Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Cola van de Lidl stijgt met 71 %

Geplaatst door: erik1967 op: 12-05-2011 18:17
Freeway cola (het eigen merk van de Lidl) kostte eerst € 0.38 per fles van 2 liter. Nu os de prijs verhoogt naar € 0.65 per fles van 2 liter. Dat is een verhoging van 71 % !!
Reactie door mastag op 12-05-2011 20:12
En het allerergste is dat dit spul al 38 cent te duur was. Nu is het 71 cent te duur. Blerg wat een slootwater. Mastag
Reactie door tp op 12-05-2011 21:02
En nog immer kan Jan en alleman elke prijswijziging dumpen. Toegevoegde waarde:0
Reactie door digitaal op 12-05-2011 21:12
Je kunt bijna ieder product wel noemen,want het is van de gekke hoe ze met de prijzen aan het knoeien zijn.In het begin van het jaar de vele zoethouders zoals 2 voor 1 of euroknallers enz enz.Daarna gingen de prijzen in razende vaart omhoog.Ik noem het een moderne manier van diefstal.De verhogingen zijn veel te vaak belachelijk.
Reactie door vliegenderob op 13-05-2011 14:20
Quote: digitaal schreef op donderdag 12 mei 2011, 21:12: Daarna gingen de prijzen in razende vaart omhoog.Ik noem het een moderne manier van diefstal..einde Quote De vertikale prijsbinding is al jaren geleden afgeschaft. Om te reageren als bovenstaand vind ik belachelijk, niemand is verplicht dit te kopen en dat geld ook voor mastag. Hoe weet jij trouwens dat het nét slootwater is, heb je dat dan wel eens gedronken? Bij Super de boer en C 100 kost het nog steeds 38 cent, bij Aldie nóg goedkoper en smaakt best! In plaats van daarover te klagen heb ik eens gevraagd in de winkel, zouden meer mensen moeten i.p.v. het hier te vragen, hoe het kan dat inderdaad de inhoud maar enkele centen meer is dan het statiegeld. Heel simpel, daar wordt geld op toegelegd maar men gaat mee met de concurrentie zodat klanten dat artikel niet elders gaan kopen en daar ook andere dingen kopen of inderdaad om klanten te lokken die dan ook wat anders kopen. (Wél opletten dat we dan niets iets kopen wat elders weer goedkoper is, moeten we daar weer over gaan schrijven) Wat is daar mis mee? Daar profiteren wij toch als consument van? Kijk eens wat de echte coca cola kost, soms vier keer zo duur (en nét zo lekker zegt men) is dat ook diefstal volgens digitaal, nee toch!
Reactie door tiempje op 13-05-2011 14:28
@tp wat bedoel je precies met "prijswijziging dumpen"?
Reactie door gijsvogel op 13-05-2011 14:42
Quote: tiempje schreef op vrijdag 13 mei 2011, 14:28: @tp wat bedoel je precies met "prijswijziging dumpen"?einde Quote TP bedoelt dat iedereen hier in het "tip" forum maar klakkeloos kan vertellen dat zijn kuipje boter of zijn potje pindakaas duurder is geworden. Daar heeft niemand iets aan, tenminste niet als tip. vandaar geen toegevoegde waarde om dit soort meldigen te doen
Reactie door vliegenderob op 14-05-2011 01:48
@ gijsvogel. inderdaad, klopt. Hier dan echt een tip, bij c1000 en de boer kost de cola en bitter lemon nog steeds €0,31 voor 1,5 liter.
Reactie door miepkniep op 14-05-2011 16:22
Hallo, Ik had de flessen al betaald, maar vertrouwde de bon niet. Ik dacht eerst dat ze een vergissing hadden gemaakt, en toen duidelijk werd dat het echt bijna een verdubbeling van de prijs was, heb ik ze zo terug gedaan. Cola kost ook bij AH maar 29 cent per 1,5 liter, en deze is ook goed. Met een aantal tieners in huis, zijn de flessen zo weer leeg. Hoef ik dus niet meer naar de lidll toe.
Reactie door tp op 14-05-2011 16:46
"heb ik ze zo terug gedaan"... Netjes van de LIdl, dat zijn ze namelijk ook niet verplicht....
Reactie door miepkniep op 14-05-2011 17:55
Nou, dat zijn ze wel verplicht , dat staat in de winkel aangegeven. Niet goed, dan geld terug. En ik vond het niet goed . Bovendien was ik de winkel nog niet eens uit geweest en stond oude 38 cent plaat nog boven het artikel. Eigenlijk had ik nog de oude prijs kunnen eisen, maar dat vond ik niet de moeite waard .En ik vind een prijsstijging van 71 % niet netjes van de lidll en ik dacht dat dit forum bedoeld was om dit te melden. Mocht je het vreemd vinden dat dit hier gebeurt, wat doe je dan op dit forum.TP ? Ga lekker puzzelen of zo. Ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven, en er zijn vast mensen die zakken vol binnen krijgen, maar ik niet. Dus ik moet wel opletten. Pubers hebben meer nodig dan cola alleen. Het is ook voor werkende mensen soms best moeilijk om alles te rooien. Ik vind het dus wel prettig dat er een forum is als kassa die aan dit soort prijsverhogingen aandacht besteed. kaak steld
Reactie door tp op 14-05-2011 20:02
Als dit in de winkel staat aangegeven heb je gelijk. Ik wil je wel even wijzen op het feit dat een winkel niet verplicht is goederen terug te nemen. Verder neem ik het je als nieuwkomer niet kwalijk dat je onzintopics dumpt en mij meent te moeten corrigeren. Echt, das een nutteloze tijdsverspilling..en puzzelen?Ik ben nog niet met pensioen...... Verder is dit forum echt niet bedoelt om prijsverhogingen te melden. Wat denk je dat Kassa daaraan gaat doen? Kansloos, zinloos, nutteloos topic dus....
Reactie door acjzr1 op 14-05-2011 20:19
? Bij mij in de buurt kostte de "gewone" cola van Lidl altijd 52cent voor twee liter en dat kost ie nog steeds! De smaak is uitstekend! En beduidend beter dan de vele huismerken van andere supermarkten.
Reactie door miepkniep op 14-05-2011 22:09
Hallo nog een keer voor meneer ik weet het beter tp. Deze site is van kassa.Ik weet niet of je wel eens KIJKT, maar er word daar aan de kijkers van het programma GEVRAAGD of ze ongewenste prijsstijgingen willen doorgeven. Als je dit in de vraagbalk intoetst, dan kom je dus hier in deze topic terecht.Kassa neemt dit mee in de programmering. Dat vinden de desbetreffende winkels niet zo leuk. Ik weet niet wat jij in deze topic zoekt, maar onzintopics, staan hier niet. Bovendien heb je ook niet echt verstand van consumenten zaken, anders had je wel geweten dat een winkel altijd verplicht is om goederen terug te nemen, binnen 7 dagen. Al hangt er een bord dat ze dit niet doen, de warenwet schrijft voor dat ze dit moeten.
Reactie door tp op 15-05-2011 17:16
"Bovendien heb je ook niet echt verstand van consumenten zaken, anders had je wel geweten dat een winkel altijd verplicht is om goederen terug te nemen, binnen 7 dagen. Al hangt er een bord dat ze dit niet doen, de warenwet schrijft voor dat ze dit moeten". Kom maar even met het bewijs voor je lariekoek! En je hoeft iemand die 20 jaar in de branche werkt in een leidingevende functie niet uit te leggen hoe het consumentenrecht in elkaar steekt. Koop is koop namelijk...dat leg ik nog wel eens uit, of je kijkt even op Consuwijzer.nl Ergo, je kletst uit je nek en je bewering kun je niet bewijzen. Verder kan Kassa dat wel vragen, heb ik nl. ook al gelzen, maar denk je dat een fabrikant/winkelier onder de indruk is? Niet dus.....
Reactie door miepkniep op 16-05-2011 10:32
Geachte TP, De lidl geeft aan "niet goed geld terug" zonder discussie, ook als je het niet eens bent over de prijs moeten ze het terugnemen ( het komt namelijk niet overeen met de prijs die je verwacht ) Dat je een leidinggevende functie hebt zegt veel over de antwoorden die je geeft, Kan ik er vanuit gaan dat binnen jullie organisatie ( dus waar ook jij op de loonlijst staat ) niet veel met het personeel gepraat wordt? Ik zal niet zeggen dat ik denk dat je "toevallig" bij de lidl werkt, als dit het geval is kun je het maar beter stellig ontkennen. Je geeft meer dan 1200 reacties waar je 4 bedankjes op krijgt. (op zich een goede score ) Dat fabrikanten / winkeliers niet wakker liggen vanwege kassa cq. de consument ?? Volgens mij is het nog altijd zo "eerder kwijt , dan rijk " word je genept , dan ga je naar een andere winkel . LIdl is een Duitse winkelketen en daar zijn er meer van geweest ( bv schlecker) en ja die is niet meer hier . liggen ze daar wakker van ?? denk het wel. En dat producenten niet onder de indruk zijn van consumenten? Vraag maar een bedrijf als de Johma ( salades) die doet er alles aan om het vertrouwen van de consument terug te winnen. Omdat dit een tip en een "wie heeft wat opgemerkt" topic is en geen "ik weet het beter" topic of een discussie forum is geef ik dan ook geen reactie meer.
Reactie door miepje1 op 16-05-2011 16:13
Wat een hoop discussie over een volkomen overbodig en ongezond product... Mensen hebben geen cola nodig, noch andere frisdrank. Zelf gezette, gezoete en afgekoelde thee is beter dan suikerwater vermomd als 'icetea' en anders is er water. Altijd lekker in Nederland!
Reactie door tp op 16-05-2011 16:47
Quote: miepje1 schreef op maandag 16 mei 2011, 16:13: Wat een hoop discussie over een volkomen overbodig en ongezond product... Mensen hebben geen cola nodig, noch andere frisdrank. Zelf gezette, gezoete en afgekoelde thee is beter dan suikerwater vermomd als 'icetea' en anders is er water. Altijd lekker in Nederland! einde Quote Dit topic gaat over een prijsstijging, zinloos of niet. Voor een topic over de vermeende ongezondheid van frisdranken verwijs ik je naar een andere rubriek....

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!