Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Cappucciono-Choco van Senseo

Geplaatst door: greetzeilstr op: 30-08-2012 14:48
De verpakking van Cappuccino-Choco van Senseo is veranderd en daarmee de inhoud: van 10 stuks naar 8 stuks, terwijl de prijs is verlaagd van € 2,89 naar € 2,39, dus een prijsverhoging van 3,37%. Het aantal punten dat op een verpakking zit is verlaagd van 10 naar 5 punten.
Reactie door dcz op 30-08-2012 20:32
We gaan even rekenen: Bij een verpakking van 10 stuks kost één pad €2.89:10= 28,9 ct Bij een verpakking van 8 stuks kost één pad € 2.39: 8 = 29,9 ct. Omgerekend betaal je dus één cent meer per pad.... Mag ik zeggen wereldprobleem? Ja, dat mag ik zeggen..... En daarvoor maak je een registratie aan? get a life....
Reactie door epcot op 31-08-2012 08:39
Quote: dcz schreef op donderdag 30 aug 2012, 20:32: We gaan even rekenen: Bij een verpakking van 10 stuks kost één pad €2.89:10= 28,9 ct Bij een verpakking van 8 stuks kost één pad € 2.39: 8 = 29,9 ct. Omgerekend betaal je dus één cent meer per pad.... Mag ik zeggen wereldprobleem? Ja, dat mag ik zeggen..... En daarvoor maak je een registratie aan? get a life....einde Quote get a life ????.... wat een kinderachtige reactie op het stuk. Het gaat niet om de ene cent maar om zogenaamde structuele prijsverlagingen die o.a. supermarkten doorvoeren. Prijs naar beneden maar inhoud ook en hieruit blijkt maar weer dat iets niet goedkoper is geworden maar duurder. Hoe verneuk je de klant.
Reactie door vagcom op 31-08-2012 10:12
Quote: epcot: Het gaat niet om de ene cent maar om zogenaamde structuele prijsverlagingen die o.a. supermarkten doorvoeren. Prijs naar beneden maar inhoud ook en hieruit blijkt maar weer dat iets niet goedkoper is geworden maar duurder. Hoe verneuk je de klant.einde Quote Hopelijk weet u dan de oplossing hiervoor ? Onderzoeken hierin hebben uitgewezen dat de consument liever iets minder inhoud heeft dan een forse prijsverhoging. Tabak is o.a een goed voorbeeld hierin. Grondstoffen worden duurder, de prijzen stijgen, we ontkomen er niet aan.
Reactie door dcz op 31-08-2012 12:23
Quote: epcot schreef op vrijdag 31 aug 2012, 08:39: ... Hoe verneuk je de klant.... einde Quote Ik zou zeggen, ga bij de fabrikant klagen, die past verpakkingen en inhoud aan.... Je kunt natuurlijk ook gewone koffie zetten ipv dure koffiepads gebruiken.... get a life...
Reactie door vagcom op 31-08-2012 13:38
Quote: dcz schreef : Je kunt natuurlijk ook gewone koffie zetten ipv dure koffiepads gebruiken....einde Quote Gewone koffie zetten biedt niet het gemak van de koffiepad. Bij het zetten van gewone koffie moet je wel precies weten te mikken hoeveel je wilt nuttigen anders wordt de gootsteen de grootste koffiedrinker. In verhouding ook niet altijd goedkoper....
Reactie door dcz op 31-08-2012 13:52
In verhouding ook niet altijd goedkoper.... wel, en voor je koffiegemak betaal je dus iets meer....
Reactie door exp op 16-10-2012 16:02
het is niet alleen de prijsverhoging, maar vooral de smaak die verandert is. ze smaken nu naar chocolademelk met een koffie aroma, zelfs de goedkope bussen met oploscappuccino van de aldi smaakt beter dan wat Douwe Egberts nu in z'n pads heeft gestopt. volgens DE is de smaak verandert omdat de klant daar om vroeg, geloof ik echt niks van, in de vorige pads zat nog iets van koffie terwijl in de nieuwe pads alleen oploskoffie zit. dit was voor ons de laatste keer dat wij die pads hebben gekocht.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor