Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

HTC

Geplaatst door: mark bisselink op: 03-02-2012 02:20
Beste Redactie, Sinds september dit jaar heb ik problemen met mijn telefoon de HTC Desire HD. Sinds dien heb ik voor 119.80 euro gebeld met de helpdesk van Vodafone, HTC, Cisco en Ziggo. Allen verwijzen elkaar aan elkaar door. Tevens heb ik meerdere rekeningen ontvangen voor vervoerskosten die allemaal “vergoed” zouden worden, maar gemakshalve is dat tot op heden ook niet gebeurd. Het verhaal: In september deed mijn telefoon het niet meer. De aan en uitknop was defect en de volumeknop aan de zijkant. Ik bel met HTC en die zeggen dat ik het vervolgens zonder problemen op kan sturen. Vervolgens meld zich iemand van de pakket service, ik geef de telefoon mee en vervolgens beland de telefoon dan bij Dynafix. Die sturen zonder mij te bellen of HTC te informeren een factuur van honderden euro’s. Vervolgens bel ik met Dynafix dat ik de schade die zij constateren niet de schade is die ik aangemeld heb en niet de schade die ik gemeld heb bij het transportbedrijf. Na weken en maanden onderhandelen, zonder een telefoon als eigenaar van een bedrijf blijf ik rekeningen ontvangen van Dynafix. De telefoon is gegijzeld. Betalen of geen telefoon dat was de deal, veel mensen hebben deze keuze niet, maar ik had het geluk om een ander toestel te kunnen gebruiken maar zonder de email functies en wifi functies / internet, waardoor ik een abonnement heb voor 50 euro per maand. Na weken onderhandelen met Dynafix, en enorm slecht behandeld te worden, zinsnede als: “U moet gewoon betalen!!”, “U levert een kapot apparaat aan, zonder betalen doen wij niets.”, “U weet gewoon niet waar u het over heeft.” En de mooiste “Meneer u moet dankbaar zijn als wij welwillend zouden zijn om u uw kapotte toestel terug te leveren, maar dan dient u nog de vervoerskosten te betalen.” Na 2 dagen onderhandelen gaf de teamleider van Dynafix aan dat ik kon lullen als brugman, maar dat ze het toestel al teruggezonden hadden, terwijl ik met haar aan de telefoon zat. Vervolgens kon ik naar het postkantoor, om mijn eigen telefoon met meer schade dan het had voor verzenden op te halen voor 35.70 euro. Die moest ik betalen. Dit zou direct terug betaald worden, daar wacht ik nog steeds op. Na meerdere mails, bleek dat er vervoersschade was geleden aan het toestel. Zelf geven ze aan dat dit niet het geval is, maar dat ik toevallig een medewerker aan de lijn kreeg die dit bevestigde. Dit geeft de geloofwaardigheid van dit bedrijf goed weer. Mensen halen uw spullen op met kleine schade, het vervoersbedrijf maakt schade en ik moet betalen. Naar vele telefoontjes verder met veel hoopvolle berichtgeving en slechte afspraken hebben ze uiteindelijk fout bekend, en mijn toestel gerepareerd. Tenminste dat zeggen ze. Hier heb ik ook 2 dagen vrij voor moeten nemen omdat men de eerste dag niet op kwam dagen. Nu heb ik een HTC Desire HD, waar ik 50 euro in de maand voor betaal, die niet op wifi kan, geen email kan ontvangen en waarvan de helpdesk aangeeft het inmiddels 3 weken aan het onderzoeken is. Ik denk dat ze me gewoon lopen te fucken. Ze denken, een klant die veel klaagt krijgt kut behandeling. Ik wil gewoon vergoed worden voor de maanden dat ik geen gebruik heb kunnen maken van de diensten die HTC Desire HD bied en de telefoonkosten, verzendkosten etc. Vervolgens heb ik wederom mijn toestel toegezonden, en kreeg ik het weer terug, zonder accu, terwijl de ophaaldienst meldde dat ik deze er in moest laten zitten. Dit is een belachelijke v
Reactie door ultraglide1998 op 03-02-2012 09:43
Een bekend verhaal. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt bij een medion PC. Helaas ben je aan de gijzeling overgelevert. In uw verhaal mis ik de relevantie met Ziggo , Vodafone en Cisco.
Reactie door redacteur op 06-02-2012 15:38
Dit topic wordt gesloten. Het is geen Tip en derhalve in de verkeerde rubriek geplaatst. Redactie

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!