Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Init + geen beeld bij UPC mediabox

Geplaatst door: loesje48 op: 29-12-2009 14:07
Vandaag stond er bij mij ineens "InIt" in het schermpje van de UPC mediabox en ik had geen beeld, waarschijnlijk na een software update. Even op Google gezocht, en dit komt vaker voor. Het standaard antwoord van de UPC klantenservice is schijnbaar dat de kabels niet goed zitten (ik heb niets aangeraakt en kabels raken niet vanzelf los dus dat kon het niet zijn) maar heb ook de oplossing gevonden. Druk de volgende knoppen in op de UPC afstandsbediening: - pijltje omlaag - ok - geef de 3 cijferige plaatscode (te vinden in het boekje van de installatie, pag 31) - ok - ok twee minuten wachten - ok - ok - upc knop indrukken En hij werkt weer! Hoewel dit dus ook gewoon via Google te vinden is, toch nog maar even hier gepost.
Reactie door reinier53 op 29-12-2009 17:24
Was dat soms dit antwoord? : Re: Ik heb een vraag - Televisie / Digitale televisie / On Demand - Productondersteuning / Randapparatuur ... From: "noreply@upc.nl" ... Add to Contacts To: demanreinier@yahoo.com Geachte Dhr. de man, Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden. De storing kan veroorzaakt worden door een poreuze of versleten coaxkabel of door een breuk in de coaxkabel. Hierdoor wordt de kabel vatbaar voor allerlei storingszenders. Elektrische apparaten kunnen de defecte kabel storen. Voor een goed afgeschermde coaxkabel raden wij de kwaliteitsnorm COAX-12 dubbel afgeschermd aan. Deze is te verkrijgen bij alle radio- en televisiezaken. Tevens raden wij u aan om uw televisie eens rechtstreeks aan te sluiten op het eerste aansluitpunt in uw woning. Dit aansluitpunt kan in de meterkast zitten. Dit houdt in dat u uw televisie zonder versterkers, splitters of andere apparatuur (zoals videorecorders) aansluit. Mocht de storing verdwenen zijn, dan ligt het probleem in uw binnenhuisinstallatie. Ook is het mogelijk dat een retourgeschikte versterker het probleem oplost. Door de versterker aan te sluiten komt het signaal duidelijker op de MediaBox binnen. Mocht het niet lukken om met bovenstaand advies de storing op te lossen dan verzoeken wij u om telefonisch contact met ons op te nemen. Onze klantenservice kunt u bereiken op het nummer 0900 15 80 (€ 0,10 per minuut). In de brochure "Eerste hulp bij storingen" kunt u lezen wat de meest voorkomende storingen zijn en hoe u deze zelf gemakkelijk kunt oplossen. Klik op onderstaande link of kopieer deze link naar uw internetbrowser om de brochure te openen. U hebt Acrobat Reader nodig om de brochure te openen en te lezen. http://www.upc.nl/pdf/UPC_EersteHulp.pdf Ga nu naar http://www.upc.nl/televisie/service_support/ voor handige gebruikerstips, downloads en meest gestelde vragen over UPC Digitale Televisie. En dit was mijn vraag ; Al langere tijd heb ik geen mogelijkheid om film on demand te bestellen. Ik heb hierover met het callcenter gebeld (ongeveer een half uur). en na allerlei stekkers uit t stopcontact te hebben getrokken en knoppen ingedrukt te hebben op aangeven van het callcenter, werkt het bestellen van films nog steeds niet. De rest van de digitale mogelijkheden werkt wel (dig.radio / tv guide etc) gewoon. Waarschijnlijk zit het probleem in het inkomend signaal kastje aan de muur(mijn conclusie) Gaarne een snelle oplossing svp.
Reactie door tvrijsewijk op 30-11-2011 15:59
Hey loesje, INIT heeft niks te maken met de kabels, het is inderdaad een update die geinstalleerd moet worden maar het nadeel heirvan is dat de tv op een evrkeerde zender springt. even een kwestie van het juiste kanaal zoeken dus. het kan ook zo: 30sec lang de stroom van de mediabox afhalen, daarna weer terug doen en wacht5en tot INIT (of de tijd, maar dan wel ff mediabox aanzetten) weer op de display verschijnt en dan 10sec lang de upc knop ingedrukt houden op de afstandbediening en taddaaaa!! daar verschijnt het installatiescherm...

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor