Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Help!!! de leveringsdatum wordt steeds maar uitgesteld.

Geplaatst door: read op: 02-04-2010 20:39
@@@ In de rubriek Vraag@Beantwoord wordt nogal eens gemeld, dat de leveringsdatum van meubels steeds maar wordt uitgesteld. De vraag is dan: wat zijn in zo'n geval de rechten van de consument/koper? TIP Wanneer de levertijd wordt overschreden, dan krijgt de ondernemer (die is aangesloten bij het CBW) in eerste instantie een nadere termijn om alsnog te leveren. Dit is maximaal een maand. Mocht de ondernemer de bestelling dan nog niet afgeleverd hebben, dan mag je de bestelling kosteloos annuleren of een schadevergoeding vragen. Er moet dan echter wel sprake zijn van financiele schade als gevolg van het uitblijven van de levering, bijvoorbeeld een uitgestelde verhuizing (extra huur) of de huur van een noodkeuken. ReadAC.
Reactie door sonjaatje op 02-04-2010 21:22
Goed dat ik het weet in afwachting van mijn nieuwe bank :-)
Reactie door grootvader op 03-04-2010 12:16
Bovendien mag de consument bij de koop altijd afwijken van wat kennelijk door de/een verkoper word bedongen en zo'n aanvulling ook op de nota laten vermelden zoals een fatale leverdatum !! Dus, U stelt de datum vast waarin uiterlijk geleverd moet zijn en bij overschrijding van die door u genoemde en bevestigde termijn (op die nota)de overeenkomst zonder kosten geannuleerd wordt Overigens is een aanbetaling niet verplicht! De Vrije Vogel
Reactie door birdies op 05-04-2010 20:40
..........of de huur van een noodkeuken.......... Wat heeft dit met een uitgestelde levering van meubels te maken?

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!