Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

0900-nummers kosten meer dan gesuggereerd o.a. UPC

Geplaatst door: laptopleon op: 08-02-2011 14:44
Bel je 09001580 met je mobiel om bijvoorbeeld een storing te melden bij UPC, dan krijg je een melding dat dat 10 cent per minuut kost. Dat lijkt mee te vallen, maar in werkelijkheid kostte dit mij zo'n 30 cent per minuut op mijn T-Mobile iPhone abonnement. T-Mobile staat namelijk niet toe dat je naar 0900 nummers belt met je belbundel! Dit is niet erg logisch en redelijk aangezien je al 10 cent per minuut extra betaalt. Het is in dit voorbeeld nog onredelijker aangezien je geen keus hebt (vast bellen kan immers niet vanwege die storing) en het de fout van UPC is. Van de kant van T-Mobile verwacht je niet dat je niet met je belbundel naar 0900 nummers kan bellen?! Na klagen (per mail ;) bij UPC kreeg ik (uit coulance want dit staat uiteraard 'keurig' in de voorwaarden) de kosten terug op mijn volgende factuur, maar kinderachtig dat je eerst moet klagen natuurlijk.
Reactie door quantas op 08-02-2011 20:10
De kosten worden vooraf kenbaar gemaakt dit gesprek kost 10 eurocent per minuut + de kosten van uw mobiele telefoon. Dus je was vooraf op de hoogte en als je de voorwaarden van T-Mobile ook eens gelezen had wist je dat dit niet in de bundel zat. Kortom je klaagt om iets wat je zelf had kunnen weten.
Reactie door sonjaatje op 08-02-2011 20:48
Als je zelf niet eens weet wat wel en wat niet in je bundel zit.......
Reactie door tp op 08-02-2011 22:51
Enne...is een probleem van T-Mobile en NIET van Upc..... Klagen doe je maar bij T-Mobile.
Reactie door laptopleon op 09-02-2011 00:52
Wat betreft T-Mobile: Inderdaad staat het in de kleine lettertjes, als je goed zoekt, maar ik wed dat de ik niet de enige ben die bij de tekst 'bellen naar vaste nummers in Nederland' denk dat dat alle niet-mobile nummers zijn. Ik weet dat er extra kosten bij komen, bij 0900 nummers, maar het lijkt logisch dat dat die € 0,10 per minuut zijn. Wat betreft UPC: Het gaat nota bene om een storingsnummer. Als er een storing is, kan je niet vast bellen. Die storing veroorzaak ik niet zelf. Alle storingen die ik tot nu toe heb meegemaakt, waren problemen bij UPC zelf. Als je niets laat horen, doet UPC ook niets met een storing en betaal je voor een dienst die je niet kan gebruiken. Kortom je moet wel mobiel bellen a 35 cent per minuut. Komt bij dat je al gauw een kwartier in de wacht staat. Je bent al gauw €5 euro verder om domweg een storing te melden, terwijl je daar zelf niets aan kan doen. Waarom maakt UPC dat melden duurder dan nodig? Als zij een probleem veroorzaken, moet ik een extra hoog tarief melden omdat te melden?! Dat vind ik niet redelijk. Een deel van de mensen zal dit al weten maar ik denk dat een aanzienlijk deel dit net als ik anders op zal vatten dan T-Mobile het uitlegt en dat het voor hen dus een interessante tip is.
Reactie door jane1 op 17-02-2011 13:06
UPC Orig. 0900 1580 Alt. 020 7757039 Alt. 020 77550000 Met vr. groet Jane
Reactie door zonnig op 17-02-2011 16:11
dus ik ben niet de enige die zich groen en geel ergert aan de dure 0900nrs. nota bene om een storing te melden. sommige bedrijven hanteren ze ook voor de zgn klantenservice. het loopt zo zoetjesaan behoorlijk uit de klauwen. pure zakkenklopperij en wat UPC betreft. wat mij betreft echt een nonsense bedrijf.
Reactie door keessie1 op 17-02-2011 17:04
Ik heb de laaste tijd diverse instantie moeten bellen en het lijkt wel of ze allemaal een 0900 nummer hebben. WAAROM , ze reken toch vaak 10 cent p/m Dus Waarom een 0900 nummer????? Ik heb nu voor zo'n 80 euro verbeld naar deze nummers. Groetjes Keessie
Reactie door tolsma1945 op 17-02-2011 21:50
0900 is een ware plaag,en het ergste,ze noemen het service,voor mij is service gratis.
Reactie door marindo op 19-02-2011 11:07
Jane1 Er zijn bedrijven die na het bellen met het alt.nr. gewoon verwijzen naar een 900 nummer.
Reactie door tp op 19-02-2011 16:09
Quote: marindo schreef op zaterdag 19 feb 2011, 11:07: Jane1 Er zijn bedrijven die na het bellen met het alt.nr. gewoon verwijzen naar een 900 nummer.einde Quote En dat doet UPC dus ook, je kunt die alternatieve nummers wel bellen, maar deze zijn niet voor klanten. Zelf meegemaakt, je kunt hoog en laag springen, via die andere nummers wordt je simpelweg niet geholpen.
Reactie door jane1 op 19-02-2011 19:03
@marindo en @tp Jammer! In het verleden werkte het wel, maar ze hebben het door dus. Groeten,
Reactie door tp op 19-02-2011 20:03
Quote: jane1 schreef op zaterdag 19 feb 2011, 19:03: @marindo en @tp Jammer! In het verleden werkte het wel, maar ze hebben het door dus. Groeten,einde Quote Dat is al zeker drie jaar zo, toen speelden mijn problemen en ik werd echt niet geholpen... Verder is het goed zo.
Reactie door kassa26 op 01-04-2011 11:19
Je kan ook vele 0900-alternatieven terug vinden via de website www.0900Alternatieven.nl en hierdoor kan je vele euro's besparen op het bellen naar 0900-nummers.
Reactie door tp op 01-04-2011 17:37
Quote: kassa26 schreef op vrijdag 1 apr 2011, 11:19: Je kan ook vele 0900-alternatieven terug vinden via de website www.0900Alternatieven.nl en hierdoor kan je vele euro's besparen op het bellen naar 0900-nummers. einde Quote Heel leuk weer, maar ook hier staan nummers op die niet toegankelijk zijn voor de consument. Probeer jij maar eens dat 020 nummer van UPC te bellen... Is een intern nummer voor eigen werknemers, je wordt niet geholpen!
Reactie door jane1 op 01-04-2011 18:24
@tp Je hebt gelijk. Ik heb het laatst weer geprobeerd bij een aantal bedrijven. Vaak krijg je de receptie en die verbinden je echt niet door hoor! Ik heb 2 nummers, waarbij het nog steeds wel lukt, maar dat is vast een kwestie van tijd. Groeten, Jane

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor