Goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com
Geplaatst door: margamulder op: 18-02-2012 20:03
De accu van mijn laptop moest vervangen worden en bij Batteryuograde.com was zo'n accu het goedkoopst. Ze komen rechtstreeks uit Hongkong en daardoor moet je er iets langer op wachten maar binnen een week.....
Na drie weken en enige mailtjes ontving ik bericht van Post.nl dat mijn pakje bij de grens lag. Kon ik een formulier opsturen en een kopie van de factuur over wat er in het pakje zat?
Eindelijk, Een paar dagen later kwam mijn accu die ik al betaald had. Maar aan de bezorger moest ik nu 35 euro invoerrechten betalen voor ik het kreeg. In de kleine lettertjes op de site van Batteryupgrade staat dat dat voor rekening van de klant is, vertelde men mij na mijn klacht. Dat klopt inderdaad. Uit coulance wilde men mij wel een korting geven bij mijn volgende aankoop, maar nee dank u, geen volgende aankoop bij deze club. Ik raad u dat ook af!
Reactie door sheila20 op 18-02-2012 21:44
... was te verwachten. Je hoort vaak gelijke verhalen oven mensen die iphones in Amerika bestellen of dames die hun Uggs in Australie bestellen. Goedkoop wordt zo duurkoop. Ach weet je dat ook weer voor de volgende week.
Reactie door margamulder op 19-02-2012 09:44
Sheila e.a. Ik heb de accu niet in China besteld maar bij een Nederlandse firma die rechtstreeks uit het depot in China levert. dat is goedkoper zeggen ze zelf. Niet dus.
Ik neem mijn verlies, dom. maar de bedoeling van dit soort fora is niet dat je zelf dingen kunt terugdraaien ofzo maar om anderen te waarschuwen toch. Ik heb zelf naar negatieve geluiden over dit bedrijf gezocht voor ik bestelde en kwam ze niet tegen. Misschien kan ik iemand anders ervoor behoeden.
Reactie door marjon1 op 19-02-2012 13:00
Goede tip.
Komt steeds meer voor dat mensen spullen uit het buitenland bestellen en een gewaarschuwd mens....
Ik koop zelf al jaren vanalles in het buitenland en weet het wel maar kan me voorstellen dat er veel mensen zijn die dit al helemaal niet in de gaten hebben en al zeker niet als ze bij een Nederlandse firma iets bestellen.
Reactie door margamulder op 19-02-2012 13:18
Ik heb bij de firma geprotesteerd en heb gezegd dat ik geen korting wilde biij een volgende aankoop.
Gisteren heb ik deze klacht op verschillende fora gepost. Vandaag krijg ik een mail dat ze mij alsnog de douanekosten gaan vergoeden. Of het een met het ander te maken heeft??
Wel geven ze zo indirect zelf toe dat ze het niet duidelijk op hun site vermelden en dat ze eigenlijk speculeren op het ongemerkt passeren van de douane met hun pakjes.Als het duidelijk en normaal was dat je de douane moet betalen, dan zouden ze mij zeker niet terugbetalen. Volgens de kleine lettertjes staan ze immers in hun recht.
Reactie door marjon1 op 19-02-2012 16:19
Zo zie je maar weer, klagen kan wel degelijk zin hebben. Zeg je niks dan krijg je niks.
Of het één met het ander te maken heeft weet je niet maar voorlopig vergoeden ze mooi die kosten. Proficiat ;-)
Reactie door waaimasjien op 21-02-2012 10:09
Ik begrijp niet helemaal waarom hier wordt afgegeven op een webwinkel. Je hoort van tevoren te weten dat je als je uit het buitenland bestelt, boven een bepaald bedrag invoerrechten moet betalen.
Dat Batteryupgrade hier compensatie voor zou willen geven terwijl hun voorwaarden duidelijk maken dat invoerrechten voor de klant zijn lijkt me alleen maar het toppunt van klantvriendelijkheid.
Reactie door margamulder op 21-02-2012 10:57
Beste waaimasjien (?),
Het zou fijn zijn als u de moeite wilde nemen om een kijkje te nemen op de website waarover het gaat. Degenen die dat tot hebben gedaan hebben vaak wel begrepen wat ik bedoel.
Het is een Nederlands bedrijf dat zegt dat ze leveren vanuit hun magazijn in Hongkong. Je hebt dus beslist niet het ide dat je iets in het buitenland bestelt. Als je bestelt bij een bedrijf in Hogkong dan hebt u natuurlijk volkomen gelijk, maar als je bij dit bedrijf bestelt dan wordt tijdens de bestelprocedure zelfs vermeld dat er geen extra kosten zullen zijn. Op zijn minst is de constructie onduidelijk.
Het verbaast mij dat er hier vaak alleen maar geredeneerd wordt vanuit de positie van de webwinkel. Is mijn indruk juist dat er nogal wat mensen op dit forum participeren die zelf ook een webwinkel drijven?
Dat er steeds gezegd wordt, dat had je kunnen/ moeten weten want het staat in de Algemene Voorwaarden vind ik ook een beetje een dooddoener. Bij de woekerpolissen, waar de consumentenorganisaties zich nu zo inzetten voor compensatie, staat alles wat de mensen berekend is ook allemaal in de Algemen Voorwaarden. Dat is zeker een geval van 'als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook". Toch wordt hier van misleiding gesproken en moeten de banken compenseren.
De prijs die ik voor het product heb betaald is een goed prijs, maar zeker geen spectaculaire prijs waarbij ik wel had kunnen nagaan dat er ruim 30 % bovenop die prijs zou komen.
Eerder in deze discussie zei iemand dat helderheid over dit soort zaken op de website het streven van de webshop zou moeten zijn. Daar ben ik het van harte mee eens. Als je zulke belangrjke zaken (30 % bij de prijs moeten tellen is geen kleinigheidje) nergens op de site kunt vinden, dan lijkt dat op een vooropgezet plan en riekt het naar een poging tot misleiding.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!