Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hotelbonnen nauwelijks in te leveren Hotelkamerveiling.nl

Geplaatst door: simonpostma op: 12-04-2011 22:30
Mijn ervaring met Hotelkamerveiling.nl wordt met de dag slechter. Vouchers zijn niet of nauwelijks in te leveren en spookaccounts plaatsen verdacht veel biedingen. Omdat ik hier meer van wilde weten ben ik de komende tijd hotelkamerveiling.nl beter in de gaten gaan houden en heb wat uitzoekwerk gedaan. Ook naar aanleiding van enkele klachten op internet. Vouchers zijn nauwelijks in te leveren: Ik kocht enkele vouchers voornamelijk ook ter test. Deze vouchers zijn inderdaad erg moeilijk dan wel niet in te leveren. Hotels lopen continu te schuiven met hoteldata waarop gereserveerd zou kunnen worden. Er zijn ook een hoop hotels die alle dagen op "rood" zetten, er kan dan NIET geboekt worden. Hotels sjoemelen letterlijk met de voorwaarden die gesteld worden. Er zijn nepaccounts actief: Ik heb meegedaan met een hoop biedingen op Hotelkamerveiling.nl en het is mij ook opgevallen dat er inderdaad sprake is van nepaccounts. Deze nepaccounts drijven de biedprijzen kunstmatig op. Vooral door van 1 euro ineens naar 25 euro te gaan. De klantenservice van hotelkamerveiling.nl doet hier niets aan. Het enige wat je als bericht steeds op klachten terugkrijgt is: "... is een gewaardeerd klant van ons, die geregeld biedingen uitbrengt op onze website. Wij zien geen enkele aanleiding om betreffende persoon te weren van Hotelkamerveiling.nl" Bij 1 nepaccount vertoonde Hotelkamerveiling.nl wel heel verdacht gedrag. Het nepaccount is na de melding, maar na bovenstaand bericht nooit meer verschenen op Hotelkamerveiling.nl. Een van de meest opvallende nepaccounts is die met de naam "senora" in de naam. Er zeg nou zelf, niemand gaat ineens van 1 euro naar 25 euro met bieden, dan zou betreffende persoon zichzelf in de vingers snijden, iedereen wil toch een lag bod? De familie Stekelenburg (oprichters van Hotelkamerveiling.nl) moet zich nog maar eens flink achter de oren krabbelen. Het riekt hier naar bedrog... en flinke addertjes onder het gras.
Reactie door jkoops op 14-04-2011 12:44
Ik heb een aantal keren mijn hotelkamerbonnen gebruikt bij enkele Fischer hotels. Geen enkel probleem om ze in te wisselen. Wel natuurlijk van te voren melden dat je een waardebon hebt !!!!
Reactie door mickey 1991 op 14-04-2011 16:15
Ik heb inmiddels 2 hotelvouchers van Fischer hotels in mijn bezit van vakantieveilingen, maar nog niet gebruikt. Ben dus benieuwd of ik ook problemen hiermee ga krijgen om ze in te wisselen. Die "opgeklopte" biedingen zijn mij ook opgevallen en haak dan onmiddellijk af. Lijkt mij het beste om te doen.
Reactie door villadorina op 14-04-2011 19:23
toevallig ? vandaag mail gestuurd naar hotelkamerveiling, ik heb een bon voor Tulip Inn de Veluwe, die verloopt 08 mei a.s. - boeken is onmogelijk want het hotel zit vol april en mei .............. ben vorig jaar ook al bezig geweest om bij hen te boeken - altijd vol ........... ben benieuwd wat de reaktie van hotelkamerveiling is, of zij iets kunnen afspreken met Tulipp In - want mijn volgende bon voor dit hotel verloopt 10 juli ! Heb 2 x bon ingewisseld bij hotel in Rhenen naast Ouwehands Dierenpark, die heb ik uiteindelijk wanhopig gebeld omdat op hun "reguliere" boekingssite wel plek was, ze hebben toen heel symphatiek gezorgd dat we terecht konden. Al met al ben ik ook behoorlijk afgeknapt, 5 dagen vantevoren boeken vind ik ook lastig want ik moet eerst met iemand afspreken, dan heb je data "geprikt" blijkt zo'n hotel nooit ruimte te hebben............Hollandse Gastvrijheid ? ik snap het ook wel weer, slechte tijden, dus als je een eurootje kunt verdienen, dan liefst zoveel mogelijk, maar klantvriendelijk naar "veilinggasten" is het niet. Wat het ineens veel hoger bieden.......erger ik me ook aan - nodeloze prijsopdrijving dit gebeurt ook op vakantieveiling daar ik zie weleens sauna aanbiedingen weggaan die duurder uitvallen dan gewoon bij de kassa v.d. sauna, en inderdaad om aan het begin v.d. bieding de prijs op te drijven, dat is snijden in eigen vlees....
Reactie door supporthkv op 15-04-2011 10:22
Beste Simon Postma, Wij betreuren het dat u slechte ervaringen heeft met onze website. Graag willen wij reageren op uw klachten en onduidelijkheden. Op dit moment hebben wij een aanbod van honderden hotelarrangementen. Bij een aantal van deze hotels is het lastig een reservering te plaatsen in verband met beperkte beschikbaarheid door toenemende drukte in het voorjaar. Uiteraard vinden wij dit net als u erg vervelend, omdat wij absoluut geen baat hebben bij ontevreden klanten. Er wordt dan ook hard gewerkt aan een passende oplossing. De door u opgegeven omschrijving van het bod dat ineens met €25,- verhoogd werd, klinkt als een maximaal ingesteld bod. Een aantal van onze trouwe gebruikers maakten hier regelmatig gebruik van. Omdat dit voor ergernis zorgde bij andere gebruikers, hebben wij besloten deze functie te verwijderen. Wij hopen dat uw vragen en onduidelijkheden beantwoord zijn. Mocht dit niet het geval zijn, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen via 0900-4584357.(U kunt vragen naar Cindy van de klantenservice). Met vriendelijke groet, Hotelkamerveiling.nl
Reactie door hunk op 15-04-2011 15:17
Op www.hotelspecials.nl zijn vaak veel betere en goedkopere aanbiedingen van hotels te vinden, wij maken daar al enkele jaren naar volle tevredenheid gebruik van.
Reactie door inekedames op 24-04-2011 20:12
Zelf heb ik al heel wat bonnen "gewonnen", maar ben inmiddels gestopt met bieden, omdat er inderdaad nepaccounts zijn, die de prijzen opdrijven, zodat het niet echt leuk meer is.(waarschijnlijk personeel van het betref. hotel) Maar het ergste is toch wel, dat je vaak als een soort bedelaar moet smeken of er nog plaats is. Héél irritant en niet echt klantvriendelijk. Op hun sites is alles dan nog te boeken, maar op de site voor hotelkamerveiling klanten is maanden van tevoren alles al rood. Zoals Hotel Tulip Inn in Beekbergen. Dat is gewoon nooit te boeken. Schande en misschien kan Kassa hier eens een uitzending aan besteden om mensen te waarschuwen?
Reactie door bazzra op 17-08-2011 20:10
Ook ik heb een bon van hotelkamerveilingen. Ben al lang bezig om te boeken bij hotel paviljoen in Rhenen. Dat dit nooit lukt zal niemand verrassen, echter als ik voor nog een luxere kamer ga (bij betalen 20 euro) kan het ineens wel. Dit is een kamer met een tweepersoons bed, terwijl bij ons luxe is twee 1 persoonsbedden. PURE OPLICHTING en nooit niet meer bieden op hotelkamerveiling.nl
Reactie door floortje2012 op 07-01-2012 20:05
Helaas heb is mijn bon voor een Van der Valk Hotel in Leiden vervallen. Ik kon geen kamer boeken, het was niet mogelijk. Alleen op een zondag per mand. :-( Nu zit ik nog met 2 bonnen voor Van der Valk in Houten (Utrecht), ook hier: geen boeking mogelijk, en een bon voor Van der Valk in Maastricht, ook hier geen boeking mogelijk en 5 dagen Duitsland, ook nog geen boeking mogelijk. Maar op de website bij Van der Valk wel. Ik weet nu niet meer verder.
Reactie door ton1950 op 02-03-2012 22:26
HKV is gewoon veranderd. In het begin was het bedrijf beslist klantvriendelijk. HKV was telefonisch bereikbaar, je werd correct te woord gestaan en vooral: men dacht mee aan een oplossing. Die tijd hebben we gehad. HKV gaat gebukt en misschien ook wel onder aan haar eigen succes. Nu is men nauwelijks meer telefonsich bereikbaar en moet je per mail contact opnemen waarna je een digitaal voorgekauwd antwoord gepapegaaid krijgt! Het motief is steeds "om technische en administratieve redenen" en men vindt het ook nog eens spijtig "helaas", maar men bedoelt natuurlijk "helaas pindakaas". Gelukkig bestaan er tegenwoordig meerdere en meer klantvriendelijke alternatieven voor HKV !!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!