Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

incassokosten incassobureau

Geplaatst door: vladja op: 01-05-2010 10:49
G O E D - N I E U W S - O V E R - I N C A S S O K O S T E N TV-uitzending: Recht in de Regio van 30 april 2010 Item over betalen landelijk dagblad: [url=http://www.eerstehulpbijrecht.nl/uitzendinggemist/recht-regio: Kies uitzending 30.04.2010, tijdstip 6.40...[/url: In de uitzending zegt Mr. Frank Visser dat: “Alle Nederlandse kantonrechters hanteren de regel op het ogenblik dat voor een éénmalige aanmaningsbrief door een incassobureau, daarvoor hoef je geen incassokosten te betalen. Incassokosten ben je pas verschuldigd als het incassobureau echt werkzaamheden verricht, die meer omvatten dan 1 of 2 aanmaningen. Zie voor de rest de uitzending. Briefje aan incassobureau met verwijzing naar deze uitzending. Betaal het uitstaande bedrag rechtstreeks aan de schuldeiser en niet aan het incassobureau en laat ook de schuldeiser weten, dat de incassokosten afgehandeld zijn met verwijzing naar deze uitzending. Vladja
Reactie door vanden bosch op 01-05-2010 11:21
Of het echt positief nieuws is, is nog maar de vraag. Als de schuldenaar het niet hoeft te betalen draait de opdrachtgever er voor op. En de opdrachtgever zal dat weer in de prijsstelling doorberekenen. Uiteindelijk betalen we er dan dus allemaal voor.
Reactie door read op 01-05-2010 11:58
Dag vladja, Mijn verwachting is, dat er in de toekomst op deze site heel wat berichten gepost worden, waarin vermeld dat er zogenaamd al minstens 2 aanmaningsbrieven zijn verzonden, die uiteraard door de "wanbetaler" niet zijn ontvangen. Dan krijg je daar met de ******** incassobureau's weer gedonder over. ReadAC.
Reactie door vanden bosch op 01-05-2010 12:12
@read: o maar die heb je allang hoor. Dubieuze debiteurbeheerbureau´s (ook wel; Creditmanagement genoemd) die de rekening sturen en daarna het (bij hun behorende) incassobureau inschakelen met extra kosten en bij hoog en bij laag volhouden dat ze aanmaningen verstuurd hebben (wat ze uiteraard doelbewust nalaten) . En om er gelijk 1 aan de schandpaal te nagelen: Uwnota.nl / CMIB
Reactie door vladja op 01-05-2010 13:06
Quote: read schreef op zaterdag 1 mei 2010, 11:58: Dag vladja, Mijn verwachting is, dat er in de toekomst op deze site heel wat berichten gepost worden, waarin vermeld dat er zogenaamd al minstens 2 aanmaningsbrieven zijn verzonden, die uiteraard door de "wanbetaler" niet zijn ontvangen. Dan krijg je daar met de ******** incassobureau's weer gedonder over. ReadAC.einde Quote Read, Het is nu ook al dat de verzender moet bewijzen dat hij de brief heeft verzonden. Kijk maar naar al die nooit ontvangen opzeggingen als je het niet aangetekend verstuurd hebt. vandenbosch, Of het echt positief nieuws is, is nog maar de vraag. Als de schuldenaar het niet hoeft te betalen draait de opdrachtgever er voor op. En de opdrachtgever zal dat weer in de prijsstelling doorberekenen. Uiteindelijk betalen we er dan dus allemaal voor. Het incassobureau moet dus werkelijk actie ondernemen voor het geld, dat hij voor de incassokosten in rekening brengt. En niet even een standaardbriefje uitdraaien en kassen. Over de prijzen maak ik mij geen zorgen. Met al die vrije incassocowboy-ondernemingen is er genoeg concurrentie. Vladja
Reactie door gratisrijden op 02-05-2010 02:45
Tja je hoeft maar naar de KVK te gaan en je bent binnen 10 minuten baas van je eigen inkassobureau. Er zijn geen eisen waaraan je moet voldoen. Ik verbaas me al langer over deze praktijken en vraag me af waarmee het ooit is begonnen dat mensen zomaar gaan betalen als zulke parasitaire bureautjes dat verlangen. Het is triest dat we een schoolsysteem hebben, waarin mensen nieteens hun rechten worden geleerd.
Reactie door incassogoed op 02-06-2010 19:45
Beste Vladja, Het is helemaal geen goed nieuws dat de schuldenaar de kosten niet hoeft te betalen. Hoe denk je over een zelfstandig ondernemer die diensten en/of producten heeft geleverd (lees: kosten gemaakt) en zijn facturen niet betaald krijgt? Hoe is het met die Webdesigner die vele uren werk heeft verricht en zijn/haar arbeid niet betaald krijgt? Kun je tegen je huurbaas zeggen: Sorry, mijn klant heeft mij niet betaald, dus kan ik de huur niet betalen. Ik lease wel een dure auto, maar ik kan het niet betalen. Als ik nu heel veel schulden maak, word ik wel door de overheid geholpen. Want dan worden mijn schulden wel kwijtgescholden. Leuk he Vladja. Lijkt mij een goed idee aan het einde van de maand, als het salaris niet uitbetaald kan worden, omdat de klanten zo onfatsoenlijk zijn. Is het wel eens in je opgekomen dat wanneer bedrijven en consumenten allemaal netjes de facturen betalen, er helemaal geen incassobureaus hoeven te zijn? Dat deze bureaus helemaal niets kunnen verdienen omdat er geen vraag naar deze vorm van dienstverlening is? Moeten wij met z'n alle niet van "het zielige debiteurtje" gevoel af? Het begint bij normen en waarde. Ik, als klant neem een product of dienst af. Ik als klant, krijg een factuur. Ik als klant, betaal deze factuur fatsoenlijk. Dus niet: Betaal geen incassokosten, of betaal rechtstreeks aan de eiser. Betaal op tijd!!!!! Dan heb je geen last van incassobureaus en deurwaarderskantoren. Betaal je niet? Wees dan consequent!!!!!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor