Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

GSM kopen/ abonnement afsluiten in winkel van provider

Geplaatst door: tdehond op: 02-06-2012 12:52
Aanschaf mobieltje + bijbehorend abonnement Mijn voorkeur gaat uit naar kopen bij een winkel van een provider. Dat scheelt mij de irritatie bij koop op afstand bij providers. Dan kan ik bij de verkoper terecht als er iets met het toestel mis is.
Reactie door tot15karakters op 03-06-2012 12:51
U had dit beter onder vragen kunnen stellen want dit is geen TIP. Maar ik zou liever los kopen. Dus een simkaart die meestal veel goedkoper is, zowel prepaid als met abonnement. Daarnaast een simlockvrije telefoon en dan kun je altijd een nieuw toestel halen als defect want reparatie is meestal duurder dan aanschafprijs. De service van bijgeleverde toestellen is meestal veel beloven en wegens waterschade afwijzen dus geloof niet teveel in de beloofde en vaak dure extra te betalen garantie voorwaarden.
Reactie door tdehond op 03-06-2012 18:24
Deze tip is bedoeld als alternatief voor de mensen die online een duur abonnement in combinatie met een gratis gsm kopen. Net als u koop ik liever zelf een nieuwe gsm. Ik doe dit in combinatie met een goedkoop sim only abonnement. Ik heb dan thuis al gekozen voor de provider waar ik het abonnement af sluit. Quote: tot15karakters schreef op zondag 3 jun 2012, 12:51: U had dit beter onder vragen kunnen stellen want dit is geen TIP. Maar ik zou liever los kopen. Dus een simkaart die meestal veel goedkoper is, zowel prepaid als met abonnement. Daarnaast een simlockvrije telefoon en dan kun je altijd een nieuw toestel halen als defect want reparatie is meestal duurder dan aanschafprijs. De service van bijgeleverde toestellen is meestal veel beloven en wegens waterschade afwijzen dus geloof niet teveel in de beloofde en vaak dure extra te betalen garantie voorwaarden. einde Quote
Reactie door juani op 05-06-2012 13:07
Quote: tdehond schreef op zaterdag 2 jun 2012, 12:52: Aanschaf mobieltje + bijbehorend abonnement Mijn voorkeur gaat uit naar kopen bij een winkel van een provider. Dat scheelt mij de irritatie bij koop op afstand bij providers. Dan kan ik bij de verkoper terecht als er iets met het toestel mis is.einde Quote Dit is echt de allerslechtse tip die ik ooit gelezen heb. Op internet kopen is in (bijna) alle gevallen veel goedkoper!
Reactie door sreglov op 05-06-2012 13:24
Quote: juani schreef op dinsdag 5 jun 2012, 13:07: [Op internet kopen is in (bijna) alle gevallen veel goedkoper!einde Quote Het loon zeker om online te shoppen. Ik heb net een nieuw abonnement voor nog geen 17 euro per maand (2jr), genoeg belmin, sms en een snelle telefoon (LG Optimus 2x speed). Providers "dumpen" hun oudere telefoons vaak met 24 maand korting. Ik heb een goede service gekregen en ben nochtans er tevreden. Prijzen in de winkel zijn hoog, ik heb er een hekel aan al ik een GSM winkel (of wat voor electronicawinkel) binnenloop en meteen wordt bevraagd. Ik mijd deze winkels liever.
Reactie door tdehond op 05-06-2012 13:25
Mijn tip is meer gericht op de kwaliteit van de service als de prijs van mobieltje/abonnement. Zo heb ik in het verleden 2 x meteen een nieuw mobieltje gekregen in de winkel van de provider omdat het mobiel niet naar behoren werkte vlak na aankoop. 1 x zelfs een nieuw toestel toen provider de unlock code niet kon verwijderen ( in de winkel). Quote: juani schreef op dinsdag 5 jun 2012, 13:07: Quote: tdehond schreef op zaterdag 2 jun 2012, 12:52: Aanschaf mobieltje + bijbehorend abonnement Mijn voorkeur gaat uit naar kopen bij een winkel van een provider. Dat scheelt mij de irritatie bij koop op afstand bij providers. Dan kan ik bij de verkoper terecht als er iets met het toestel mis is.einde Quote Dit is echt de allerslechtse tip die ik ooit gelezen heb. Op internet kopen is in (bijna) alle gevallen veel goedkoper!einde Quote
Reactie door jeanne388 op 05-06-2012 13:38
Ik heb pas mijn abonnement verlengd, bij een smartphone winkel en bij mijn 'oude' provider. Ik had een verlengingsaanbod gekregen van deze provider en de bijbetaling van het toestel was € 130,00 hoger dan die bij de smartphone winkel. Over beloning trouwe klant gesproken. Voorwaarden waren gelijk. Waar ik hem nu verlengd heb is ook een normale fysieke winkel. Dus weet waar je koopt...
Reactie door tucker op 05-06-2012 13:55
Onbegrijpelijk dat deze "tip" geplaatst is! Niet alleen is het bij de gsm winkels van de diverse providers een stuk duurder dan in een webshop, maar de providers zetten tot overmaat van ramp ook nog eens hun eigen software op de telefoons (het zogenaamde "branding") waardoor je software updates niet alleen later krijgt dan unbranded toestellen maar het zorgt er ook voor dat sommige andere software soms niet of niet goed gebruikt kan worden.Het beste is ervoor te zorgen dat je een unbranded en unlocked toestel krijgt, ook i.v.m. eventuele verkoop als je een ander toestel neemt.
Reactie door tucker op 05-06-2012 14:00
En wat de service betreft: veel merken hebben een Service Point dat in heel veel steden op meerdere plaatsen gevestigd is. Zo is voor o.a. Nokia en Samsung de Phone House het aangewezen service point, bij alle vestigingen kan je terecht voor service als je een probleem hebt. Als men het in de winkel kan verhelpen is deze service gratis.
Reactie door wimmi20 op 05-06-2012 14:22
Bij die Duitse grutter is momenteel een smartphone te koop voor 99 euro. Dat is zo'n alleskunner. Lang garantie, en je koopt hem in een winkel. Ik noem maar een voorbeeld. Dan klop je bij koekel in : goedkope simkaart. Ik beloof je dat je daar abonnementen vindt van bekende providers die goedkoper zijn dan bij de provider zelf. Deze abonnementen worden aangeboden door bedrijfjes die vaak eigendom zijn van die grote providers. Zo verkopen die hun produkt goedkoper via een achterdeurtje. Ikzelf heb 120 belminuten en onbeperkt internet voor 7.50, bij een grote provider. Voor de hijgers : dit abonnementje wordt niet meer aangeboden. Wat de zgn tip betreft :TS tdehond vertelt alleen maar wat hij/zij denkt, waarom dit een tip wordt genoemd ?
Reactie door tdehond op 05-06-2012 20:23
Als ik u goed begrijp koopt u de gsm in een winkel. Uw voorkeur gaat ernaar uit om hem niet in de winkel van een provider te kopen. Ik zal dat zeker meenemen in mijn overwegingen als ik een nieuwe gsm koop. U vindt mijn tip slecht. Dat is uw goed recht. Ik waardeer de onderbouwing. Hopelijk is de service van de grootgrutter goed als er wat aan de smartphone mankeert. Quote: wimmi20 schreef op dinsdag 5 jun 2012, 14:22: Bij die Duitse grutter is momenteel een smartphone te koop voor 99 euro. Dat is zo'n alleskunner. Lang garantie, en je koopt hem in een winkel. Ik noem maar een voorbeeld. Dan klop je bij koekel in : goedkope simkaart. Ik beloof je dat je daar abonnementen vindt van bekende providers die goedkoper zijn dan bij de provider zelf. Deze abonnementen worden aangeboden door bedrijfjes die vaak eigendom zijn van die grote providers. Zo verkopen die hun produkt goedkoper via een achterdeurtje. Ikzelf heb 120 belminuten en onbeperkt internet voor 7.50, bij een grote provider. Voor de hijgers : dit abonnementje wordt niet meer aangeboden. Wat de zgn tip betreft :TS tdehond vertelt alleen maar wat hij/zij denkt, waarom dit een tip wordt genoemd ?einde Quote
Reactie door josbekhuis op 08-06-2012 12:08
heeft iemand ook ervaring met een ALDI smartphone? ik wel!! en namelijk heel GOED. ONLANGS een WOLFGANG smartphone...... (WHAT IS IN A NAME) gekocht. met een aldi startpakket (met simkaart) bellen...13 cent/min....sms 4 cent de dag ervoor was er een TEST op tv. de Wolfgang kwam als beste uit de bus. de andere waren heel bekende merken deze werkt goed. aldi verkoopt goede dingen, zeker in prijs/kwaliteit verhouding

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!