Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

hotelkamerveiling.nl waarschuwing

Geplaatst door: klimsie op: 01-04-2010 22:33
L.S., ik wil jullie erop attent maken dat op hotelkamerveiling er meerdere nepaccounts actief zijn om de prijzen op te drijven. Het lijkt mij dat dit misleidend is. De kamers worden aangeboden bij de 1 euro veiling en er is constant een startbod van rond de 25 euro door zelfde accounts. Ook lijken ze met de tijd te sjoemelen. Mvg, Kim Schouwstra
Reactie door dana1981 op 18-05-2010 17:49
Hoi Kim, Niet alleen dat, wat al kwalijk genoeg is! De bonnen die worden aangeboden zijn bijna niet in te wisselen. 50% van de keren lukt het mensen niet om binnen geldigheidsduur van de bon, de bon in te wisselen. Het hotel bedenkt allerlei excusen waarom het niet in te wisselen valt. Deze worden overigens in geen enkele voorwaarde genoemd. Denk aan: 1. Beperkte beschikbaarheid op zaterdag in de voorwaarden. Terwijl je wilt boeken op zondag! 2. Alle dagen melden dat er maar een beperkt aantal kamers voor hotelkamerveiling gasten is. En dat terwijl in de voorwaarden alleen wordt gesproken over beperkte beschikbaarheid op zaterdag! En ook niet wordt gesproken over een maximaal aantal kamers voor bonhouders. 3. In de voorwaarden van hotelkamerveiling staat dat de klant niet gehinderd mag worden met de boeking. Dat worden vele mensen wel! De bonnen verliezen hun waarde, en hotelkamerveiling hun draagkracht. Hotels harken geld binnen met deze bonnen, die vervolgens bijna niet inwisselbaar zijn. Je hebt betaald voor een dienst (bon), juridisch klopt dit niet. Google maar eens op internet. Je ziet steeds meer klachten. Ik heb een klacht ingediend bij landgoed Avegoor en bij hotelkamerveiling. Ik schroom niet op naar de geschillencommissie te stappen. Schandalig! Dana
Reactie door weideclan op 15-06-2010 22:42
veel voorkomende namen van nepaccounts zijn senora47, h huisman, softly07 en velen anderen. Wat opvalt is dat, ongeacht de duur van de veiling er in dezelfde seconde dat jij biedt een ander precies een euro hoger biedt. Dit heb ik alleen vanavond al geconstateerd bij 7 namen. Let hier dus op. Is dit niet doordordinaire oplichting?
Reactie door tn.romein.nl op 04-07-2010 20:38
Allemaal onzin, wij zijn al drie keer met volle tevredenheid naar een viersterren hotel geweest, zeg nu zelf , voor 25 euro inclusief administratiekosten een hotel met ontbijt, wie heeft het niet zeuren, gewoon goed opletten
Reactie door theoli op 11-07-2010 09:43
Ik heb ook een aanmerking op Hotelkamerveiling ,na een zeer vervelende ervaring met Restaurant/Hotelschip Prinses Maxima had ik een commentaar geplaatst. Tot mijn verbazing was dat de volgende dag verwijderd. Na het sturen van een e-mail waarin ik om opheldering gevraagd heb nooit meer iets vernomen. Maar ook deze gewonnen veiling uit mijn geschiedenis verwijderd zodat ik niet meer kan reageren!??? Blijkbaar mag je alleen positieve reacties geven,had ik ook liever gedaan want dit afgebroken verblijf heeft me wel €52.- en een onnodige reis naar Rotterdam en later terug naar Lelystad gekost.
Reactie door yvonnespaan op 31-07-2010 15:37
Wij hebben bij hotelkamerveiling.nl 3 waardebonnen geveild voor een week verblijf in een hotel (met ontbijt en dinerbuffet) aan de spaanse kust. Dit is te boeken in diverse hotels. Er kan alleen online gereserveerd worden. Er wordt echter steeds online aangegeven dat er geen beschikbaarheid is in juli, augustus, september en oktober. En dit terwijl de bonnen tot 9 oktober geldig zijn. Ons plan was om te reserveren voor september, maar zo te zien wordt dit een probleem en hebben wij betaald voor niets. Dan zou je denken dat alle hotels volgeboekt zijn, maar toch wordt nog steeds hetzelfde arrangement geveild (laatste controle vandaag, 31 juli). En dat is des te erg, want dit betekent dat men geld aan het binnenhalen is door mensen te laten betalen voor iets wat niet geleverd kan worden.
Reactie door gerri op 05-08-2010 11:09
Waarschuwing hotelkamerveiling.nl. Ook ik heb een zeer vervelende ervaring gehad met hotelkamerveiling.nl. Ik heb betaald voor een hotelarrangement in Belgie voor 128 euro. Dat geld ben ik dus kwijt. Het hotel heeft de samenwerking met hotelkamerveiling opgezegd en wil mijn geldige bon niet verzilveren. Daar sta je dan met je goed gedrag! Ik doe nooit meer mee met dit soort veilingen! Gerri
Reactie door brouwershaven op 12-02-2011 17:48
Ik heb meerdere waardebonnen van hotelkamerveiling. hierbij let ik goed op de voorwaarden, zoals wanneer boekbaar, vanaf wanneer (sommige maximaal vijf dagen van tevoren) en bij welke hotels (bij sommige waardebonnen heeft hotelkamerveiling aangegeven dat je bij meerdere hotels van desbetreffende keten kan boeken). Echter probeer sinds vorige week een waardebon te verzilveren waarop stond te boeken in alle EHP hotels, maar dit blijkt niet mogelijk te zijn. Heb hierover al twee maal hotelkamerveiling gemaild,maar deze blijven volhouden enkel in één hotel te boeken (geen keuze meer dus). Dit terwijl er expliciet staat op de door hun geleverde waardebon dat dit wel de mogelijkheid is. Tevens kom ik er zojuist achter dat, terwijl er op de waardebon staat direct boekbaar, en dus niet bv een 'maximaal vijf of tien dagen van tevoren' dit als je de waardebon wilt verzilveren wel ineens een voorwaarde is. Schandalig, en hotelkamerveiling blijft qua reactie een 'bandje' afspelen.
Reactie door thos op 21-03-2011 19:31
En weer een mogelijk slachtoffer. Vroeger als men in een herberg ging overnachten werd je 's nachts bestolen door de herbergier. Dit zijn echter moderne tijden en die brengen modernere wijzen om je op te lichten voort. Je veilt iets, bijvoorbeeld een overnachting, en als men die tracht te boeken zeg je dat je geen kamers beschikbaar hebt. Geld binnen en geen last van de gasten. Tip koop een bouwval, of nog goedkoper verzin een site en biedt kamers aan op hotelkamerveilingen, vervolgens laat je weten dat je geen kamers beschikbaar hebt, wat ironisch genoeg dan ook nog waar is. Ik heb een klacht ingediend bij van der valk in maastricht en laat nog weten hoe ze dit gaan oplossen
Reactie door pliem op 27-03-2011 10:38
ik wou even laten weten dat we nu 2 keer een voucher geveild hebben bij hotelkamerveiling voor 24 en 25 euro. Die hebben we heel makkelijk kunnen verzilveren die eerst door het hotel zelf te bellen op zaterdagmorgen en we konden diezelfde dag terecht in Oostende mooi hotel en geen goed ontbijt. idem dito afgelopen weekend in kortrijk die hebben we online geboekt in februari en ook weer een prachtig hotel allebei van de sandton groep. In april gaan we naar kamperduinen ook al in oktober geveild en geboekt . Dus ik wil maar laten weten dat het niet alleen maar kommer en kwel is
Reactie door lennyrutjens op 28-05-2011 09:45
Sinds maart ben ik ook "actief" met bieden en innen. Wij zijn erg enthousiast ! Inmiddels al 2 overnachtingen ( Wageningen / Lekkerkerk) geïncasseerd.1 Bon zelfs cadeau gegeven. Als koper moet je weel reëel zijn. Er zijn natuurlijk risico's van beperkte beschikbaarheid,..maar daar staat de gunstige prijs tegenover ! Wil je geen risico.., dan boek je via de reguliere sites en betaal je de reguliere prijs ! Hotelkamerveiling biedt kamers tegen "dump" prijzen , als consument bepaal je zelf of je de risico's van beperkte beschikbaarheid ( en daarmee laten verlopen van je bon) en de kosten van "no show" zelf. Er zijn ook hotels die hun kalender ruim van te voren beschikbaar stellen. Zo hebben wij nu al geboekt voor 29-07, 2 kamers Heerenveen.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!