Kassa

de 2-maanden regeling

Geplaatst door: read op: 06-04-2011 09:28
Het komt nogal eens voor, dat het produkt dat gekocht is, niet alle eigenschappen blijkt te hebben die de verkoper heeft toegezegd. Als de koper in dat geval de verkoper niet binnen bekame tijd daarover inlicht, dan heeft de koper een probleem. De kennisgeving dient immers wettelijk gezien binnen bekwame tijd na de ontdekking van het gebrek te geschieden. Bij een consumentenkoop moet zo’n kennisgeving binnen een termijn van twee maanden na de ontdekking vallen. TIP Nergens in dit wetsartikel (BW7/23) staat echter hoelang je er over mag doen om tot de ontdekking te komen dat een bepaalde eigenschap ontbreekt. Dat mag 2 dagen zijn, maar ook vier maanden. Pas vanaf het moment van de ontdekking dat er een eigenschap ontbreekt, gaat de teller tikken en moet je hiervan binnen 2 maanden de verkoper inlichten. (Bron: Read 16/5/2009) ReadAC.
Reactie door tp op 06-04-2011 11:04
Je moet wel lef hebben om een eigen beicht als bron te vermelden... En je verhaal klopt niet: Jij beweert dus dat je, pak 'm beet, 8 maanden na aankoop van een product wel even terug kan naar de leverancier om te melden dat het produkt niet de eigenschappen heeft die je zou verwachten? Droom lekker verder......
Reactie door marcel75 op 07-04-2011 16:52
Ach ja, het plaatsen van een tip levert 10 punten op. Dat je dan maar de krant gaat spellen, internet overneemt of desnoods om de haverklap gewoon even de inhoud van je harde schijf plaatst maakt daarvoor niet uit. Het begint haast op een trol te lijken........
Reactie door tp op 07-04-2011 17:31
Haast...?
Reactie door marcel75 op 07-04-2011 17:52
Tja, ik dacht altijd trollen bij de eerste voorjaarszon versteenden, maar de activiteit is nu juist hoger dan in de winter. Een nieuw soort zonnenstralenresistente trol dan blijkbaar...

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!