Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Garantie voorwaarde bij Dynafix deug niet!!

Geplaatst door: jolanda64 op: 03-03-2010 17:03
Op 9-2-2010, heb ik onderstaande klacht, o.a. consuwijzer, Dynafix en Femmefone. Maar Femmefone, zij gaven geen thuis. en staken hand in eigen boezem. Dynafix gaf geen gehoor aan mijn klacht! In juni 2009 kocht onze zoon via Femmefone.nl een LG KP 500 mobile. Er waren wat problemen met het ontvangen van dit toestel, maar dit heeft Femmefone heel netjes en keurig opgelost. Maar nu zijn we toch niet zo tevrede over wat er nu is gebeurd! Eind januari kreeg hij problemen met de display. We konden direct contact opnemen met Dynafix. Wij namen contact op, zij vertelde ons hoe te handelen. Maar er werd er al bij gezegd dat, wanneer het toestel schade had opgelopen door onze fout, de kosten dan buiten de garantie vielen. Wanneer dit er bij vermeld wordt, dan weet je al, dat je als consument aan het kortste eind trek, want dan ligt het 9 van de 10 keer altijd aan de consument. Zo nu ook, lag het aan de consument. Aan het toestel is val-, stoot - of drukschade geconstateerd. Ja, zo trek je als consument altijd aan het kortste eind! Onze zoon is zeer zuinig op dit toestel, hij heeft er zelf een speciaal rubber hoesje voor gekocht, zodat, wanneer hij het toestel een keer stoot, of valt het toestel minder schade heeft. Welke consument laat zijn toestel niet een keer vallen of stoot hem. Druk schade! Je loopt als consument toch niet de hele tijd met je toestel in de hand, om dit te voorkomen toch! Wat is dat nou! Natuurlijk beland het toestel in een jaszak. Heel slim ook om dit in een garantie voorwaarde te zetten, want als consument ben je dan altijd de klos, waar dient een garantie dan nog voor! Ikzelf heb al jaren een Motorola toestel L6, wel tig keer gevallen en gestoten, het toestel heeft zelfs een nacht buiten gelegen omdat het uit mijn zak viel toen ik in de auto stapte. Bij het uitrijden van mijn auto, was ik er overheen gereden, het toestel leeft nog, niets aan de hand. Maar als je dan als consument krijg te horen, dat er val en stoot of drukschade is geconstateerd, dan zeg ik ja, dit is mij fout!. Maar nu nee, er is normaal mee omgegaan, het toestel is pas een half jaar oud, kom op zeg. Wij gaan dus niet akkoord met hun constatering, wie weet hebben ze zelf wel zo de schade aangebracht, dat het buiten de garantie valt, want dat kan niemand bewijzen! De schade valt binnen de garantie, we willen dat de display gewoon gemaakt wordt, zonder de kosten te verhalen op de consument! Wat de garantie voorwaarden ook vertelt, zo hang je altijd als consument, Zulke garantie voorwaarden komen vaak ten kostte van een consument en dat zou toch niet zo moeten zijn in een garantie! Zulke garantie voorwaarders, zijn zo lek als een mandje en zeker niet consument vriendelijk. Zelfs als men het toestel terug wilt, komen de onderzoek kosten voor onze rekening dit zit niet in de garantie, kosten 49,98. Zij zorgen er dan voor dat het toestel kosteloos milieu vriendelijk vernietigd wordt. Wie kan dit controlern? Gewoon schandalig! Waar kies je dan voor, voor kosteloos afstand te nemen van het product. Zodat Dynafix het milieuvriendelijk verwerkt. Je wordt potjandikkie nog legaal bestolen ook! We hebben deze brief ook naar Dynafix gestuurd.Geen reactie. En gekozen voor de optie dat zij het toestel mogen houden. bijna 50 euro betalen vond ik te ver gaan, dus veel keus was er niet. Het toestel zijn we dus kwijt!! Ik vind het een schande dat zoiets zomaar kan! Ik vind het diefstal een woekering! Hier zou echt iets aan g
Reactie door voyager4 op 25-10-2010 16:29
Ik heb helaas ook te maken gekregen met het bedrijf Dynafix. Het is een zeer klant ontvriendelijk bedrijf en de garantie bepalingen zijn zo opgemaakt dat ze er bijna altijd wel onderuit kunnen. Zorg ervoor dat je telefoon nooit daar terecht komt want je gaat het schip in. Ik ben er via Typhone.nl terrecht gekomen en ook voor dit bedrijf geen woorden, dozenschuivers meer niet. De klant kan stikken. Mensen wees gewaarschuwd !!!!!
Reactie door harteloh op 10-03-2011 17:12
Ik heb mijn Asus-laptop in december 2010 naar Dynafix in Nuth gestuurd vanwege schade aan het scherm. De eerste week was de laptop zoek en de vier weken daarna werd ik aan het lijntje gehouden omdat er dan weer wel, en vervolgens weer niet de juiste onderdelen op voorraad waren. Bij vragen per telefoon en via de mail kreeg ik nauwelijks of onbeschoft antwoord. Na vijf weken kreeg ik de laptop kapot retour. Na veel ontkenningen werd mij wel aangeboden om de lijdensweg opnieuw te bewandelen en de laptop opnieuw naar Nuth te sturen. Ik ben daar niet ingetrapt en raad iedereen aan om geen zaken met Dynafix te doen, ze zijn onbeschoft en ergerlijk onprofessioneel.
Reactie door jolanda64 op 12-03-2011 09:53
Beste Harteloh Vervelend joh. Dynafix is een reperatie bedrijf, waar de winkel (ook online) waar jij je laptop hebt gekocht bij aan is gesloten. Mijn klacht is op TV Gelderland geweest ivm bepaalde garantie voorwaarden, die lek zijn. Als klant moet je dus alert zijn, want je heb wel degelijk rechten. Het is zelfs zo dat, wanneer een product binnen een halfjaar na aankoop stuk gaat, men dan een nieuw product mag ontvangen. Zeker wanneer de reparatie kosten duurde uitvallen. Dynafix gaf bij ons mobile weer stoot duw en vocht schade. En daarmee vevalt de garantie. Slim heh, zon voorwaarden. Omdat ik dit niet op mij liet en toevallig TV Gelderland over garantie voorwaarden een onderzoek had gestart. Hebben zij hier werk van gemaakt en dit kwam dus op TV. We kregen, alsnog een nieuw mobile.Dynafix kon niet anders. Ook kan (in mij geval) dynafix nooit bewijzen, dat mijn mobile, schade heeft gehad door stoot, val, of vocht schade. Wat ze meestal aangeven. Dat werd gezegd door dynafix in het filmpje. Maar je wordt er als klant wel mee opgescheept, dat jij de veroorzaker bent! http://www.deombudsman.nl/koop-en-garantie/nieuws/garantie-op-kapotte-mobieltjes Laat je niet afschepen en google naar informatie over garantie voorwaarden en rechten als klant. Succes!
Reactie door jolanda64 op 28-06-2011 08:05
Dynafix kan het wel, Na een klacht van vorig jaar over Dynafix, wil ik nu toch iets positiefs melden. We kunnen altijd klagen, maar als het goed gaat, doen we niets meer, terwijl dat ook juist belangrijk is. De notebook (half jaar oud) van onze zoon deed vreemd. Hij heeft een notebook van ASUS. In overleg met ASUS, moesten we hem opsturen, tot onze grote schrik zagen we dat de notebook, naar Dynafix ging. We kregen het al benauwd. We hebben direct gebeld met ASUS. Hebben met de zending naar Dynafix ook een brief mee gestuurd, met wat ons is overkomen vorige jaar en dat we nu beter op de hoogte zijn van de Europese garantie voorwaarden. Of dit zijn bijdragen heeft geleverd, laten we in het midden. Maar ik moet nu eerlijk toegeven, alles is correct afgehandeld. Dynafix heeft mijn zoon keurig op de hoogte gehouden. En de notebook is weer gemaakt en wel zonder enige kosten weer bij ons thuis afgeleverd.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!