Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

HUUR NIET BIJ HERTZ

Geplaatst door: robi2 op: 30-12-2010 12:55
eind september huurden wij voor een weekje spanje per internet (en betaald met I-Deal) een auto bij Hertz. Ons vliegtuig had vertraging. Nog op Schiphol hierover contact opgenomen met de Hertz-balie. Die belden voor ons het call-centre, konden niets voor ons doen, we moesten maar met Hertz Alicante bellen (lekker duur). Dit gedaan (ze spreken zeer slecht engels!) en, lang verhaal kort, wij kwamen buiten hun kantooruren(?! internationaal bedrijf) aan. Ze zijn niet bereid om de reeds betaalde auto klaar te zetten, papieren en sleutels aan de info-balie af te geven. Nee, tegen bijbetaling van 30 euro zou er wel iemand kunnen komen. Afzetterij maar wat moet je op dat moment. Dus accoord. Ik zou nog worden gebeld...niet dus. tegen drie uur "s nachts geland in Alicante blijken diverse autoverhuurbedrijven open, Hertz Balie gesloten en niemand van Hertz aanwezig. Met veel kosten en moeite naar ons vakantieadres (ca. 100 km van Alicante) gereisd. Volgende dag bellen, vlakbij zit een Hertz depot maar die hebben allen hele dure auto"s en service aan ons....hoe schrijf je dat. Dus weer met de nodige tijd en kosten naar het vliegveld om dan eindelijk de huurauto op te halen (weg eerste vakantiedag!). Thuisgekomen onmiddelijk klacht ingediend. Hertz reageert gewoon niet. Na een aantal mails dan maar eens gebeld: zaak is in behandeling. Uiteindelijk na 1,5 maand een brief (cut and paste, slecht lopende zinnen) waarin Hertz toegeeft, dat ze fout waren. Oplossing: ik krijg geen restitutie of vergoeding van mij n kosten maar een tegoedbon van 75US$ , die is uisluitend door mij persoonlijk te gebruiken, kan niet worden gebruikt voor internetboekingen en is beperkt (een jaar) geldig. Dus, als ik niet binnnen een jaar hoogstpersoonlijk van Hertz een auto huur (alsof je daar nog zin in hebt!) dan kan je als klant met de doorstane ellende en gemaakte kosten de pot op! Ik adviseer dan ook om -zeker niet voor vertrek - een auto bij Hertz te huren want klantenservice staat niet in hun woordenboek.
Reactie door timfelix op 30-12-2010 19:18
Dus.... Als jij iets gereserveerd hebt bij een winkel, maar door een file te laat komt is het de schuld van de winkelier dat hij niet langer open is? Naar mijn inzien is niet Hertz fout, maar de vliegmaatschappij. Dus lijkt me een logische stap dat je restitutie aanvraagt bij de vliegmaatschappij.
Reactie door robi2 op 31-12-2010 13:07
nee. de vergelijking gaat niet op. er was contact opgenomen met Hertz dat wij later zouden komen en afgesproken (tegen betaling van een zgn. off-hours-charge) dat er iemand aanwezig zou zijn. Hertz geeft ook schriftelijk toe, dat zij fout gehandeld hebben (maar willen vervolgens de schade niet vergoeden). als je die winkelier dus even vanuit je file belt en hij zegt ik wacht wel op u.....

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor