Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

govolo.nl

Geplaatst door: audrey02 op: 18-05-2011 10:53
Ik heb afgelopen zaterdag een ticket geboekt bij govolo.nl voor een trip van copenhagen naar amsterdam. Alles leek in orde totdat ik twee dagen later een mail terug krijg. Ze hadden mij gevraagd of ik een kopie van de creditcard wil toesturen en mij paspoort. heb ik gedaan.(creditcard is van mij vriend) Als ik dat gedaan zou hebben dan zou alles in orde zijn. niet dus ik krijg een mail terug met daarop of ik copie paspoort van me vriend wil toe sturen.Ik snap niet waarom omdat ik die gene ben die een reis maakt maar goed heb ik ook gedaan. Toen heb ik een mail terug gekregen nadat ze dus alle gegevens van mij hebben ontvangen dat het niet van de rekening afgeschreven kon worden. Of ik opnieuw creditcard wil opsturen.Daarna weer een mail terug gekregen dat het niet kan vanwege bestedingslimiet maar dat kan helemaal niet want die hebben wij niet overschreden anders probeer ik geen ticket te boeken en ik moest het geld over maken na een frans rekeningnummer terwijl govolo.nl nederlands is. Uiteindelijk heb ik dat niet gedaan want ik vertrouwde het niet. Ik heb op hun site gekeken en er stond niet tussen dat je van copenhagen naar amsterdam kon vliegen maar wat ik niet begrijp is dat het op de site stond. ZIjn het fraudeurs?? Ik heb er voor gezorgd dat ze geen geld afkunnen schrijven en heb er een blokkade opgezet.Ik heb twee redenen wat het zou kunnen zijn: of ze bleven me mailen omdat ik natuurlijk eerst met de copie van de creditcard een paar lettertjes weg heb gehaald en ook op de achterkant want daar staat de code op. die willen ze hebben zodat ze er gebruik van kunnen maken. Of ze hebben die reizen niet die op hun site staan maar proberen toch geld af te troggelen. Ik stuur dit naar jullie omdat ze ronduit slecht met mensen omgaan. ik heb alleen email contact want een telefoonnummer hebben ze niet en kunnen ze niet geven en ik wil voorkomen dat de mensen er niet in gaan trappen zoals ik dat bijna heb gedaan. Ik hoop dat jullie iets hier mee gaan doen.
Reactie door tp op 18-05-2011 13:12
Als ik het goed begrijp zijn paspoort gegevens en gegevens creditcard niet dezelfde? Dan is het logisch.... Zou sowiezo niet met een firma in zee gaan waarvan de site niet voldoet aan de wet Koop op afstand, ik mis adresgegevens ....
Reactie door audrey02 op 18-05-2011 15:51
het is ook niet hetzelfde maar als ik gewoon een ticket boek bij iemand anders bv klm of norwegian vragen ze hier niet om dus iets klopt gewoon niet. ik heb daar niet naar gekeken want ik ga er gewoon van uit dat als ik naar momondo.com ga dat alle tickets gewoon betrouwbaar zijn maar met hun dus niet. ik zal er volgende keer extra op letten.
Reactie door tenormin op 27-05-2011 00:11
Quote: tp schreef op woensdag 18 mei 2011, 13:12: Als ik het goed begrijp zijn paspoort gegevens en gegevens creditcard niet dezelfde? Dan is het logisch.... Zou sowiezo niet met een firma in zee gaan waarvan de site niet voldoet aan de wet Koop op afstand, ik mis adresgegevens ....einde Quote Hoe kunnen gegevens paspoort en creditcard nu hetzelfde zijn. Bestaat met geen mogelijkheid. Alleen naam is hetzelfde, verder zijn alle getallen op twee verschillende documenten natuurlijk verschillend. En Audrey02, je hebt gelijk dat je onmiddellijk alles geblokkeerd hebt, want dit klopt voor geen meter.
Reactie door tp op 27-05-2011 00:19
Ik heb het over de tenaamstelling .....voor jou zal ik het dan nogmaals uitleggen: Als op je paspoort staat dat je ABC Jansen bent en op je creditcard staat A Jansen...dan heb je een probleem, snappudat?
Reactie door audrey02 op 27-05-2011 09:33
ja ik ben blij dat ik het geblokkeerd heb want het klopt gewoon echt niet.paspoort gegevens en creditcard gegevens zijn hetzelfde dus dat is hier niet het probleem. de tenaamstelling moet altijd overeen komen zodat het gekoppeld is dus volgens mij is het altijd gewoon hetzelfde.
Reactie door tenormin op 27-05-2011 10:46
Quote: tp schreef op vrijdag 27 mei 2011, 00:19: Ik heb het over de tenaamstelling .....voor jou zal ik het dan nogmaals uitleggen: Als op je paspoort staat dat je ABC Jansen bent en op je creditcard staat A Jansen...dan heb je een probleem, snappudat?einde Quote U kunt, zoals gewoonlijk, weer niet lezen. Ik stelde dat naam uiteraard hetzelfde is; de rest van cijfers op credircard en paspoort zijn anders. U hoeft MIJ niets uit te leggen. Ook op dit forum heb ik NIET bij U op school gezeten.
Reactie door tenormin op 27-05-2011 10:47
Nog even een schrijftip, TP : sowieso is de Nederlandse spelling.
Reactie door tp op 27-05-2011 12:11
Het begint er op te lijken dat je met een peroonlijke vendetta bezig bent... Kom maar op, ik heb tijd zat. Verder staat duidelijk in de vraag dat TS creditcardgegevens van vriend gebruikt en paspoortgegevens van haar, lijkt me duidelijk dat die twee niet overeenkomen! Over lezen gesproken.....
Reactie door tenormin op 27-05-2011 12:55
Quote: tp schreef op vrijdag 27 mei 2011, 12:11: Het begint er op te lijken dat je met een peroonlijke vendetta bezig bent... Kom maar op, ik heb tijd zat. Verder staat duidelijk in de vraag dat TS creditcardgegevens van vriend gebruikt en paspoortgegevens van haar, lijkt me duidelijk dat die twee niet overeenkomen! Over lezen gesproken.....einde Quote Ja, u heeft gelijk, had over het hoofd gezien dat TS paspoort van haarzelf en creditcard van vriend gekopieërd had. Excuses dáárvoor.
Reactie door tp op 27-05-2011 13:12
Geaccepteerd! Wellicht een idee om de volgende keer eerst even de vraag goed te lezen, en even wachten met op de verzendknop drukken? Scheelt een hoop gedoe.... Als je bij mij op school had gezeten was dit niet gebeurd...;)
Reactie door audrey02 op 27-05-2011 15:33
dat maakt echt helemaal niks uit. ik boek zo vaak een ticket voor mezelf en dan betaald me vriend het mijn zijn creditcard. zo doen we het altijd en nog nooit fout gegaan tot nu. zeker nooit een ticket geboekt via internet ;-)
Reactie door tenormin op 27-05-2011 15:47
Quote: tp schreef op vrijdag 27 mei 2011, 13:12: Geaccepteerd! Wellicht een idee om de volgende keer eerst even de vraag goed te lezen, en even wachten met op de verzendknop drukken? Scheelt een hoop gedoe.... Als je bij mij op school had gezeten was dit niet gebeurd...;)einde Quote Dan zat ik nu in het programma van Peter van der Vorst: gepest worden. Zeker zelf nooit een regel over het hoofd gezien, voorbeeldig burger.
Reactie door tenormin op 27-05-2011 15:54
Quote: audrey02 schreef op vrijdag 27 mei 2011, 15:33: dat maakt echt helemaal niks uit. ik boek zo vaak een ticket voor mezelf en dan betaald me vriend het mijn zijn creditcard. zo doen we het altijd en nog nooit fout gegaan tot nu. zeker nooit een ticket geboekt via internet ;-) einde Quote En op jullie manier hebben wij ook vaak geboekt, hoor, op Visacard van mijn man en gewoon van de paspoorten kopieën van gemaakt; nooit een probleem geweest. Alleen was het niet Govolo.nl, dus misschien zit bij die "zaak" alles iets anders in elkaar. Het riekt inderdaad wel naar oplichting maar zoiets is pas te bewijzen als er geld van je rekening is gehaald, maar gelukkig voor jullie, heb je dat meteen weten te stoppen.
Reactie door audrey02 op 27-05-2011 20:20
ja toch zou geen probleem moeten zijn om het te boeken via internet met andere gegevens dan creditcard, ik ben blij dat ik het snel heb laten blokkeren en ik hoop dat andere mensen er niet in trappen.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor