Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Er is een alternatief voor de dure 0900-nummers

Geplaatst door: inekel1953 op: 26-08-2010 09:02
Er is een alternatief voor de dure 0900-nummers. Het komt tegenwoordig steeds vaker voor dat bedrijven voor de consument alleen bereikbaar zijn via een 0900-telefoonnummer. Deze nummers kunnen erg duur zijn, 70 cent per minuut is tegenwoordig niets bijzonders meer. En hoe duurder het bellen van een dergelijk nummer is, hoe langer het duurt voor u de juiste persoon aan de lijn heeft. Vaak krijgt u, voor u het keuzemenu eerst ook nog eens een reclameverhaaltje van het bedrijf te horen. Kosten Zo hangt u tijden aan de telefoon, gedwongen om eerst te luisteren naar de reclame van het bedrijf, daarna komt er een traag keuzemenu, en daarna zijn alle medewerkers in gesprek. Voor u er erg in hebt zijn er 10 minuten voorbij, voor eigen rekening, voor 70 cent per minuut of meer. Klantonvriendelijk gedrag Het wordt hoog tijd om eens tegengas te geven met betrekking tot dit uiterst klantonvriendelijke gedrag. Want als wij als samenleving, accepteren dat een bedrijf dat een fout maakt waardoor de klanten genoodzaakt is te bellen, dik verdient aan die klacht via een 0900 nummer dan moeten wij niet verbaasd zijn als wij steeds minder service krijgen, want wij onderwijzen dat wij dit toestaan. Er zijn meerdere alternatieven voor deze dure 0900-nummers Namelijk het originele telefoonnummer van het bedrijf. U belt gewoon het alternatief nummer dat geplaatst is achter dat dure 0900 nummer en heeft meteen contact met het bedrijf of de instelling. Ieder 0900-nummer is gekoppeld aan een gewoon vast nummer. Als u het vaste nummer belt dan komt u bij de zelfde callcenter terecht. Punt is wel dat u moe weten naar welk nummer een 0900- nummer dan verwijst. De 3 onderstaande linken zijn gratis en kunnen u helpen naar het gewone nummer van vele bedrijven en instellingen: M.vr.gr. Ineke L http://www.leerwiki.nl/Hoe_kan_ik_voorkomen_dat_ik_dure_0900_telefoonnummers_moet_bellen http://0900alternatieven.nl/ http://www.vraagalex.nl
Reactie door anicu op 26-08-2010 10:58
Op zich een waardevolle tip maar waarom deze toch 4 maal per jaar voorbij moet komen. Overigens zijn die 0900-nummers helemaal niet duur. Alleen de ruk-nummers en die Astro-onzin kosten 70 cent of meer, de rest zit ver onder 70 cent per minuut.
Reactie door inekel1953 op 27-08-2010 09:18
Beste Anica, Wat je schrijft is onjuist, ik heb het dan wel over de beschaafde nummers en niet zoals jij ze terecht noemt "ruk- en astro- nummers" Bij deze wat voorbeelden, van mensen die het ook zijn overkomen, zoals je hier op de forums kunt lezen. ING zegt dat het bellen naar hulplijnen en technische support 0,10 euro kost. Als je gaat bellen hoor je dat de eerste minuut € 1,35 en de volgende minuten á € 1,25 per minuut is, dit betrof een Telford op het KPN-netwerk. Prepaid bellen heeft een merkwaardige toeslag van € 1,15 per minuut Met Telfort prepaid betaalt u voor het bellen naar servicenummers een minuutprijs van € 1,25, met een maximum van € 63,- per gesprek, u betaalt geen starttarief. Bij deze een overzicht van aanbieders en de kosten Prepaid bellen naar 0900 nummers http://www.bellen.com/content/mobiel-naar-0900-nummers-bellen.aspx Daarbij ben ik van mening, dat wanneer een bedrijf of instelling een fout maakt, de klant daar niet, voor de daaraan verbonden kosten moet opdraaien. In plaats van deze telefoonkosten moet er mijninziens voor de vaste klanten een "gratis" nummer voor beschikbaar moeten komen. M.vr.gr., Ineke L
Reactie door sonjaatje op 27-08-2010 11:26
@Anicu Bellen naar mijn ziektekostenverzekeraar, Anderzorg, kost 70 ct per minuut. Echt schandalig. Daarom doe ik alles per mail, heb ik ook nog bewijs.
Reactie door grootvader op 27-08-2010 15:50
Bedankt hoor voor de gegeven informatie NEE DUS !!! Voor de 1-e link geeft weliswaar Nuon een 026 nummer maar die geeft geen verbinding dan alleen verwijzingen! Voor die tweede link zou ik mijn ID-nummer moeten geven. Ja, an m'n nooit niet! En dat Vraag Alex wordt je per e-mail een link gestuurd ter bevestiging die ook niet werkt. Al met al dus een rot info! Blijf voortaan met dat soort info maar weg van dit forum. De Vrije Vogel
Reactie door edrick3 op 27-08-2010 17:57
@inekel1953, Ouwe koek. En in aansluiting op grootvader: 'de helft' van de aangegeven nummers klopt niet (meer) of verwijzen je door naar het betaalnummer. Dit is dus niet bepaald een 'gouden' tip! Met vr.gr.
Reactie door deinert op 27-08-2010 19:52
Wordt Ineke betaald voor deze reclame? Alex vraagt je emailadres, maar verteld niet waarvoor. 0900alternatief laat de alternatieve telefoonnrs ook alleen maar zien aan leden.... ....en verteld er niet bij waarom ze dat niet gewoon laten zien....en of ze dat uberhaupt kunnen..... ....redactie is zeker druk met fouten uit het script halen.... ;-)
Reactie door birdies op 29-08-2010 10:52
............Blijf voortaan met dat soort info maar weg van dit forum........... Goede tip! Daarvoor een groene duim!
Reactie door vidanto op 31-08-2010 02:31
Mag ik allereerst vaststellen, dat het Nederlands dat hier gebruikt wordt, niet direct duidelijk is. Daarnaast gaat het hier over telefoneren. Of alle bedragen per minuut kloppen, kan ik niet nagaan, maar er is wel een duidelijk verschil tussen vast bellen en bellen met je mobieltje. Bel je met je mobieltje naar 0800 en 0900 nummers dan ben je naast de opgegeven kosten nog 1,25 Euro per minuut extra kwijt. En het leukste daarbij is, dat Telfort je alleen vertelt, dat je méér moet betalen en dat je voor de tarieven naar hun website moet. De politie bellen? 0900-8844? Plaatselijk tarief? Ja, met en vaste telefoonlijn. Mobiel 1,25 Euro per minuut extra. Even vergelijken: inbraak melden duurt ca. 3 minuten. Met je vaste telefoon ca. 0,10 Euro en met je mobieltje ca. 3,85 Euro. Bel je dan nog?

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!