013 23:38
Quote: phonespot schreef op donderdag 30 mei 2013, 20:45: Beste Hutch, - Alle verantwoordelijkheid voor de aflevering is in alle gevallen voor Phonespot.nl, wij belasten de klant dan ook nooit met zoekgeraakte pakketen en beschadigingen in de levering. In dergelijke gevallen bieden wij dan ook aan de bestelling opnieuw te verzenden of het aankoopbedrag terug te storten. Indien de klant ons verzoekt te verzenden per brievenbuspost, verzoeken wij aan ons kenbaar te maken indien een zending niet is aangekomen binnen 5 dagen na ontvangst van de betaling (en dus verzending), aangezien deze goedkopere verzendmethode als nadeel'; geen track en trace mogelijkheden biedt, stellen wij in onze voorwaarden dat aangegeven dient te worden indien een zending niet binnen deze periode is aangekomen zodat wij waar mogelijk navraag kunnen doen en alsnog kunnen zorgen voor een levering. Accessoires geven wij 6 maanden wettelijke garantie op. Phonespot.nl is een webwinkel, wij hebben geen bezoekadres, het vestiging adres is echter openbaar te vinden op de website van de KvK.
Ik hoop dat uw vragen hiermee zijn beantwoord.einde Quote
Dus niet.
Kijk uw eigen website maar eens na m.b.t. de leveringsvoorwaarden. En doe dat dan tevens bij uw andere webshop: mercero.nl......
En leest u ook dit maar eens:
"Als webwinkelier ben je verplicht de bezoekers van je website tijdig te informeren wie je bent en hoe je zaken doet. Deze informatie moet duidelijk op de website vermeld staan en voor iedereen begrijpbaar zijn. De volgende gegevens ben je verplicht te vermelden:
•naam onderneming;
•adres onderneming;
enz."
"Een webwinkel moet daarnaast duidelijk vermelden waar het bedrijf gevestigd is.
En dat betekent een vestigingsadres en geen postbus."
Dus uw bedrijfs(vestigings)adres: Provenierssingel 12, 3033EK Rotterdam moet ook gewoon op uw website te lezen zijn.
Misschien is dat voor sommigen moeilijk te begrijpen.........
Reactie door bettina32 op 02-06-2013 13:19
NOOIT MEER BIJ PHONESPOT KOPEN…….veel stress, extra werk en uiteindelijk niet goedkoper.
Het is een lang verhaal en zal proberen zo kort mogelijk het verhaal te doen.
- Op 6 februari 2013 ontvingen wij de bevestiging van de aankoop voor 2x Samsung Galaxy S2.
- Op 8 maart bericht van PostNL om een inklaringsformulier in te vullen omdat er een pakketje van buiten de Europese Unie kwam. Vreemd want Phonespot is een Nederlands bedrijf en de telefoons waren zelfs op voorraad. Dus 1 maand later nog niks ontvangen. Gelukkig wel een reactie van Phonespot dat de formulieren gewoon ingevuld moesten worden en indien er inklaringskosten of BTW berekend werd dan vergoed Phonespot deze volledig.
- Op 25 maart konden we de telefoons in ontvangst nemen als we eerst 2x € 67,60 aan de postbode betalen. Maar deze kosten zouden we terugkrijgen en we waren blij dat de mobieltjes na bijna 7 weken alsnog in ontvangst konden nemen.
-We ontvingen gelukkig vrij snel de totale inklaringskosten van € 26,- terug (gestort op de verkeerde rekening) en de BTW moesten we maar via een klacht bij PostNL terugvragen. Vreemde zaak, nu moeten wij weer zelf actie ondernemen.
- Helaas was 1 van de telefoons al na 3 dagen kapot, het scherm was zwart met kleine gekleurde pixels. De telefoon moest maar retour gestuurd worden met een klachtformulier.
- Helaas was onze klacht ongegrond verklaard door PostNL, dus de dubbel betaalde BTW moesten we voor eigen rekening nemen. Het gaat hierbij om 2 x € 54,60. Hier wordt de aankoop al duurder als bij de gemiddelde telecomwinkel.
- Op 7 mei ontvingen we een nieuwe telefoon, dus waarschijnlijk was de eerste niet te repareren. Op dit moment is er weinig respons van Phonespot op e-mailbericht en vragen. Helaas weer met dezelfde procedure van inklaringsformulieren en extra kosten van BTW. Zelfs nu werden de BTW kosten niet vergoedt door Phonespot. Nu betwijfelen we nog of het wel originele telefoons zijn, omdat de ontvangst slechter is dan met de vorige Nokia telefoon(zelfde provider). Bovendien is het onbegrijpelijk dat mensen belast worden met inklaring vanuit Singapore.
Reactie door jolanda64 op 05-06-2013 16:34
Wat Bettina32 schrijft klopt, maar dat was nog voor alle klachten verschenen over de BTW. Ook ik had deze klacht een poosje terug geplaatst. Echter verwijzen en verwijten Phonespot en post.nl naar elkaar, dus bij wie het ligt......
Maar onze klachten werpen zo toch zijn vruchten af en heeft Phonespot zijn tarieven met 21% verlaagd. Dat klopt ook ik zag dat mijn mobieltje ineens een stuk goedkoper was geworden.
Zo mailde Guido van Phonespot mij op 29 mei 2013;
Overigens heeft Phonespot.nl haar leveringsvoorwaarden sinds kort aangepast om een dergelijke situatie (BTW) te voorkomen; Onze prijzen zijn gemiddeld met 21% verlaagd en wij merken nu wel onze klanten als importeur aan. De BTW wordt bij verkoop niet in rekening gebracht maar pas bij ontvangst betaald. Zo kan dan ook nooit meer dubbel BTW worden afgedragen en loopt dit nu altijd goed. Er is dus een oplossing voor dit vervelende probleem gevonden.
De reden waarom wij onze voorwaarden hebben aangepast is niet enkel uw klacht maar inderdaad de klacht van meerdere mensen. Aangezien dit vaker verkeerd ging kunnen wij het ons uiteraard niet veroorloven dit op zijn beloop te laten en moesten zoeken naar een goede oplossing. Wij hopen deze zo te hebben gevonden.
Ik heb een Motorola Cliq2 besteld bij Phonespot deze ontving ik op 21 maart 2013. Maar mijn camera is helaas stuk gegaan. Aangezien zij 30 dagen niet goed geld terug garantie hebben, zijn zij mij tegemoet gekomen en is er een nieuw mobieltje onderweg. Echter heb ik het zo kunnen regelen, dat zij het mobieltje bestellen (gezien de (Europese) garantie voorwaarde zie eerder discussie hierover. Ik zolang mijn huidige mobiel in mij bezit houd, zodra de nieuwe binnen is, ik alles incl, factuur, inklaringsbewijs etc, weer naar hun toestuur. Met dit voorstel gingen zij akkoord.
Ik kan de track & trace volgen, het mobieltje is onderweg.........zodra ik hem binnen hebt, zal ik dit melden.
Ze nemen de klachten wel serieus en herstellen zich waar ze kunnen. Na al die negatieve berichtgeving, moet er ook iets positief gezegd worden.
Zo hebben ze ook op de site naar mijn melding hierover bij de Motorola cliq 2 aangepast dat het menu niet voorzien is van een Nederlands menu. Het wordt geleverd met een Engels menu. Eerder stond er dat het mobieltje met een Nederlands menu wordt geleverd. Bij Motorola is dit echter niet meer zo, omdat Motorola niet of nauwelijks meer op de Nederlandse markt te verkrijgen is, dus wordt daar geen menu meer voor gemaakt.
Reactie door ellena op 05-06-2013 18:17
phonespot heeft eindelijk het bedrag terug gestort, het heeft wel 2 maanden geduurd maar het is nu voor mij goed opgelost. achteraf snap ik niet dat ze dit niet meteen hebben gedaan, het was in ieders belang om dit snel af te handelen. Nu ze netjes tot terugstorten zijn overgegaan, denk ik dat dat net zo goed 2 maanden geleden had gekund. Anyway, het motto is dus de aanhouder wint!
Ellena
Reactie door hutch op 05-06-2013 18:19
Nog 'even' wachten op weer een reactie van Phonespot......
Reactie door jolanda64 op 05-06-2013 18:33
Waarschijnlijk kon het btw bedrag niet eerder, omdat ze zelf ook inlichtingen hebben gewonnen bij o.a. de belastingdienst zelf. Zo mailde guido mij dat kreeg ook de naam van de persoon maar die beste man zijn naam zal ik maar niet noemen. Je hebt in ieder geval je geld en dat is wat telt, beter laat dan nooit. Maar ondanks allle kritiek die ze over zich heen hebben gekregen, van zolder amateur tot fraudeur, ook door mijzelf, nemen ze de klachten wel serieus en doen ze er zeker wat mee. Zoals ik al eerder melde de klachten werpen hun vruchten af.
Reactie door kluitje01 op 22-06-2013 11:20
Koop niet bij Phonespot!!!!!!
Je denkt een nieuw toestel te komen en als deze binnenkomt en melding maakt dat het geen nieuw toestel is, komen ze met het verhaal dat deze niet meer gemaakt worden en dit een gereviseerd toestel is. Eén en ander duidelijk misgegaan met reviseren, want kan geen email instellingen doen, kleuren zijn flets, kleine krasjes etc. etc.
Teveel geld betaald voor een gereviseerd toestel, oude reeds verkocht.
Krijg je een email retour, of je dan het toestel op kunt sturen zodat ze de problemen kunnen verhelpen................ maar natuurlijk NIET, dadelijk doen ze iets met het toestel en ik € 610,- kwijt, dacht het niet.
Ballentent, NIET kopen
Reactie door phonespot op 25-06-2013 15:28
Quote: jvb001 schreef op donderdag 21 feb 2013, 11:36: KOOP NIET BIJ Phonespot en/of Mecero in Rotterdam.
Het zijn “bedrijven” die niet doen wat zij beloven. Geven op de website aan dat producten OP VOORRAAD zouden zijn en sturen vervolgens via het verre oosten neptelefoontjes op.
Ik kreeg dus een gebruikte imitatiegsm na ruim 2 maanden thuisbezorgd. Ben ontzettend boos op Phonespot en consorten. Zij willen alleen via postbus 21508 in Rotterdam communiceren, want een telefoonnummer hebben zij niet en de mail wordt niet meer beantwoord!!!!!
Heb inmiddels mijn klachtgemeldbij www.consuwijzer.nl
Wie volgt mij?????? Zij moeten gestopt worden.
einde Quote
REMINDER:
Geachte klant, Beste jvb001,
Afgezien dat wij kunnen aantonen dat al onze producten origineel zijn (u kunt dit zelf ook nagaan door middel van uw IMEI code), willen wij u tevens verzoeken aan te geven of uw klacht reeds is opgelost.
Graag vernemen wij van u of dit het geval is, en indien dit niet het geval is wat wij voor u kunnen betekenen.
U kunt ons bereiken op service@phonespot.nl
Wij zien uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groeten,
Phone Spot
Reactie door phonespot op 25-06-2013 15:30
Beste kluitje01,
Indien u niet tevreden bent met uw aankoop, om welke reden dan ook, dan kunt u deze ongebruikt binnen 7 werkdagen aan ons retourneren om uw aankoop te ontbinden. In dit geval wordt het volledige aankoopbedrag op uw rekening retour gestort.
Mocht u het toestel willen behouden maar gebruik willen maken van een garantie aanvraag, dan kunt u tevens contact met ons opnemen. Op het toestel zit immers gewoon garantie.
Met vriendelijke groet,
Phone Spot
service@phonespot.nl
Reactie door jolanda64 op 25-06-2013 20:59
Toch spijtig om te lezen, dat er veel mis blijft gaan bij Phonespot.
Echter naar veel toestanden bij mij, vanwege de BTW etc.
Ging mijn motorola van net 2 maanden oud stuk dwz de camera.
Daar lees je over ergens op deze discussie. Ik dacht o, jee wat nu.
Ik vertrouwde phonespot niet meer, maar ben toch in de mail geklommen.
En eerlijk is eerlijk, Phonespot heeft dit keurig opgelost.
En als we klachten kunnen plaatsen, moeten we ook zo reëel blijven om iets de plaatsen,
als het correct is afgehandeld.
Twee dagen geleden, ontving ik het mobieltje, moest wel inklaringskosten en BTW betalen.
Maar zoals afgesproken met phonespot, zouden zij mij dit weer terug storten en inderdaad, binnen 1 dag van mijn melding dat ik mijn mobile binnen had, stond het bedrag op de mijn rekening.
Nu stuur ik zoals afgesproken, het defecte mobieltje weer aan hun retour.
Dus ja mensen, tussen al deze berichten, een goed bericht............
Reactie door monica44 op 06-01-2014 23:38
ik ook never meer bij phonespot
ze krijgen de telefoon terug gestuurd en zeggen nee nog niks ontvangen dus u kan het geld nog niet terug kringen. terwijl ik de telefoon heb geweigerd aan de deur omdat hij niet binnen de 15 werkdagen was geleverd. heb dus ook niks getekend . maar me geld terug sturen hou maar.
ben bang dat ik dat ik niet meer terug zie
maar weet wel dat als je iets op 29-12-2013 weigerd er zeker vandaag al binnen had moeten zijn. heb tnt daarom ook gebeld en die melden mij dat ze het pakje ongeopend retour hebben gegeven de dag erna
maar ik heb nog steeds me geld niet
en als je mailt dan is hij weer niet binnen krijg je mail terug sorry daarom ontvangt u u geld nog niet
dus mee eens echt bagger bedrijf never never kopen
geef je geld dan aan een goed doel
Reactie door hutch op 07-01-2014 14:44
Meer dan een half jaar geleden heb ik een opmerking geplaatst m.b.t. de website.
Nu nog steeds is er weinig tot niets veranderd.
Waarom wordt het bedrijfs(vestigings)adres niet op voornoemde website gezet?
U doet dat wel op uw andere website (www.gsmdeal.eu).
Waarom worden de fouten in de voorwaarden niet veranderd/recht gezet?
Zomaar een klein voorbeeld:
"Let op: Onverzekerd verzenden is in alle gevallen op eigen risico. Brievenbuspost is namelijk niet te traceren waardoor wij geen inkijk hebben op het verzendproces."
Oh ja......??
En pas nu eens ook de garantievoorwaarden aan op al uw websites.
Reactie door monica44 op 07-01-2014 23:22
Quote: hutch schreef op dinsdag 7 jan 2014, 14:44: Meer dan een half jaar geleden heb ik een opmerking geplaatst m.b.t. de website.
Nu nog steeds is er weinig tot niets veranderd.
Waarom wordt het bedrijfs(vestigings)adres niet op voornoemde website gezet?
U doet dat wel op uw andere website (www.gsmdeal.eu).
Waarom worden de fouten in de voorwaarden niet veranderd/recht gezet?
Zomaar een klein voorbeeld:
"Let op: Onverzekerd verzenden is in alle gevallen op eigen risico. Brievenbuspost is namelijk niet te traceren waardoor wij geen inkijk hebben op het verzendproces."
Oh ja......??
En pas nu eens ook de garantievoorwaarden aan op al uw websites.einde Quote
Reactie door monica44 op 07-01-2014 23:31
er zal niks veranderen ook al passen hun hun site aan . oplichtrn blijven ze toch doen
desite moet van internet af das de enige manier dat er geen slachtoffers meer vallen
Reactie door hutch op 08-01-2014 15:59
Jos S. van Phonespot,
reageer eens !
U heeft daar nu al meer dan een half jaar over kunnen nadenken.......
Reactie door hutch op 30-01-2014 16:03
"Afgezien dat wij kunnen aantonen dat al onze producten origineel zijn.... willen wij u tevens verzoeken aan te geven of uw klacht reeds is opgelost. Graag vernemen wij van u of dit het geval is, en indien dit niet het geval is wat wij voor u kunnen betekenen.
U kunt ons bereiken op service@phonespot.nl Wij zien uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groeten"
Tja, 'meneer' Jos S. durft niet meer te reageren, maar maakt wel steeds meer 'slachtoffers'. Hij zal wel met een rood hoofd deze bijdragen aan het lezen zijn....... waarschijnlijk van schaamte.
Originele rommel dus. En laat die zogenaamde 'vriendelijke groeten' ook maar achterwege.
U moet uw klanten eens behoorlijk behandelen.
Ga ook eens die voorwaarden aanpassen aan de wettelijke regels, zoals eerder aangegeven:
- hoezo verzekerd verzenden? En voor eigen risico.... Klinklare onzin!
- nog steeds geen adresgegevens (postbusadres alléén mag niet)!
- garantie op accessoires 30 dagen. Ook onzin! Minimaal 6 maanden.
Het is gewoon een onbetrouwbaar ***'bedrijfje', waarvan de eigenaar niets anders is dan een zolderkamerhobbyist, die zijn rommel ergens in het verre oosten besteld en vervolgens weer doorsluist naar zijn 'slachtoffers', uiteraard met een zeer vette winst.
Maar wanneer gaan potentiële kopers eerst eens googelen met allerlei gegevens m.b.t. dit soort ***'bedrijfjes', voordat men een bestelling plaatst. En dat laatste is op zich geen probleem, maar wel de betaling die vooruit dient te geschieden aan die onbetrouwbare figuren.
Dat scheelt een hoop problemen.
Reactie door jolanda64 op 30-01-2014 16:15
Nou, nu ik dit zo allemaal weer lees................hebben ze niet veel geleerd uit het verleden.
Dat is spijtig............
Probeer eens
1. Melding doen bij [url: http://www.mijnpolitie.nl[/url:
2. Meld je aan op http[url: ://www.opgelichtopinternet.nl. [/url:
Of
3. [url: http://www.albertostegeman.nl/zondag-14-juni.html[/url:
Reactie door jolanda64 op 30-01-2014 20:04
Zojuist bij omroep max klachten webwinkels met name veel over webwinkels mobile. Er kan tot 21.00 uur vanavonnd telefonisch gebeld worden. Meldpunt . http://www.meldpunt.tv/home/
Reactie door timothyenkim op 13-02-2014 15:23
Zelf hebben wij ook bij Phonespot.Nl gekocht. Het toestel werd op tijd geleverd MAAR :
* het geleverde toestel was wit van kleur ipv zilver
* het toestel zat in een doos met enkel Arabische tekst op
* het toestel in de doos zag er compleet namaak uit
Wij hebben Phonespot hierover onmiddellijk een e-mail gestuurd en Phonespot antwoordde bijna onmiddellijk terug dat dit toestel een gereviseerd toestel betrof. Alles aan het toestel, behalve de printplaat, zou nieuw zijn. Ik moet zeggen zo zag het er echt niet uit.
Phonespot stelde dan ook voor om een retourformulier in te vullen en het toestel terug te sturen. Wij hebben het toestel aangetekend terug gestuurd. Phonetspot heeft het toestel ontvangen maar wij hebben natuurlijk geen terugstorting mogen ontvangen. Mails worden om de een of andere reden plots ook niet meer beantwoord.
Ik hoop alsnog langs deze weg een terugstorting te kunnen bekomen.
Reactie door hutch op 13-02-2014 20:14
En de wanpraktijken van dit malafide 'bedrijfje' gaan maar door.
Hoewel ik hem meerdere keren gewaarschuwd heb, dat (o.a.) zijn garantievoorwaarden NIET kloppen, wil hij die maar niet aanpassen op zijn website.
Ook de verzendingen hoeft een klant NIET verzekerd te laten doen, daar dat 'bedrijfje' verantwoordelijk is tot aan de feitelijke aflevering. En ook dat heeft hij nog steeds niet veranderd.
Zelfs de bedrijfsgegevens durft hij niet op zijn website te zetten, wat trouwens wel verplicht is. Wel een postbusnummer. Bij de Kamer van Koophandel staat dit 'bedrijfje' ingeschreven op de Provenierssingel 12, 3033 EK Rotterdam.
En Jos S........, eigenaar en zolderkamerhobbyist, durft niet eens meer te reageren, ondanks dat ik hem dat al meerdere keren heb verzocht via zijn website.
Wel klanten belazeren maar geen reactie meer geven. Wat een held.
Reactie door nitrams op 17-02-2014 18:00
Ik heb voor de kerst een telefoon besteld, maar bedacht me vrij snel. Binnen 5 werkdagen na de bestelling heb ik per aangetekende brief en e-mail de koop ontbonden en mijn geld terug geëist. Nu reageerden ze vlot op de e-mail. Ze vonden het jammer, maar geen probleem: Als ik de telefoon na ontvangst terug zou sturen, zou het aankoopbedrag geretourneerd worden. De telefoon bleek via Swisspost vanuit het verre oosten te moeten komen, een opgelapte tweedehandse dus. Ruim drie weken na bestelling kreeg ik een brief van TNT: of ik een formulier in wilde vullen tbv de invoerrechten. In overleg met Phonespot (weer werd vlot gereageerd op mijn e-mail) op het formulier aangegeven dat het pakket retour gezonden moest worden. Maar nu komt het: Phonespot zegt mijn geld pas te retourneren als de telefoon bij het distributiecentrum aankomt. En op Track & Trace zie ik sinds 20 januari geen wijzigingen meer... Volgens Swisspost kan alleen Phonespot een onderzoek in laten stellen waar het pakketje is... En Phonespot reageert ook niet meer op mijn laatste e-mail waarin ik nogmaals mijn geld terug vraag... :( De telefoon heeft mij nooit bereikt. Kunnen ze dan toch volhouden het aankoopbedrag pas te restitueren als zij weer in bezit zijn van het pakje? Ik heb geen invloed gehad op hoe zij de verzending enz. geregeld hebben, dan ligt het risico toch niet bij mij als klant?
Reactie door jolanda64 op 17-02-2014 18:12
Quote: nitrams schreef op maandag 17 feb 2014, 18:00: Ik heb voor de kerst een telefoon besteld, maar bedacht me vrij snel. Binnen 5 werkdagen na de bestelling heb ik per aangetekende brief en e-mail de koop ontbonden en mijn geld terug geëist. Nu reageerden ze vlot op de e-mail. Ze vonden het jammer, maar geen probleem: Als ik de telefoon na ontvangst terug zou sturen, zou het aankoopbedrag geretourneerd worden. De telefoon bleek via Swisspost vanuit het verre oosten te moeten komen, een opgelapte tweedehandse dus. Ruim drie weken na bestelling kreeg ik een brief van TNT: of ik een formulier in wilde vullen tbv de invoerrechten. In overleg met Phonespot (weer werd vlot gereageerd op mijn e-mail) op het formulier aangegeven dat het pakket retour gezonden moest worden. Maar nu komt het: Phonespot zegt mijn geld pas te retourneren als de telefoon bij het distributiecentrum aankomt. En op Track & Trace zie ik sinds 20 januari geen wijzigingen meer... Volgens Swisspost kan alleen Phonespot een onderzoek in laten stellen waar het pakketje is... En Phonespot reageert ook niet meer op mijn laatste e-mail waarin ik nogmaals mijn geld terug vraag... :( De telefoon heeft mij nooit bereikt. Kunnen ze dan toch volhouden het aankoopbedrag pas te restitueren als zij weer in bezit zijn van het pakje? Ik heb geen invloed gehad op hoe zij de verzending enz. geregeld hebben, dan ligt het risico toch niet bij mij als klant?einde Quote
Dat klopt wel, want het moet nu over zee, tot die tijd staat het stil.................
Dit herken vanuit mijn eigen bestelling, vorig jaar.
Ik hoop dat je, je centjes terug krijgt.
Succes............
Reactie door timothyenkim op 19-02-2014 20:07
Beste
Wij zijn na enig aandringen toch gecontacteerd geweest door Phonespot. Zij hebben ons de melding gemaakt dat de wettelijke termijn voor de terugbetaling 30 dagen na terugzending bedraagt. Phonespot is naar eigen zeggen een klein bedrijfje en kan de termijn voor de terugbetaling van 2 of 3 dagen na terugzending, zoals andere internetwinkels als Zalando en Bol.com, organisatorisch niet verwerkt krijgen.
Zij hebben mij toen wel beloofd om mijn dossier zo snel als mogelijk te behandelen. Op een week tijd was alles netjes geregeld.
Als het goed is mag het ook gezegd worden
Reactie door stijnb op 18-04-2014 14:57
Beste,
Ik heb een gsm (nokia c5 00) besteld via Phonespot.nl. Omdat ik het wat raar vond dat het toestel met singaporepost verzonden werd, heb ik de webwinkel er eens op nagetrokken. Wat ik hier allemaal lees stelt me niet echt op mijn gemak. Ik heb net een mail ontvangen die stelt dat ik opnieuw contact moet opnemen metphonespot indien mijn gsm niet is aangekomen na 15 dagen voor 12 - 09 - 2014. Die datum is helemaal niet binnen 15 dagen maar pas over 4 maanden. Ik vraag me af of dit een vergissing is of eerder bewust een verkeerde datum wordt opgegeven (en ik me dus echt zorgen moet maken over mijn bestelling). Iemand hetzelfde voor gehad? en iemand toevallig ook goede ervaring met Phonespot?
Reactie door nielsm op 24-04-2014 15:29
Enkele dagen geleden na 6 weken wachten onze Iphone 4S ontvangen. Blijkt hij defect en het is geen nieuwe Iphone maar een refurbished Iphone - losse onderdelen bij elkaar voegen om er een bruikbare telefoon van te maken. Nu heb ik dus geen Apple-garantie. Ik stuur vandaag de telefoon terug en heb al gemaild om aan te geven dat ik het geldbedrag terug wil, vooralsnog geen reactie. Ben benieuwd.
Reactie door hutch op 24-04-2014 19:02
Quote: nielsm schreef op donderdag 24 apr 2014, 15:29: Enkele dagen geleden na 6 weken wachten onze Iphone 4S ontvangen. Blijkt hij defect en het is geen nieuwe Iphone maar een refurbished Iphone - losse onderdelen bij elkaar voegen om er een bruikbare telefoon van te maken. Nu heb ik dus geen Apple-garantie. Ik stuur vandaag de telefoon terug en heb al gemaild om aan te geven dat ik het geldbedrag terug wil, vooralsnog geen reactie. Ben benieuwd.einde Quote
Dit blijkt alweer wat voor een ***'bedrijfje' dit is.
En dacht u werkelijk dat u uw geld terug krijgt.....? Nou, succes/sterkte dan verder.
Trouwens, die Jos S. blijft zich hullen in stilzwijgen.
Zoals al eerder aangegeven klopt er wat niet in zijn voorwaarden. Maar aanpassen?
Nee, uiteraard niet. Zolang er nog steeds personen intrappen, gaat hij maar door met dit soort wanpraktijken.
Reactie door a3vanderberg op 26-04-2014 07:59
Ook ik ben bij Phonespot terecht gekomen via de website van Beslist.nl.
( ook de Hong Kong experience en mooie woorden van Jos S. mogen lezen. Na ruim 15 maanden zit ook ik nog op - een gedeelte - van mijn geld te wachten )
Ik wil nog een stapje verder gaan.
Diverse mensen hebben Beslist.nl op de hoogte gesteld van de oplichtingspraktijken van Jos S.
Ondanks deze waarschuwingen blijft Beslist.nl Phonespot een podium bieden om nieuwe slachtoffers te maken.
Door het negeren van deze talloze waarschuwing - en Phonespot een podium te blijven bieden - maakt Beslist.nl zich medeverantwoordelijk voor deze praktijken.
Heeft Beslist.nl meer oog voor haar kwartaalcijfers dan dat zij dubieuze adverteerders de deur wijst ?
En als Beslist.nl geen podium biedt......is het snel over met de praktijken van Phonespot.
Reactie door jolanda64 op 01-07-2014 07:43
Nou de klachten blijven toch komen, schijnbaar leert phonespot er niet van
Nog erger is dat er niet wordt ingegrepen en zulke bedrijven vrij baan blijven houden en rustig hun gang kunnen gaan.
Dus VARA KASSA werk aan de winkel!
Reactie door jolanda64 op 17-11-2014 16:58
Ik had nu iets vreemd van Phonespot in mijn mailbox vraag me af of dit mag? Ze maken het nu wel erg bont!
--------------------------------------
Geachte Klant,
Wij hebben een actie voor u gemaakt!
Wij hebben de iPhone 6 voor €300,00 als aanbieding.
Uw adres staat al bij ons in het systeem, dus u hoeft deze niet via de website te bestellen.
Wij hebben voor u een iDEAL Link aangemaakt om de betaling af te ronden.
Bij deze hebben wij de iDEAL betaal link aangemaakt voor u.
Het iDEAL retour bedrag is: €300.00
Klik hier om uw iDEAL betaling af te ronden
LET OP:
Als de betaling is voldaan, kunt u het product morgen in huis verwachten!
Alles is geautomatiseerd dus u hoeft helemaal niets meer te doen!
Met vriendelijke groet,
Phonespot.nl
----------------------------------------------------------------------------------
Nou ja zeg wat een brutaliteit!!! Ooit iets besteld, wil niet zeggen dat ik dat nog een keer gaat doen!
Ik heb niet op de ideal geklikt, wie weet betreft het een phishing-e-mail.
Maar email adres en logo enz klopt wel. Ben hier niet over te spreken!
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!